Kas yra atgalinės nuorodos Kodėl jos svarbios SEO

Kas yra atgalinės nuorodos? Kodėl jos svarbios SEO?

Kalbant apie tinklalapių optimizavimą paieškos sistemoms (SEO), didelį dėmesį būtina skirti visiems SEO strategijos elementams – pradedant turinio išsamumu, apimtimi ir kokybe, bei baigiant tiksliniais raktažodžiais, meta žymomis ir atgalinėmis nuorodomis. Ir nors visa tai yra neatsiejama nuo sėkmingos SEO strategijos įgyvendinimo, atgalinės nuorodos optimizacijos procese atlieka itin svarbią funkciją, formuodamos puslapio ir domeno autoritetą, skatindamos nukreipiamąjį srautą ir gerindamos svetainės pozicijas internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP).

Taigi, kas iš tikrųjų yra atgalinės nuorodos ir kodėl jos tokios svarbios SEO procesui?

Atgalinės nuorodos – kas tai?

Atgalinės nuorodos (dar vadinamos „išorinėmis nuorodomis“ arba „įeinančiomis nuorodomis“) sukuriamos tada, kai viena svetainė pateikia nuorodą į kitą svetainę. Tokios internetinės paieškos sistemos kaip „Google“ atgalines nuorodas traktuoja kaip vartotojų „pasitikėjimo balsus“ arba „vertinimus“, skirtus konkrečiam puslapiui. Tai lyg „signalai“ „Google“ paieškos sistemos algoritmams, rodantys, kokia naudinga, patikima ir vertinama yra konkreti svetainė.

Kai interneto vartotojas lankosi pasirinktoje svetainėje ir skaito jam pateiktą turinį, radęs jame atgalinę nuorodą į kitą svetainę, gali ją spustelėti, jei mano, kad tai galėtų dar labiau praplėsti jo akiratį ir suteikti daugiau papildomos naudingos informacijos aktualiu klausimu. Paspaudus atgalinę nuorodą jis būtų nukreiptas į kitą svetainę. Toks nukreipiantis srautas kartu padeda gerinti svetainės reputaciją internete

Egzistuoja du skirtingi atgalinių nuorodų tipai – Dofollow nuorodos ir Nofollow nuorodos, kurios paieškos sistemoms nurodo, kaip reikėtų reaguoti į puslapio nukreipiančias atgalines nuorodas – pasitikėti jomis ir jas „sekti“, ar to nedaryti:

  • Dofollow nuorodos: šios nuorodos yra labai vertingos, nes tiesiogiai prisideda prie svetainės domeno ir puslapio autoriteto stiprinimo, nurodydamos paieškos sistemoms tokiomis nuorodomis pasitikėti ir jas „sekti“.
  • Nofollow nuorodos: šio tipo nuorodos neperduoda svetainės autoriteto, tačiau jos taip pat yra naudingos, nes jų pagalba interneto vartotojai gali lengviau rasti konkrečią svetainę.

Puslapiai, turintys daug kokybiškų atgalinių nuorodų, paprastai užima aukštas pozicijas internetinėje paieškoje. Todėl kokybiškos atgalinės nuorodos yra labai svarbios SEO procese.

Kodėl atgalinės nuorodos yra tokios svarbios SEO?

Atgalinės nuorodos SEO procese yra labai svarbios, nes „Google“ paieškos sistemos praneša algoritmams, kad kitas interneto šaltinis jūsų svetainės turinį laiko vertingu ir naudingu, todėl savo turinyje pateikia į jį nukreipiančią nuorodą. Tai tampa lyg vienos svetainės „pasitikėjimo balsu“ kitai svetainei. Kai svetainė sulaukia pakankamai daug kokybiškų atgalinių nuorodų, paieškos sistema mano, kad tokioje svetainėje yra vartotojams vertingo turinio ir gali ją palankiau įvertinti internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose, pagerindama svetainės pozicijas.

Internetinės paieškos sistemos naudoja algoritmus. Jų pagalba remiantis turima informacija jos reitinguoja puslapius ir pasitelkia robotus bei vorus, kurie naršydami svetainėse, ieško turinio ir atgalinių nuorodų. Paieškos sistemų algoritmai sukauptą informaciją apibendrina įvertindami į svetainę pateikiamas nuorodas, jų kiekį ir kokybę. Visa tai turi tiesioginės įtakos ir puslapio reitingavimui paieškos sistemos rezultatų puslapiuose.

  • Gerėja pozicijos internetinėje paieškoje. Sistemingas ir laipsniškas kokybiškų atgalinių nuorodų gavimas į savo svetainę didina svetainės autoritetą „Google“ paieškos sistemos akyse. Tokiu būdu „Google“ ima manyti, kad svetainė yra vertingas informacijos šaltinis konkrečia tema, todėl pagerina svetainės pozicijas internetinėje paieškoje.
  • Auga lankytojų srautas. Atgalinių nuorodų pagalba yra padidinamas ir nukreipiantis lankytojų srautas. Toks srautas paprastai yra tikslingesnis ir pasižymi mažesniu atmetimo rodikliu.
  • Didėja prekės ženklo žinomumas. Kokybiškose svetainėse pateikiamos atgalinės nuorodos jų lankytojams rodo, kad svetainė, į kurią nukreipia pateikta nuoroda, gali būti naudinga. Tai didina prekės ženklo matomumą, žinomumą ir patikimumą vartotojų akyse.
  • Stiprėja verslo autoritetas. Kuo daugiau kokybiškų atgalinių nuorodų gauna svetainė, tuo didesnį autoritetą ji įgyja konkrečioje rinkoje ir tai kartu prisideda prie labiau teigiamo „Google“ požiūrio į jūsų verslą.
  • Didėja pasitikėjimas svetaine. Kai vartotojo lankomoje svetainėje yra pateikiama nuoroda į kitą svetainę, vartotojas tai vertina kaip svetainių abipusį ryšį, kuris didina ir pasitikėjimą svetaine.
  • Natūraliai pritraukiama daugiau atgalinių nuorodų. Kuo daugiau atgalinių nuorodų bus kokybiškuose ir autoritetinguose tinklalapiuose, tuo labiau padidės tikimybė, kad kitos svetainės natūraliai pateiks nuorodas į jūsų svetainę, nes didės jūsų svetainės matomumas, autoritetas, žinomumas ir patikimumas.

