Kuo skiriasi SEO planai?
SEO planai – tai iš anksto parengti SEO paketai, sudaryti iš skirtingų svetainės optimizacijai skirtų priemonių, nukreiptų į sistemingą svetainės pozicijų internetinėje paieškoje gerinimą ir tikslinių lankytojų pritraukimą bei pardavimų didinimą. SEO planai gali būti labai skirtingi, priklausomai nuo to, kokio dydžio projektą reikia optimizuoti ir kokia yra konkurencija rinkoje.
Kokius sprendimus apima SEO paketai?
Nors SEO planai yra skirtingi ir pritaikyti įvairaus dydžio ir konkurencingumo projektams, kiekvienas iš jų turi bendrumų, todėl paprastai SEO planus sudaro šie sprendimai:
- Svetainės auditas;
- Raktažodžių tyrimas ir strategija;
- Konkurentų analizė;
- Vidinės optimizacijos darbai;
- Techninis SEO;
- KPI analizė;
- Turinio kūrimas;
- Atgalinių nuorodų tinklo kūrimas;
- Ataskaitų teikimas;
- Kiti darbai.
Kodėl SEO planai gali būti naudingi?
Iš tiesų šiandien internete galima rasti daugybę informacijos apie svetainių optimizaciją, kuri, kaip teigiama, svetainių savininkams turėtų palengvinti savarankišką projekto optimizavimą ir padėti pigiau pasiekti savo užsibrėžtus tikslus. Vis dėlto, nepaisant pateikiamos informacijos gausos, SEO yra labai kompleksinis procesas, o jo taisyklės nuolatos kinta. Tai sritis, kurioje reikia turėti ne tik daug teorinių ir praktinių žinių, bet ir skirti laiko nuolatiniam domėjimuisi SEO rinkos pokyčiais.
Dėl visų minėtų priežasčių savarankiška svetainės optimizacija paprastai būna labai sudėtinga, šio proceso metu pasitaiko įvairių klaidų ir jis reikalauja didžiulių laiko sąnaudų. Be to, padaromos SEO klaidos kartais būna labai reikšmingos ir gali sukelti rimtas neigiamas pasekmes. Norint neatsilikti nuo rinkos naujovių, tam reikia skirti visą savo laiką, todėl dažniausiai, žvelgiant iš finansinės ir laiko perspektyvos, SEO planai yra daug veiksmingesnis sprendimas.
Kokie būna SEO paketai?
SEO paketai gali būti skirtingų rūšių, dydžio ir apimties. Kai kuriuos iš jų apibūdiname žemiau.
Pagal veiklos teritoriją skirstomi SEO paketai
SEO paketai gali būti skirstomi atsižvelgiant į konkrečią teritoriją, kurioje vykdomas verslas.
- SEO paketas Lietuvos rinkai. Tokie SEO planai yra skirti įmonėms, kurios veikia visoje Lietuvos teritorijoje ir nėra orientuoti tik į konkrečiame regione esančius potencialius klientus. SEO paketo, pritaikyto visai Lietuvos rinkai, atveju daug dėmesio skiriama reguliariam kokybiško turinio ir atgalinių nuorodų tinklo kūrimui, kartu siekiant įgyti didesnį autoritetą konkrečioje Lietuvos rinkoje.
- Vietinio SEO paketas. Šie SEO planai tinka įmonėms, kurios turi fizinę veiklos vykdymo vietą ir kurioms yra aktualu pritraukti potencialius klientus, esančius konkrečioje siauresnėje teritorijoje. Tai gali būti tiek mažmeninės prekybos įmonės, tiek kavinės, barai, restoranai, pramogų vietos, automobilių remonto dirbtuvės ar kt. Jei įmonė veikia Lietuvos rinkoje, tačiau jai aktualiausia pritraukti arčiausiai jos fizinės vietos esančius vartotojus, tuomet jai labiausiai tiktų vietinio SEO planas.
- SEO paketas užsienio šaliai. Jei verslas nusprendžia visą ar dalį savo veiklos perkelti į pasirinktą užsienio šalį, jam reikia imtis visų priemonių savo matomumui naujoje tikslinėje užsienio rinkoje padidinti. Šio SEO paketo atveju yra lokalizuojama įmonės svetainė ir imamasi kompleksinių optimizacijos priemonių, siekiant pagerinti svetainės pozicijas pagal užsienio šalyje vartotojų naudojamas tikslines užklausas.
- SEO paketas tarptautinei rinkai. Šie paketai, kaip rodo jų pavadinimas, yra skirti verslams, kurie veikia tarptautinėje rinkoje. Tai yra pats kompleksiškiausias SEO planas, kurio atveju orientuojamasi į visame pasaulyje esančius vartotojus. Jei produktas ar paslauga nėra nauji, tenka konkuruoti su gerai žinomais tarptautiniais prekių ženklais, todėl tokia SEO kampanija trunka ilgiau, yra gerokai kompleksiškesnė ir reikalauja didesnių investicijų.
