SEO strategija

SEO strategija – nuo ko pradėti?

SEO strategija – tai kompleksinis organinės paieškos sistemos pozicijų gerinimo, organinio srauto didinimo, planavimo ir įgyvendinimo veiksmų procesas. SEO strategiją turėti labai svarbu dėl to, kad ji padeda išlaikyti teisingą kryptį kuriant turinį ir išorinias nuorodas, užuot kūrus tiesiog tai, ko, jūsų manymu, žmonės ieško. Tinkamai suformuota SEO strategija užtikrins, kad jūsų sprendimai bus orientuoti į tikslinę auditoriją ir tai, ko ji iš tikrųjų ieško.

Vis dėlto, kai reikia sukurti ir įgyvendinti patikimą SEO strategiją savo verslui, dažnai susiduriama su daugybe klausimų ir neretai priimami klaidingi sprendimai. Svarbu žinoti, kaip sukurti tokią SEO strategiją, kad ji padėtų siekti užsibrėžtų tikslų. Svetainės SEO strategija turėtų būti orientuota į tris pagrindinius SEO etapus: vidinį SEO (kuriam galima priskirti vidinio turinio kūrimą), techninį SEO ir išorinį SEO. Todėl būtina užtikrinti, kad SEO strategija apimtų visus veiksnius, svarbius svetainės optimizacijai.

Įvertinkite savo svetainės būklę

Jei pradėjote galvoti apie SEO strategiją, tikėtina, kad jūsų svetainė jau kurį laiką veikia, tačiau jūs nesulaukiate norimo tikslinių lankytojų srauto ir pakankamo naujų klientų skaičiaus. Todėl pirmiausia vertėtų atidžiai įvertinti svetainės būklę, atidžiai peržiūrėti kiekvieną puslapį ir jo turinį.

Svetainė turi būti nuosekli, išsami ir atsakanti į tikslinei auditorijai aktualius klausimus. Tokie atsakymai vartotojus turėtų „pasiekti“ iš karto, kai jie apsilankys pasirinktame jūsų svetainės puslapyje. Jei informacijos paieška trunka gana ilgai, tikėtina, kad lankytojai paliks jūsų svetainę, o tai neigiamai veikia jos pozicijas ir patikimumą. Paklauskite savęs, ar jūsų svetainėje iki šiol jau buvo atlikti kokie nors SEO darbai? Koks yra svetainės atmetimo rodiklis? Ar vartotojai jūsų svetainėje gali greitai ir lengvai rasti atsakymus į jiems iškilusius klausimus? Įvertinę savo svetainės padėtį, galėsite judėti toliau.

Pasirūpinkite svetainės techniniu SEO

Formuojant patikimą SEO strategiją, svarbu pasirūpinti techniniais svetainės aspektais, pakankamai dėmesio skiriant svetainės infrastruktūrai. Tam gali tekti į pagalbą pasitelkti svetainės kūrėjus, siekiant užtikrinti tinkamą svetainės architektūros optimizavimą. Tai svarbu tiek dėl paieškos sistemų požiūrio ir vertinimo, tiek dėl pačių vartotojų patirties. Ši SEO strategijos dalis yra labai svarbi siekiant užtikrinti, kad jūsų svetainė būtų tinkamai nuskaityta ir indeksuota, o vartotojai jus galėtų rasti naudodamiesi internetine paieškos sistema.

Sudarykite pagrindinių temų ir aktualiausių raktažodžių sąrašus

Turbūt jau esate girdėję, kad raktažodžiai yra SEO pagrindas, tačiau šiandien ne mažiau svarbu pasirūpinti ir aktualiomis tikslinei auditorijai skirto turinio temomis. Kad tai padaryti būtų lengviau, pirmiausia sudarykite trumpą terminų ir žodžių sąrašą (pvz., sudarytą iš 10-15 trumpų raktažodžių), susijusį su tuo, ką siūlote savo klientams. Turėdami tokį bazinių raktažodžių sąrašą, galite pasinaudoti specializuotais SEO įrankiais, pvz., „SEMrush“, „Ahrefs“ ir kt., ir atlikti jų tyrimą, nustatant paieškos apimtį ir gaunant su jais susijusių raktinių žodžių bei frazių pavyzdžių, kurie gali būti naudingi jūsų verslui.

