Kodėl SSL sertifikatai yra svarbu SEO

Kodėl SSL sertifikatai yra svarbu SEO?

„Google“ paieškos sistema naudoja daugiau nei du šimtus skirtingų veiksnių, skirtų svetainių pozicijų reitingavimui paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP). Nors paieškos sistema labai atsakingai saugo savo algoritmo veikimo principus bei veiksnius, į kuriuos atsižvelgiant yra paskirstomi svetainių rezultatai, kai kurie veiksniai yra visuotinai pripažinti svarbiais.

Žinoma, vieni iš tokių veiksnių visuomet yra aukštos kokybės turinio ir galingų nuorodų kūrimo būdai, padedantys pagerinti svetainės pozicijas. Tačiau dar 2014 m. rugpjūčio 6 d. „Google“ atstovai viešai paskelbė ir patvirtino, kad SSL sertifikatą turinčios svetainės turės papildomą pranašumą „Google“ paieškos sistemos rezultatų puslapiuose prieš tas, kurios jo neturės. Tai reiškia, kad jei dvi panašaus pobūdžio svetainės turi vienodas sąlygas ir pasižymi panašiais privalumais, ta, kuri turės SSL sertifikatą, įgis nedidelį papildomą pranašumą prieš kitą svetainę, kuri jo neturės.

„Google“ nedetalizuoja, kaip SSL sertifikatas visiškai tiksliai paveikia svetainės pozicijas internetinėje paieškoje, remiantis per daugelį metų sukaupta informacija, galima padaryti ne vieną išvadą, kuri padeda suprasti, kaip veikia algoritmas ir kokią įtaką pozicijoms gali turėti svetainės SSL sertifikatas.

Kas yra SSL sertifikatas?

SSL trumpinys reiškia „Secure Sockets Layer“ arba, kitaip sakant, skaitmeninių raktų rinkinys, kuris yra diegiamas serveryje. Tai yra standartinė saugumo technologija, kuri skirta užšifruotam ryšiui užmegzti tarp žiniatinklio serverio ir naršyklės. Taigi, SSL sertifikatas yra skirtas apsaugoti informaciją, kuria lankytojai nusprendžia dalytis su jų lankoma svetaine. SSL sertifikato dėka užtikrinama, kad visi duomenys, perduodami tarp žiniatinklio serverio ir naršyklės, išliktų privatūs. Todėl, kai vartotojas apsilanko svetainėje, kurios adreso pradžioje yra matomas https://, jis gali būti tikras, kad informacija, kuria bus dalijamasi su svetaine, niekam nebus nutekinta.

Kaip SSL sertifikatas veikia paieškos sistemų pozicijas?

Kai jau žinome, kaip veikia SSL sertifikatas ir kodėl jis yra reikalingas, vertėtų plačiau pakalbėti apie tai, kokį poveikį jis gali turėti svetainės pozicijoms internetinėje paieškos sistemoje.

Pagerėja svetainės pozicijos paieškoje

Taigi, „Google“ atstovai yra oficialiai patvirtinę, kad SSL sertifikatu apsaugota internetinė svetainė turi pranašumą prieš kitas svetaines, kurios nėra saugios ir tarp kurių ryšys nėra užšifruotos (tačiau šiuo atveju yra lyginamos tokios svetainės, kurių būklė yra vienoda ir be SSL sertifikato nėra jokių jas skiriančių veiksnių).

Žinoma, jei norima visiškai tiksliai įvertinti ir pamatuoti SSL sertifikato įtaką svetainės pozicijų pokyčiams, tai padaryti gali būti sudėtinga – ypač, jei kalbama apie toje pačioje rinkoje veikiančias svetaines, kurių viena turi ilgametę istoriją ir labai kokybišką atgalinių nuorodų profilį. Jei pastaruoju atveju viena svetainė turės gerokai daugiau kokybiškų išorinių nuorodų, vien tai, kad kita svetainė turės SSL sertifikatą, nesuteiks jai reikšmingo pranašumo, kuris galėtų padėti veiksmingai konkuruoti.

