7 SEO mitai, kuriuos paneigsime
Optimizacija paieškos sistemoms kartais yra pamirštama, nes paieškų sistemų, socialinių medijų platformų ir turinio kūrimo bei nuorodų tinklo formavimo paslaugos užgožia ją. Įprastai siūlomos savos mokesčio už paspaudimą paslaugos jūsų interneto svetainės lankytojų srautams didinti. Tačiau SEO nederėtų pamiršti. SEO paslaugos gali suteikti labai naudingus pranašumus verslininkams, net jeigu rezultatams pasiekti reikia daugiau laiko.
Jeigu vis dar dvejojate ir randate priežasčių nepasinaudoti akivaizdžiais SEO optimizacijos pranašumais, tuomet kviečiame perskaityti septynis mitus apie SEO, kurių žmonės įprastai neapgalvoja, ir kodėl visgi apsimoka optimizuoti savo svetainę paieškos sistemoms.
1. SEO paprasčiausiai neveikia
Ar žinote, kad beveik pusė visų klientų pradeda pirkimą paieškos sistemose? Tiesą sakant, tai jūsų neturėtų stebinti, nes, anot tyrimų, paieškos internetu yra ketvirta pagal populiarumą veikla internete, o ją pralenkia tik socialiniai tinklai, el. paštas ir vaizdo įrašų svetainės.
Pabrėžiame, kad šioje statistikoje minimi klientai yra jau nusprendę pirkti prekes ir paslaugas – tai yra sėkmingos konversijos. Interneto tyrimai taip pat parodė, kad beveik du trečdaliai verslo-verslui principu veikiančių įmonių pripažįsta, kad SEO yra daugiausiai įtakos turintis veiksnys klientų generavimui. Panašūs tyrimai išaiškino, kad klientas, nukreiptas į tam tikrą įmonę per paieškos sistemą, daug dažniau įsigyja konkrečią prekę ar paslaugą, nei klientai, kurie buvo nukreipti į tam tikrą įmonę iš kitų šaltinių – net 8 kartus didesnė tikimybė!
Taip pat buvo išaiškinta, kad vartotojai vengia reklamų paieškos sistemose ir daug dažniau renkasi tik natūralius paieškos rezultatus.
2. SEO yra brangu.
Atkreipiame dėmesį į tai, kad mokėdami už SEO paslaugas, jūs sumokate už paslaugų paketą, apimantį daugiau nei vieną sprendimą bei ekspertų įgūdžius, laiką ir pastangas. Tai apima:
- jūsų verslo pramonės, rinkos ir tendencijų tyrimus;
- konkurentų analizę;
- raktažodžių ir raktinių frazių paiešką, užtikrinančią aktualiausių lankytojų srautus;
- svetainės turinio optimizaciją paieškos sistemoms;
- išorinių nuorodų kūrimą ir nuorodų į jūsų svetainę tinklo formavimą;
- stebėjimą ir rezultatų analizę.
Visi šie veiksmai reikalauja žinių, laiko ir pastangų – SEO paprasčiausiai neegzistuoja be šių elementų. Taip pat, jūs sumokėdami už šių paslaugų teikimą gaunate produktą, kuris ne tik jums atneš didesnius rezultatus verslo matomumo ir pardavimo apimčių atžvilgiu, bet ir kokybiškai atlikus darbą, ilgą laiką nereikės rūpintis svetainės suderinamumu ir našumu.
Palyginkite tai su nepaliaujamai augančia „AdWords“ kaina ir manome, kad suprasite, kas visgi naudingiau.
3. Verslą vykdau tradiciškai – SEO man nėra reikalingas.
Šiam punktui pasitelksiu vieno SEO forumo nario komentarą:
„Skaičiau vienoje knygoje apie SEO, kad daugiau nei 80 procentų vartotojų pirmiausiai tikrina informaciją ir skaito atsiliepimus internete, o tik po to nusprendžia, ką pirkti“.
Toliau pabrėžiama, kad beveik trys ketvirtadaliai naudojasi internetu kiekvieną dieną, o daugiau nei 90 procentų jų pradeda savo laiką internete paieškos sistemoje.
Net ir prognozuodami, kad tik maža dalis jų bus susidomėję jūsų prekėmis, tai vis tiek yra didelis skaičius. Sprendimas nereklamuoti savęs internete yra atsisakymas pasinaudoti gana didelėmis galimybėmis verslui formuoti ir didinti. Blogiausia yra tai, kad tokiu būdu taip pat atiduodate šį pranašumą savo konkurentams.