Šiuo atveju pagrindines temas susiesite su nustatytais baziniais raktažodžiais. Į kuriamą turinį reikės papildomai įtraukti ir susijusius ilgesnius raktažodžius (angl. „long tail“), kurie pasižymi mažesne paieškų apimtimi ir mažesne konkurencija. Galvojant apie pagrindinių temų sąrašą, labai svarbu atsižvelgti į tai, kas būtų aktualiausia klientui, ir, svarbiausia, nustatyti pagrindines problemas, su kuriomis susiduria tikslinė auditorija, ir klausimus, kurie jai iškyla. Tai palengvins tikslinių ir idealiai jūsų klientą atitinkančių temų sąrašo sudarymą.

Žinant pagrindines temas ir bazinius raktažodžius, lengviau nustatyti ir ilguosius raktažodžius. Kiekvienam pagrindiniam raktažodžiui naudinga pasirinkti apie 5-10 ilgųjų raktažodžių. Pastarieji padės jums savo turinyje gilintis į pagrindinę jo temą, padidinti turinio potencialą ir tikimybę pritraukti daugiau tikslinių vartotojų, besidominčių skirtingomis temomis, vienaip ar kitaip susijusiomis su pagrindine tema. Naudodami ilguosius raktažodžius kuriamame turinyje, formuojate didelį turinio klasterį, susijusį su pagrindine tema. Paieškos sistemos tai puikiai įvertins, susiedamos vartotojus su jūsų svetainėje pateikta jiems aktualia informacija. Kuo konkretesnis turinys, tuo tikslingesni bus jūsų svetainės lankytojai ir didesnis konversijos rodiklis.

Domėkitės savo pagrindiniais konkurentais

Viena iš kertinių SEO strategijos sudedamųjų dalių, siekiant pranašumo prieš konkurentus SEO optimizavimo srityje, yra išsiaiškinti, kas jiems veikia geriausiai. Tuo tikslu reikėtų atlikti konkurentų analizę, ištirti nuorodas, raktažodžius ir jų svetainėse skelbiamą turinį.

Pirmiausia palyginkite savo naudojamus ir pasirinktus raktažodžius su konkurentų raktažodžiais, išanalizuokite jų turinį, kuris veikia geriausiai, ir imkitės priemonių sukurti turiniui, kuris atitinkamomis temomis pranoktų konkurentus. Daug dėmesio skirkite konkurentų atgalinių nuorodų profiliui ir pasinaudodami šia informacija kurkite veiksmingą savo svetainės išorinių nuorodų tinklą.

Atlikite vidinį SEO

Šis žingsnis skirtas turinio optimizavimui pagal atitinkamus tikslinius raktinius žodžius. Vidinio SEO neįmanoma aprašyti keliais žodžiais. Tačiau galima išskirti tris labai svarbius vidinės puslapio optimizacijos elementus, kuriems rekomenduojama skirti ypatingą dėmesį optimizuojant svetainę.

  • Didžiulė vidinių nuorodų svarba. Šiame etape būtina elgtis strategiškai ir apgalvotai. Svetainės turinyje nuorodų jokiu būdu negalima naudoti atsitiktinai ir padrikai. Kiekviena vidinė nuoroda turi būti tikslinga ir suteikti lankytojams daugiau papildomos informacijos. Be to, reikėtų pateikti nuorodas iš aukšto autoriteto puslapių į tuos vidinius puslapius, kuriems reikia didesnio autoriteto.
  • Trumpi ir tikslinius raktažodžius turintys URL adresai. Optimizuodami savo svetainę turite žinoti, kad trumpi URL adresai paprastai gerokai lenkia ilgus URL adresus. Juos labiau vertina paieškos sistemos ir jie yra daug patogesni vartotojams. Todėl pasirūpinkite, kad puslapių URL adresai būtų konkretūs, trumpi ir tikslinių raktažodžių pagalba atspindintys puslapiuose pateikiamą turinį.
  • Didelis dėmesys semantiniam SEO. Atlikdami semantinį SEO, turite rasti raktinius žodžius, susijusius su jūsų optimizuojamo konkretaus svetainės puslapio tiksliniu raktažodžiu. Tokius raktažodžius reikia panaudoti kuriamame turinyje.

Tai tik keli iš daugybės vidinio SEO elementų, kuriems šiame svetainės optimizacijos etape reikėtų skirti pakankamą dėmesį.