Kuo kokybiškesnės atgalinės nuorodos, tuo geresnės ir raktažodžių pozicijos bei svetainės matomumas internetinėje paieškoje. Todėl, optimizuojant svetainę ir siekiant pralenkti konkurentus, kokybiškų atgalinių nuorodų profilis vaidina ypač svarbų vaidmenį.

Kaip gaunamos atgalinės nuorodos?

Atgalinių nuorodų tinklo kūrimas yra svarbiausia SEO strategijos sudedamoji dalis. Tačiau atgalinių nuorodų kokybė ir vertė skiriasi. Dofollow atgalinės nuorodos, kurios atkeliauja iš populiarių, patikimų ir didelį autoritetą turinčių svetainių, laikomos pačiomis vertingiausiomis, o tos, kurios gaunamos iš mažo autoriteto svetainių, gali būti vertinamos gerokai prasčiau. Tačiau net jei nuoroda yra Nofollow ir ji pateikiama aukšto autoriteto svetainėje, tai gali pagerinti prekės ženklo matomumą.

Atgalinės nuorodos gali būti gaunamos keliais būdais:

  • Natūraliai gaunamos atgalinės nuorodos. Tokios atgalinės nuorodos yra kuriamos be jokių svetainės savininko veiksmų. Dažniausiai tokios nuorodos gaunamos dėka savo svetainėje kuriamo kokybiško turinio, kurį pastebi kiti vartotojai. Todėl geriausias būdas natūraliai gauti tokių atgalinių nuorodų yra sistemingai kurti aukštos kokybės turinį, tokiu būdu paskatinant kitas svetaines organiškai dalintis jūsų turiniu, pateikiant į jį atgalines nuorodas.
  • Susijusiuose šaltiniuose kuriamos atgalinės nuorodos. Tokiu būdu kuriamas nuorodų tinklas reikalauja didesnių svetainės savininko pastangų, kadangi tokiu atveju paprastai yra tiesiogiai kreipiamasi į toje pačioje ar susijusioje rinkoje veikiančių svetainių savininkus, prašant atgalinės nuorodos į savo svetainę. Tokioms nuorodoms priskiriamas ir straipsnių rašymas kituose teminiuose tinklaraščiuose ar tikslinės tematikos naujienų portaluose, kuomet sukurtame ir publikuojamame turinyje pateikiamos atgalinės nuorodos į savo svetainę.
  • Nesusijusiuose šaltiniuose kuriamos atgalinės nuorodos. Tokios atgalinės nuorodos paprastai pateikiamos tinklaraščių komentaruose, internetiniuose svetainių kataloguose ir diskusijų forumuose. Tačiau dažniausiai tokios nuorodos būna nekokybiškos ir jų kūrimas yra susijęs su didžiausia „Google“ nuobaudos rizika, nes tai gali pažeisti „Google“ politiką ir nustatytas optimizacijos proceso gaires bei gali būti laikoma Black hat Be to, tokios atgalinės nuorodos dažniausiai būna su Nofollow atributu, kuris paieškos sistemoms nurodo jų nesekti.

Kadangi atgalinių nuorodų tinklo kūrimo būdų yra daug, optimizuojant tinklalapį labai svarbu suformuoti teisingą ir veiksmingą strategiją. Siekiant kokybiškai kurti atgalinių nuorodų tinklą, labai svarbu megzti vertingus ryšius savo tikslinėje rinkoje ir didinti savo autoritetą bei patikimumą. Vienas geriausių būdų tai padaryti yra kurti kokybišką turinį, nes jo pagalba kitos svetainės natūraliai norės pateikti nuorodas į jūsų svetainę, kaip į autoritetingą ir vertingą informacinį šaltinį, kuris gali būti naudingas jų tikslinei auditorijai. Taigi, kelios priemonės, kurių pagalba galite lengviau gauti kokybiškų atgalinių nuorodų yra šios:

  • Reguliariai skelbkite naudingus ir aktualius straipsnius savo svetainės naujienų (tinklaraščio) skiltyje (labai svarbu, kad jūsų svetainėje būtų naudojamos bendrinimo socialiniuose tinkluose funkcijos).
  • Skelbkite straipsnius kituose su jūsų rinka susijusiuose tinklaraščiuose.
  • Sistemingai kurkite vartotojams lengvai suprantamą ir greitai apdorojamą turinį, pvz., infografikus.
  • Kurkite turinį, kuris vartotojams atsako į konkrečius jiems iškylančius klausimus.
  • Rašykite pranešimus žiniasklaidai.
  • Aktyviai dalyvaukite socialiniuose tinkluose, visuomet pateikiant nuorodas į savo svetainėje skelbiamą turinį.

Pabaigai

Iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad gauti kokybiškas atgalines nuorodas yra visai paprasta. Tačiau taip nėra. Tam reikia skirti daug laiko ir pastangų. Be to, naujoms svetainėms sunkiau gauti vertingų atgalinių nuorodų, todėl tokiais atvejais labai praverčia profesionalios SEO paslaugos, kurios užtikrina sistemingą ir kokybišką atgalinių nuorodų tinklo kūrimą.