4. Tai užtrunka per daug laiko. Geriau naudosiu MUP (Google adwords).
Taip, tai tiesa. Taikydami mokesčio už paspaudimą (MUP) strategija rezultatų sulauksite greičiau. Jūsų svetainė gali susilaukti lankytojų net ir tą pačią minutę, kai pradedate reklaminę kampaniją.
Tuo atžvilgiu, SEO reikalauja svetainės reputacijos formavimo ir tik po to matomi rezultatai, bet primename, kad:
- MUP reikalauja nuolatinių investicijų, nes kiekvieną kartą, kai asmuo paspaudžia ant jūsų reklamos, jums reikia sumokėti už tai;
- MUP kaina visada auga. Toks šios sistemos veikimo principas. Jeigu norite toliau matyti savo reklamas aukščiausiose vietose, jums reikia pasiūlyti vis daugiau, nei jūsų konkurentai. Jie be abejonių reaguos taip pat, tad susidaro užburtas ratas;
- žmonės yra linkę spausti ant natūralių paieškos rezultatų, o ne reklamų. Tai jau minėjome anksčiau.
Tačiau SEO suteikia pastovius rezultatus, o kaina nedidėja. Taigi, taip, SEO reikalauja laiko – reikia laukti, iki kol svetainė įgis reputaciją, bet ji ir po visko toliau teikia rezultatus nemokamai.
5. Dėl SEO būsiu priverstas keisti savo svetainę, o tai yra papildomos išlaidos.
Verslininkams gali tekti keisti savo interneto svetaines, kad atitiktų optimizacijos reikalavimus, nes prastas dizainas, paini struktūra ar negeras turinys gali užkirsti kelią verslo augimui.
Tokie veiksniai kaip lėtas svetainės įkrovimas taip pat gali apsunkinti reikalus. Anot „KISSmetrics“, vienos sekundės uždelsimas gali sumažinti konversijų kiekį 7 procentais.
Struktūrinių žymų arba mikroduomenų, padedančių paieškos sistemoms lengviau atskirti ir analizuoti jūsų svetainės informaciją, trūkumas gal ir nesugadins jūsų reitingo, bet tikėtina, kad dėl to natūralios paieškos rezultatuose sunkiai būsite randami. Neturėdami tinkamai optimizuotos svetainės nepasieksite aukštumų, kad ir kiek pastangų į tai bus dedama.
6. SEO per daug greitai keičiasi.
Tai tiesa. „Google“ keičia savo algoritmus kelis šimtus kartų per metus. Tačiau daugelis šių pokyčių visiškai nepaveikia jūsų svetainės reitingo. Tiesą sakant, net ir būdamas vartotoju, tikriausiai net nepastebėsite šių atnaujinimų.
Karts nuo karto pasitaiko atnaujinimas, kuris gali turėti įtakos jūsų svetainei. Tačiau tai yra SEO eksperto atsakomybė užtikrinti, kad jūsų svetainės reitingas nenukentėtų dėl šių pokyčių. Jie turi taikyti vadinamuosius „baltosios kepurės“ metodus (t. y. taikant optimizacijos strategijas, metodus ir taktikas, kurios sutelkiamos į žmones, o ne pačią paieškos sistemą, visiškai vadovaujantis nustatytomis sistemos taisyklėmis ir politika).
Efektyvus SEO optimizacijos sprendimas nėra sėdėti rankas sudėjus algoritmams besikeičiant – efektyvus sprendimas yra pasamdyti tinkamą SEO agentūrą, kuri sąžiningai dirbdama pagal visas taisykles, pasirūpina, kad būsimi pakeitimai nereikalautų perdarymo.
7. SEO gali būti lengvai automatizuojama.
Gali nuskambėti keistai, nes visgi esame su SEO dirbanti agentūra ir SEO yra su kompiuterija siejama sritis, bet sąžiningai neigiame šį faktą – neįmanoma kokybiškai automatizuoti šio proceso.
Automatizuota SEO yra laiką švaistanti veikla, kuri nei kiek nėra susijusi su rinkodaros skyriaus vadybos procesais.
Netikėkite žmonėmis, kurie teigia, jog visą tai gali būti atliekama vienu pelės mygtuko paspaudimu. Jeigu siekiate investuoti savo laiką ir pinigus į SEO, rekomenduojame išmintingai skirti šiuos išteklius personalui ir tinkamai įrangai.