Sukurkite atskirą vidinį puslapį kiekvienai temai

Norint veiksmingai optimizuoti savo svetainę ir sistemingai gerinti savo svetainės puslapių pozicijas pagal tikslinius raktažodžius, labai svarbu turėti ir atskirus vidinius puslapius, pritaikytus konkrečioms temoms. Nėra tikslinga stengtis tą patį vidinį puslapį optimizuoti pagal daugybę skirtingų raktažodžių.

Taigi, atsižvelgdami į savo nustatytas temas ir pasirinktus raktažodžius (nepamirštant naudoti ir raktažodžių analizės metu nustatytus ilguosius raktažodžius), turėtumėte sukurti ir atskirus puslapius, kuriuose būtų pateikiama labai kokybiška ir išsami informacija, atsakanti į vartotojams aktualius klausimus. Be to, kiekvienai jūsų siūlomai paslaugai ar produktui taip pat reikėtų sukurti po atskirą puslapį, kad potencialiems klientams būtų lengviau jus rasti naudojantis internetine paieškos sistema.

Didelį dėmesį sutelkite į vidinį svetainės turinį

Formuodami savo svetainės SEO strategiją, didelį dėmesį turite skirti vidiniam svetainės turiniui. Būtina pasirūpinti, kad taptumėte vienintele įmone, kuri savo tikslinei auditorijai pateikia patį kokybiškiausią ir išsamiausią turinį. Todėl, be kita ko, turite neatsilikti nuo naujausių rinkos tendencijų ir stebėti kintančius vartotojų poreikius. Jūs turite žinoti, ko ieško klientai, kas jiems aktualu, kokie klausimai jiems iškyla ir kokie sprendimai juos labiausiai domina. Tuomet galėsite lengviau kurti jų poreikius atitinkantį turinį.

Svetainės pildymui nauju turiniu labai praverčia vidinis tinklaraštis. Jeigu savo svetainėje dar neturite tinklaraščio skilties, reikėtų šią klaidą ištaisyti. Kurdami naujus tinklaraščio įrašus, turėtumėte naudoti tinkamus raktažodžius, atkeliaujančius iš jūsų raktažodžių analizės metu gautų duomenų. Verta padidinti ir turinio pasiekiamumą dalijantis juo socialiniuose tinkluose. Tinklaraščio rašymas gali būti itin veiksminga priemone plėtojant svetainės turinį ir atsakant į tikslinei auditorijai kylančius klausimus, formuojant savo autoritetą rinkoje ir gerinant tikslinių raktažodžių pozicijas internetinėje paieškoje, tačiau labai svarbu, kad tinklaraštis būtų rašomas reguliariai, pvz., bent kartą per savaitę.

Galiausiai nepamirškite reguliariai tobulinti ir atnaujinti anksčiau paskelbtą turinį, kuris laikui bėgant gali prarasti aktualumą. Tokiu būdu pagerinsite svetainės pozicijas, sulauksite didesnio tikslinių lankytojų srauto ir geresnių konversijų.

Nepamirškite vartotojų patirties gerinimo ir mobiliosios svetainės versijos

Jeigu jūsų svetainėje apsilankęs vartotojas neras tinkamo atsakymo į jam iškilusį klausimą, jis gali palikti jūsų svetainę ir apsilankyti jūsų konkurentų tinklalapyje. Tai tiesiogiai padidins atmetimo rodiklį, sumažins konversijas ir galiausiai pablogins jūsų svetainės pozicijas. Norėdami nuo to apsisaugoti, nepamirškite gerinti ir vartotojų patirtį.

Vartotojo patirtį gali veiksmingai pagerinti vaizdo medžiaga, pvz., vaizdo įrašai, infografikai ir turinį atitinkančios nuotraukos. Ji gali sudominti lankytojus ir padėti juos ilgiau išlaikyti puslapyje. Tačiau labai svarbu, kad vaizdo medžiaga būtų tinkamai optimizuota ir nesumažintų puslapio spartos.

