Kaip vyksta turinio optimizavimas paieškos sistemoms?
Svetainės optimizacijos metu didelį dėmesį būtina skirti ir turinio rinkodarai, be kurios sunkiai pasieksite didesnį svetainės lankomumą ir geresnes pozicijas. Todėl kiekvienai svetainei skirtoje SEO strategijoje aukštos kokybės turinio kūrimas turėtų užimti labai svarbią vietą. Tačiau net ir kokybiškiausias turinys nepadės pasiekti optimaliausių rezultatų, jei turinys nebus tinkamai optimizuotas paieškos sistemoms. Vadinasi, labai svarbu žinoti, kaip kurti SEO optimizuotą turinį, ir užtikrinti, kad tiek vartotojai, tiek paieškos sistemos jį tinkamai įvertintų.
Paieškos sistemoms optimizuoto turinio strategija
Kiekvienos svetainės optimizacijos proceso metu yra kuriamas turinys, skirtas pritraukti tikslinį vartotojų srautą iš paieškos sistemų, orientuojantis į konkrečias paieškų užklausas, t.y. tikslinius vartotojų naudojamus raktažodžius ir raktines frazes. Todėl turinio optimizavimo strategija turėtų būti sudaryta iš metodų, kurie skirti kurti paieškos sistemoms pritaikytą turinį.
Šiandien internetinė „Google“ paieškos sistema yra patikimiausias, kokybiškiausias ir pastoviausias srauto šaltinis internete. Turint veiksmingą turinio optimizavimo strategiją, į savo svetainę galima daug lengviau pritraukti tikslinei auditorijai priskiriamus vartotojus, pagerinti savo svetainės pozicijas internetinėje paieškoje, padidinti svetainės autoritetą ir aktualumą, kartu pagerinant paieškos sistemų požiūrį ir formuojant didesnį patikimumą tikslinių vartotojų akyse.
Atlikite raktažodžių analizę ir tikslingai naudokite raktažodžius
Raktažodžiai iki šiol yra svarbi kiekvienos svetainės SEO strategijos sudedamoji dalis, tačiau jie turėtų būti naudojami labai apgalvotai ir organiškai, orientuojantis ne tik į bendrinius raktažodžius, bet ir į išvestines raktines frazes. Norint žinoti, kokie raktažodžiai būtų tinkamiausi ir ką naudoja jūsų tikslinė auditorija, reikia atlikti raktažodžių analizę, kurios metu galėtumėte nustatyti tinkamus ir didele konversija pasižyminčius raktažodžius, į kuriuos atsižvelgdami kurtumėte turinį savo svetainei.
Tinkamas turinio formatavimas ir jo patogumas
Turinio formatavimas yra labai svarbus siekiant užtikrinti, kad skaitytojams būtų lengviau ir patogiau naudotis turiniu ir jį įsisavinti. Todėl visuomet stenkitės naudoti trumpesnius sakinius ir reguliariai daryti pastraipas (jos neturėtų būti per ilgos), turinį reikėtų rašyti jūsų auditorijai priimtinu tonu (tai skiriasi nuo konkrečios rinkos, siūlomų prekių ir paslaugų), naudoti antraštes ir paantraštes (nuo H1 iki H6), kurios suteikia tekstui geresnę struktūrą, įtraukti į tekstą paveikslėlius ir kitą vaizdinę medžiagą, jei prireikia – tekstą skirstyti į punktus, naudoti kursyvą, pabraukimą ar paryškinimą.
META aprašymo optimizavimas konversijoms padidinti
Puslapio META aprašymo paskirtis – įtikinti vartotojus spustelėti jūsų puslapio, matomo „Google“ paieškos sistemos rezultatuose, nuorodą. Todėl, kalbant apie svetainės turinio optimizavimą, neturėtų būti pamiršti ir META duomenys. Stenkitės sukurti įtikinamą aprašymą, kuris suintriguotų jūsų tikslinei auditorijai priskiriamus vartotojus, sudomintų juos jūsų turiniu ir paskatintų apsilankyti svetainėje ir sužinoti daugiau.
Tinkamas straipsnių ilgis
Ar žinojote, kad nuo seno „Google“ pirmenybę teikia ilgesniam turiniui? Atliktų tyrimų duomenys rodo, kad paprastai pirmajame „Google“ paieškos sistemos rezultatų puslapyje esančių svetainių vidutinis teksto ilgis 2000 – 2500 žodžių. Nors tai tikrai nereiškia, kad kiekvienas jūsų svetainėje skelbiamas straipsnis turėtų būti tokio ilgio, jei būsite pratę rašyti ilgesnius straipsnius – galite tikėtis pasiekti daug geresnių rezultatų. O jei jūsų ilgas turinys bus tinkamai optimizuotas, labai aiškus ir struktūriškas, skaitytojų tai neišgąsdins ir padės lengviau įsisavinti bei apdoroti pateikiamą informaciją.
