„Ahrefs“ apžvalga
„Ahrefs“ – tai įrankis, kuris padeda lengviau optimizuoti svetainę paieškos sistemoms. Šis 2010 m. Dmitrijaus Gerasimenko sukurtas įrankis šiandien yra vienas geriausiai žinomų SEO srityje. Juo naudojasi gerai žinomos pasaulinio lygio kompanijos, tarp kurių „Facebook“, „Netflix“ „LinkedIn“, „eBay“, „Adobe“, „Uber“ ir kt.
„Ahrefs“ programa turi vieną didžiausių pasaulyje atgalinių nuorodų indeksų, todėl jos vartotojai turi galimybę lengvai sužinoti bet kurio URL ar svetainės nuorodų profilį. Šios programos pagalba galima veiksmingai kurti turinį, kuris turi potencialą pritraukti didesnį tikslinį srautą, nustatyti nuorodų tinklo kūrimo galimybes, koreguoti svetainės turinio technines detales, kad svetainė taptų geriau vertinama paieškos sistemoje, atlikti išsamų techninį svetainės auditą, gauti atgalinių nuorodų pasiūlymų, nurodyti raktažodžių konkurencijos lygį ir kt. „Ahrefs“ mėnesio kaina prasideda nuo 99 USD ir gali siekti iki 999 USD, priklausomai nuo pasirenkamo plano, tačiau, jei mokama už metus, taikoma nuolaida.
„Ahrefs“ privalumai
- Vienas daugiausiai duomenų talpinantis SEO įrankis. Ko gero, šiandieninėje rinkoje šis SEO įrankis yra plačiausias ir didžiausias savo siūlomų duomenų aprėptimi.
- Didžiausia atgalinių nuorodų duomenų bazė. Tai reikšmingai palengvina svetainės optimizacijos procesą ir išorinį SEO, kurio metu didelis dėmesys kreipiamas į atgalinių nuorodų tinklo kūrimą.
- Labai išsamios ir naujos metrikos. „Ahrefs“ pagalba vartotojai gali stebėti daugybę skirtingų metrikų, siekdami įvertinti savo svetainės būklę, jos progresą, konkurencijos lygio pokyčius ir kt. Tarp tokių funkcijų yra ir raktažodžių paspaudimų metrika, kuri parodo, kiek žmonių iš tikrųjų spustelėjo nuorodą, susijusią su konkretaus raktažodžio paieška. Išsamūs duomenys palengvina analizavimą ir strateginių sprendimų priėmimą.
- „Site Explorer“ įrankis. Šis „Ahrefs“ įrankis padeda veiksmingai ištirti konkurentų veiklą internete, pvz., sužinoti organinį svetainės srautą, atgalines nuorodas, mokamus raktažodžius (sužinoma ar konkurentai naudoja PPC reklamą), įvertinti puslapius, gauti išeinančias nuorodas ir kt.
- „Keywords Explorer“ įrankis. Jis laikomas labiausiai išbaigtu raktažodžių tyrimo įrankiu, egzistuojančiu šiuolaikinėje rinkoje. Raktinių žodžių tyrimas atliekamas naudojant daugiau kaip 7 mlrd. žodžių duomenų bazę, kuri yra reguliariai atnaujinama. Naudojantis šiuo įrankiu galima rasti ne tik savo verslui tinkamiausius raktažodžius, bet ir populiarius raktažodžius skirtingose paieškos sistemose. Ties raktažodžiais nurodomas ir sudėtingumo lygis. Be to, jis turi ir puikių papildomų SERP įrankių.
- „Site Audit“ įrankis. „Ahrefs“ turimas „Site Audit“ įrankis pateikia įvairias ataskaitas, susijusias su jūsų svetaine, kurios iš karto parodo tobulintinas sritis, pvz., gal didesnį dėmesį reikia kreipti į turinio kokybę, atgalines nuorodas ir kt. Šios programos išvaizda yra atnaujinta, o ataskaitos – lengvai pasiekiamos. Pateikiami išsamūs svetainės audito duomenys.