Siekiant pagerinti vartotojo patirtį, taip pat svarbu žinoti, iš kokių įrenginių į jūsų svetainę ateina lankytojai. Net jei didelė dalis lankytojų į jūsų svetainę atkeliauja naudodamiesi kompiuteriais, tai nėra priežastis ignoruoti mobiliosios savo svetainės versijos, kurią „Google“ paieškos sistema jau ne vienus metus vertina kaip prioritetą. Jei jūsų svetainė nebus pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, suprastės jūsų svetainės pozicijos, pablogės vartotojų patirtis ir jūs prarasite didelį potencialą, kurį galėtų užtikrinti tinkamai optimizuota mobilioji svetainės versija.

Kad būtų lengviau suprasti, kas jūsų svetainėje veikia geriausiai ir kas patogiausia svetainės lankytojams, galite reguliariai pasitelkti skirtingų svetainės sričių A/B testavimą. Atsižvelgdami į gautus duomenis galėsite koreguoti ir savo svetainę, užtikrindami pačią geriausią vartotojo patirtį, kuri prisidės ir prie geresnių jūsų svetainės pozicijų.

Kurkite kokybiškų atgalinių nuorodų tinklą

Atgalinių arba išorinių nuorodų tinklo kūrimas yra pagrindinis išorinio SEO elementas. Atgalinių nuorodų tinklo kūrimo metu į jūsų svetainę pritraukiamos išorinės nuorodos iš kitų interneto šaltinių. Paprastai didesnį autoritetą turinčios svetainės, kurios pateikia nuorodas į jūsų turinį, turi didesnį poveikį jūsų svetainės pozicijoms internetinėje paieškoje.

Formuojant veiksmingą SEO strategiją, labai svarbu skirti pakankamai laiko ir apgalvoti visus įmanomus būdus, kurių pagalba galėtumėte pritraukti daugiau kokybiškų atgalinių nuorodų. Tam labai naudinga užmegzti glaudesnius ryšius su kitais savo rinkos dalyviais, prašant pateikti nuorodas į jūsų svetainę, rašyti straipsnius susijusios tematikos tinklaraščiuose ir tinklalapiuose, su jūsų sritimi susijusiuose išoriniuose šaltiniuose ieškoti neveikiančių nuorodų prašant jas pakeisti nuorodomis į jūsų svetainę, dalytis išoriniu turiniu socialiniuose tinkluose, atlikus konkurentų analizę nustatyti jų turimas kokybiškas atgalines nuorodas ir imtis priemonių patiems gauti tokias nuorodas, kurti dalintis skatinantį vidinį turinį, kurio pagalba natūraliai pritrauktumėte daugiau atgalinių nuorodų, ir kt.

Stebėkite, vertinkite ir analizuokite pasiektus rezultatus

Pagrindinis kiekvienos SEO strategijos tikslas yra geri rezultatai, todėl ypatingai svarbu juos reguliariai sekti, vertinti ir analizuoti. Svetainės optimizavimas gali pareikalauti daug laiko ir pastangų, todėl reikia žinoti, ar jūsų strategija yra veiksminga. Labai svarbu sekti savo svetainės rodiklius, pvz., indeksuotų puslapių skaičių, atmetimo rodiklį ir konversijų rodiklius, ROI, svetainės pozicijas pagal tikslinius raktažodžius ir organinį srautą, kad suprastumėte viso SEO proceso sėkmę ir nustatytumėte galimas tobulintinas sritis.

Kas mėnesį peržvelgdami, kaip sekasi jūsų svetainei, galėsite veiksmingiau koreguoti savo SEO strategiją ir pasiekti vis geresnių rezultatų. Klaidinga manyti, kad vieną kartą suformuota SEO strategija yra amžina ir nekintama. Paieškos sistemos algoritmai, kaip ir vartotojų įpročiai, poreikiai bei elgsena, nuolat keičiasi, todėl reikia atitinkamai pritaikyti ir savo SEO strategiją.

Sukurkite ir įgyvendinkite SEO strategiją

Užimti aukštas pozicijas internetinėje paieškoje gali būti sudėtinga. SEO – tai nuolatinė kova,  reikalaujanti laiko, jėgų, ryžto ir pastangų. Turite būti lankstūs, nuolat mokytis ir tobulėti, pasitelkdami naujausias tendencijas atitinkančius SEO sprendimus, kurie padeda pasiekti geresnių rezultatų. Todėl savo svetainės SEO strategiją pasistenkite suformuoti atsižvelgdami į kompleksines priemones ir būkite pasiruošę ilgalaikiam procesui.