Vidinių ir išorinių nuorodų optimizavimas
Kokybiškos nuorodos yra viena svarbiausių kiekvienos svetainės SEO strategijos sudedamųjų dalių. Nuorodų pagalba paieškos sistemos nustato svetainės svarbą ir aktualumą, tokiu būdu tiesiogiai paveikiant ir pozicijas. Todėl optimizuojant savo turinį didžiulis dėmesys privalo būti skiriamas ir vidinėms bei išorinėms nuorodoms.
Visų pirmą, kiekvienoje svetainėje turėtų būti naudojamos vidinės nuorodos, kurios vartotoją nukreiptų iš vieno svetainės puslapio į kitą toje pačioje svetainėje esantį puslapį, ir išeinančios nuorodos, kurios vartotoją nukreiptų į kitus tinklalapius. Visos šios nuorodos padeda svetainėje naršantiems vartotojams lengviau rasti jiems aktualią informaciją, o paieškos sistemoms paprasčiau suprasti apie ką yra kalbama svetainėje, kartu ją geriau indeksuojant.
Kitas svarbus nuorodų kūrimo etapas yra atgalinių nuorodų tinklo kūrimas, kuomet nuorodos yra pateikiamos kitose svetainėse ar kituose išoriniuose internetiniuose šaltiniuose, nukreipiant lankytojus į jūsų svetainę. Tačiau labai svarbu, kad tokios nuorodos atkeliautų iš patikimų, autoritetingų, kokybiškų ir su jūsų svetainės tematika susijusių išorinių šaltinių.
Optimizuojant nuorodas didelis dėmesys turėtų būti skiriamas ir pačių nuorodų tipams, naudojant skirtingus inkarinius (angl. „anchor“) tekstus, URL adresus be raktažodžių, prekės ženklo nuorodas ir kt., tokiu būdu suformuojant veiksmingą ir į jūsų pagrindinius tikslus orientuotą vidinių ir atgalinių nuorodų profilį.
Teminis turinio optimizavimas
Optimizuojant savo svetainės turinį, neturėtų būti pamirštas ir teminis turinio optimizavimas. Tai reiškia, kad turinys turi būti optimizuojamas ne tik pagal bendrinius raktažodžius, bet ir pagal konkrečias temas bei ilgesnius raktažodžius. Tokiu būdu SEO strategija gali tapti daug efektyvesnė, o kaštai – mažesni, nes vietoje konkuravimo su labai konkurencingais raktažodžiais, savo svetainės vidinių puslapių pozicijas gerintumėte pagal ilguosius raktažodžius, kurie yra daug tikslingesni ir pasižymi didesniu konversijos rodikliu.
Mąstykite kaip klientas
Kai kuriate ir optimizuojate savo svetainės turinį, visuomet galvokite apie savo klientą. Būtent dėl šios priežasties yra taip svarbu gerai pažinti savo tikslinę auditoriją ir suprasti, kas jiems yra aktualiausia ir kokios informacijos jie paprastai ieško. Tai puikiai padeda suprasti atlikta išsami raktažodžių analizė, įvairios vartotojų reguliariai atliekamos apklausos, sistemingas vartotojų elgsenos stebėjimas, konkurentų analizės metu gaunami duomenys, analitinių duomenų stebėjimas ir vertinamas bei kitos panašios priemonės, kurių pagalba galima lengviau pasiekti savo tikslinį vartotoją.
Kai kuriate teminį ir paieškos sistemoms gerai optimizuotą turinį, jūsų tikslas turėtų būti ne tik užimti aukštesnes pozicijas, bet ir sukurti tokį turinį, kuris būtų geriausias konkrečia tema ir tiesiogiai prisidėtų prie jūsų, kaip rinkos lyderio bei autoriteto, formavimo. Todėl galvokite ne tik apie raktažodžius, bet ir apie vartotojų ketinimus bei jų konkrečius poreikius. Tai labai reikšmingai palengvins jūsų svetainės turinio optimizavimą ir visas savo pastangas galėsite nukreipti į tai, kas iš tikrųjų gali būti veiksminga ir efektyvu jūsų svetainės SEO kampanijai ir tikslinių vartotojų pritraukimui.
Visuomet atsižvelkite į savo auditoriją
Kadangi SEO yra labai dinamiška sritis, o vartotojų įpročiai ir poreikiai reguliariai kinta, turėtumėte sistemingai koreguoti savo turinį ir jam optimizuoti naudojamus SEO metodus, kad užtikrintumėte tinkamą turinio optimizavimą ir jo atitiktį sparčiai kintantiems „Google“ algoritmams.
Tačiau visų svarbiausia, kad optimizuodami savo turinį ir siekdami geriausių rezultatų, visuomet atsižvelgtumėte į savo tikslinę auditoriją, kuri ir yra jūsų sėkmingo verslo garantas. Todėl nuo šiol kurdami turinį galvokite ne tik apie konkurencingiausius ir daugiausiai užklausų sulaukiančius raktažodžius, bet ir apie teminį bei tikslingą turinį, kuris atsako į vartotojų klausimus, padeda juos nukreipti tinkama linkme ir reikšmingai padidina konversijas.