Tai reiškia, kad, turint svetainę, nereikėtų manyti, jog vien SSL sertifikato turėjimas padės akimirksniu lengvai pasieksite aukštesnes pozicijas. Jei visapusiška svetainės optimizacija yra rūpinamasi nuosekliai ir sistemingai, SSL sertifikatas gali turėti didesnę reikšmę pozicijų pokyčiams, lyginant su kitomis toje pačioje rinkoje veikiančiomis svetainėmis.

Iki šiol buvo atliktas ne vienas tyrimas, siekiant nustatyti, kaip iš tikrųjų SSL sertifikatas gali įtakoti svetainės pozicijas SERP. Remiantis atliktų tyrimų duomenimis, SSL sertifikato svarba aukštesnėms pozicijoms yra vidutinė. Taigi, taikant kompleksinį požiūrį svetainės SEO proceso atžvilgiu ir pasirūpinant, kad svetainė būtų tinkamai apsaugota SSL sertifikatu, gali pagerėti svetainės pozicijos internetinėje paieškoje.

Pagerėja vartotojų patirtis ir konversijos

Be geresnių pozicijų internetinėje paieškos sistemoje, SSL sertifikatas taip pat prisideda ir prie geresnės vartotojų patirties. Kai svetainė nėra apsaugota SSL sertifikatu, interneto naršyklė iš karto apie tai praneša, ir vartotojas žino, kad yra patekęs į nesaugią svetainę. Kai vartotojas apie tai informuojamas, jis pats gali nuspręsti, ar lankytis saugaus ryšio neužtikrinančioje internetinėje svetainėje. Statistika rodo, kad šiandien vartotojai yra daug sąmoningesni ir rečiau priima sprendimą apsilankyti nešifruotoje svetainėje. Be to, tai tiesiogiai padidina ir atmetimo rodiklį, nuo kurio gali priklausyti prastesnės svetainės pozicijos.

Todėl jei svetainė negali užtikrinti geros vartotojo patirties, ji praranda konkurencinį pranašumą ir nebegali užimti aukštesnių pozicijų internetinėje paieškos sistemoje, lyginant su kitomis svetainėmis, kurios geba pasirūpinti geresne vartotojų patirtimi. Taigi, jei svetainė neturi SSL sertifikato ir vartotojas apsilanko tokioje svetainėje, atkeliavęs į ją per „Google“ paiešką, patekęs į pagrindinį puslapį interneto naršyklės yra akimirksniu informuojamas, kad jis lankosi nesaugioje svetainėje. Tokiais atvejais didelė dalis vartotojų svetainę palieka vos per kelias sekundes ir savo paiešką internetinėje paieškos sistemoje tęsia toliau.

Jei vis daugiau vartotojų priima sprendimą pasielgti būtent taip, t.y. palikti svetainę, „Google“ algoritmai tai ima vertinti neigiamai ir pablogina svetainės pozicijas paieškos rezultatuose, nes mano, kad tokia svetainė neverta aukštų pozicijų. Todėl svetainių, kurios yra nesaugios ir tarp kurių ryšys yra neužšifruotas, pozicijos galiausiai būna žemesnės. Visa tai kartu yra tiesiogiai susiję su papildomais neigiamais veiksniais, pvz., dėl sumažėjusio lankytojų srauto suprastėjusiomis galimybėmis efektyviai kurti atgalinių nuorodų tinklą, pasiekti aukštesnį lankytojų įsitraukimo lygį  ir kt. Todėl galiausiai pablogėja ne tik vartotojų patirtis, bet ir konversijos, dėl kurių svetainei būna daug sudėtingiau pasiekti užsibrėžtų rinkodaros tikslų.

Pabaigai

Nors SSL sertifikatas ir nėra pati svarbiausia svetainės optimizacijos proceso dalis, neužtikrinus saugaus ir užšifruoto ryšio, galima prarasti didelį konkurencinį pranašumą, pabloginant pozicijas, vartotojų patirtį ir konversijas. Todėl, jei rūpinatės savo svetainės optimizacija, būtinai pasirūpinkite ir SSL sertifikatu.