- „Rank Tracker“ įrankis. Jis suteikia daug informacijos, susijusios su jūsų svetainės našumu lyginant su konkurentais. Pagrindiniame valdymo skydelyje aiškiai rodomi pagrindiniai rodikliai, tokie kaip svetainės matomumas, vidutinė pozicija, srautas ir puslapių pagal atitinkamus raktažodžius pozicijos. „Rank Tracker“ pateikiamas pozicijas galima filtruoti pagal tam tikrus datų intervalus, sužinoti, kaip konkurentai siekia savo rezultatų lyginant su jūsų svetaine, ir kt.
- „Content Explorer“ įrankis. Šios programos pagalba galima lengviau surasti su jūsų rinka susijusį turinį, kuris yra populiariausias ir galėtų duoti geriausių rezultatų jūsų verslui. Be to, naudojantis šiuo įrankiu galima sužinoti daug įvairių papildomų duomenų, kaip antai mėnesinis srautas iš paieškos sistemų, svetainės, kurių turinyje pateikiamos nuorodos į jūsų svetainę, jūsų svetainės bendrinimų socialiniuose tinkluose skaičius, jūsų svetainės populiarumas lyginant su kitomis svetainėmis, turinčiomis atgalines nuorodas į jūsų svetainę ir kt.
„Ahrefs“ trūkumai
- Didelė programos mėnesio kaina. „Ahrefs“ programa savo mėnesio kaina gerokai lenkia kitus rinkoje siūlomus įrankius. Paprasčiausios programos versijos kaina prasideda nuo 99 USD per mėn. ir turi nemažai apribojimų, skirtingai nei brangesni planai, kurių kaina gali siekti ir 999 USD per mėn.
- Programa ne visada veikia sklandžiai. Kai kuriuose „Ahrefs“ siūlomuose įrankiuose ne visada pateikiami visi rezultatai, todėl kartais tai gali trikdyti ir apsunkinti darbą.
- Raktažodžių pasiūlymų įrankis nėra labai patogus. Kadangi raktažodžių pasiūlymuose nėra galimybės rezultatus filtruoti pagal aktualumą, pastarųjų rūšiavimui tenka naudoti raktažodžių paieškų apimtis, todėl nemažai laiko atima nereikšmingų rezultatų rūšiavimas.
- Svetainės srauto statistika ne tokia patikima kaip kitų įrankių. Tai dar vienas „Ahrefs“ trūkumas, todėl bandant įvertinti kitų svetainių srauto rodiklius, gaunamais rezultatais ne visuomet galima pasitikėti.
- Dėl programos kompleksiškumo ji gali būti sudėtinga pradedantiesiems. Jei programa naudojasi pradedantysis vartotojas, kuris iki tol nėra susidūręs su SEO įrankiais, programa gali atrodyti pernelyg sudėtinga ir varginanti. Juolab, kad vartotojo sąsaja nėra pati patogiausia.
Apibendrinimas
„Ahrefs“ programa ir jos siūlomi įrankiai puikiai tinka bet kurioje rinkoje veikiančiam verslui, kuris siekia pagerinti savo svetainės pozicijas ir pritraukti daugiau tikslinių lankytojų. Ši programa tinkama ir SEO įmonėms, siekiančioms padidinti savo klientų svetainių optimizacijos procesų veiksmingumą. Jos pagalba galima nesunkiai ištirti savo konkurentus, pagerinti svetainės vidinę kokybę, suformuoti raktažodžių planą ir puikius rezultatus pasiekti padedančią atgalinių nuorodų kūrimo strategiją. Tačiau dėl santykinai didelių mėnesio išlaidų, pavieniams naudotojams arba labai mažoms įmonėms, kurios žengia pirmuosius žingsnius internete, ši programa gali būti per brangi.
Žinoma, kaip ir daugelio kitų galingų SEO įrankių atveju, gali prireikti laiko, kol priprasite prie „Ahrefs“ programos terminijos ir funkcijų. Tačiau šios pastangos tikrai atsipirks, nes patyrusiems vartotojams skirti įrankiai ir mokėjimas juos valdyti atveria labai plačias galimybes. Todėl, jeigu mėnesio rinkodaros biudžete turite daugiau nei 149 USD, kuriuos galite skirti programinei įrangai, mokant iš karto už visus metus tai gali būti puikus pasirinkimas (pigiausio plano rinktis nerekomenduojama – ypač, jei jūsų projektas yra didesnis).