SEO planai, kurie skirstomi pagal projekto dydį
Kita SEO planų kategorija yra tiesiogiai susijusi su internetinio projekto dydžiu ir konkurencijos lygiu.
- Bazinis SEO paketas. Tai SEO planas, kuris puikiai tinka smulkiam verslui ir naują veiklą pradedančioms mažoms įmonėms arba verslams, jau kurį laiką veikiantiems nedidele konkurencija pasižyminčioje rinkoje ir iki tol neinvestavusiems į svetainės optimizaciją. Bazinio paketo atveju pašalinamos svetainės spragos, atliekamas vidinis ir techninis SEO, pagerinamos nedidele konkurencija pasižyminčių raktažodžių pozicijos.
- Vidutinio dydžio SEO paketas. Šis paketas puikiai tinka vidutinio dydžio įmonėms arba naujiems verslams, kurie susiduria su didesne konkurencija ir nori greičiau įgyti didesnį konkurencinį pranašumą, pritraukiant daugiau tikslinių vartotojų, padidinti žinomumą ir pardavimus. Vidutinio dydžio SEO paketo atveju paprastai orientuojamasi į vidutinės ar didesnės konkurencijos raktažodžius.
- Didelės apimties SEO paketas. Tokie SEO planai yra orientuoti į įmones, kurioms būtina nuolat ir sistemingai didinti savo prekės ženklo matomumą ir žinomumą, gerinti konkurencingų raktažodžių pozicijas ir nuolat siekti užsibrėžtų aukščiausių KPI rodiklių. Šio SEO paketo atveju konkuruojama su ilgametę patirtį turinčiais rinkos dalyviais, kurie užima aukštas pozicijas, turi didelį rinkodaros biudžetą ir yra visuotinai pripažįstami prekių ženklai.
SEO paketai gali būti skirstomi ir atsižvelgiant į kainą
SEO planai gali būti skirstomi ir pagal jų kainą bei apmokėjimo sąlygas.
- Mėnesiniai SEO paketai. Šių SEO paketų atveju klientas moka fiksuotą mėnesinį mokestį už jam suteiktas SEO paslaugas. Tai populiariausias pasirinkimas šiuolaikinėje SEO rinkoje. Paprastai pasirinkus mėnesinius mokėjimus, klientui suteikiama galimybė reguliariai sekti pažangą ir prireikus pakoreguoti numatytus SEO darbus bei jų apimtis.
- Vienkartiniai SEO paketai. Tai vienkartinė paslauga, kuri dažniausiai skirta vienam konkrečiam SEO darbui įgyvendinti, pvz., raktažodžių tyrimui ir konkurentų analizei. Tačiau jei prireikia daugiau nei vienos konkrečios paslaugos, kaštai gali gerokai išaugti.
- Fiksuotos vienkartinės kainos SEO paketai. Tokio SEO paketo pasirinkimas reiškia, kad SEO paslaugų teikėjams sumokama vienkartinė fiksuoto dydžio suma, kuri paprastai būna daug didesnė. Ji taikoma už visą SEO paslaugų sutartyje numatytą optimizacijos laikotarpį.
Kaip išsirinkti jums tinkamą SEO planą?
Jei norite investuoti į savo svetainės optimizaciją ir ieškote SEO paketo, turėtumėte atkreipti dėmesį į keletą svarbių veiksnių:
- Turėtų būti sudaroma aiški ir tiksli SEO strategija, paremta faktiniais duomenimis, o ne spėlionėmis. Tokiu būdu žinosite, kaip bus siekiama jūsų užsibrėžtų tikslų.
- SEO paslaugų teikėjai, siūlydami savo SEO planus, neturėtų kalbėti abstrakčiai.
- SEO specialiai turėtų nuodugniai ir pagrįstai paaiškinti, kodėl vienas ar kitas SEO planas galėtų geriausiai tikti jūsų verslui.
- Šių paslaugų teikėjai turi jums pateikti savo ankstesnių darbų pavyzdžių (ypač būtų gerai, jeigu jie galėtų pateikti toje pačioje rinkoje pasiektų rezultatų įrodymų).
- SEO paketas turėtų būti labai aiškus ir konkretus. Jame turi būti nurodyti visi darbai ir jų apimtis, už kuriuos jūs mokėsite.
- SEO planus siūlantys paslaugų teikėjai turi užtikrinti operatyvią ir sklandžią komunikaciją.
- Rinkitės tokį SEO paketą, kuris yra nutaikytas į jūsų užsibrėžtus tikslus, todėl niekuomet nesusigundykite „universaliais“ ir „visiems tinkančiais“ SEO planais.
- Žinokite, kiek lėšų galite investuoti į savo svetainės optimizaciją.
Visa tai jums turėtų palengvinti tinkamo SEO plano pasirinkimą, kuris padėtų užtikrinti sistemingą jūsų svetainės pozicijų augimą, pritrauktų vis didesnį tikslinių lankytojų srautą, didintų žinomumą ir pardavimus.