Kaip įvertinti SEO konkurenciją?
SEO yra labai konkurencinga sritis, nes rinkoje kasdien atsiranda vis daugiau naujų įmonių ir nuolat sistemingai auga naujų svetainių skaičius. Kadangi pirmosios „Google“ paieškos sistemos rezultatų puslapių pozicijos sulaukia didžiausio paspaudimų skaičiaus, rinkoje vyrauja didžiulė SEO konkurencija. Ir tai akivaizdžiai liudija faktas, kad daugiau nei 90 % visų tinklalapių iš „Google“ apskritai nesulaukia jokio srauto!
Taigi, jei jūsų svetainė patenka tarp minėtų 90 %, jūsų konkurentai kasdien sulaukia didelio tikslinio lankytojų srauto. Tačiau, kodėl taip yra? Ką darote neteisingai ir kodėl nesulaukiate daugiau lankytojų? Kokius sprendimus priima jūsų konkurentai ir ką jie daro geriau už jus? Atsakymai į visus šiuos ir daugybę kitų svarbių klausimų padės jums suprasti, kokia tikroji SEO konkurencija vyrauja jūsų rinkoje.
SEO konkurencijos nustatymo ir konkurentų analizės metu nustatomos jūsų pagrindinių konkurentų stipriosios ir silpnosios SEO vietos, palyginami jūsų dabartiniai rezultatai su konkurentų pasiektais rezultatais, nustatomos tobulintos jūsų taikomos SEO strategijos vietos, atskleidžiamos konkurentams sėkmingos SEO strategijos ir kitos priemonės, kurios gali jums padėti optimizuojant savo svetainę. Tačiau, kai yra tiek daug svarbių veiksnių, kaip iš tikrųjų galima įvertinti SEO konkurenciją?
Atraskite savo konkurentus
Pradžioje reikėtų sudaryti savo konkurentų sąrašą, visų pirma stengiantis susikoncentruoti į tas svetaines, kurios užima aukštas pozicijas pagal jums aktualius svarbiausius raktažodžius ir kitus išvestinius raktažodžius.
Ieškodami konkurentų, pastebėsite, kad vienos svetainės priklauso naujoms ir nedidelėms įmonėms, kurios turi mažesnę auditoriją, taip pat atrasite naujų, tačiau palyginti sparčiai augančių įmonių tinklalapių, ir, žinoma, nustatysite svetaines, kurios turi didelę auditoriją ir pasižymi sparčiu augimu bei tas, kurių auditorija taip pat yra didelė, tačiau per daug metų jau spėjusi nusistovėti.
Vertinant konkurentus, reikėtų pažvelgti į jų bendrą srautą, organinį srautą, srautą iš mokamų kanalų ir kt. Taip pat ypatingai svarbu pažvelgti ir į konkurentų pozicijas pagal skirtingus jums aktualius raktažodžius, jokiu būdu nepamirštant ilgųjų raktažodžių (angl. „long tail“). Jei vertindami SEO konkurenciją orientuositės tik į bendrinius raktažodžius, jūsų vertinimas gali būti iškreiptas ir netikslus.
Konkurentų svetainių SEO analizė
Siekiant suprasti, su kokia SEO konkurencija jums gali tekti susidurti pradėjus optimizuoti savo svetainę, labai svarbu atsižvelgti į tai, kokia yra konkurentų svetainių būklė. Turite išsiaiškinti, kurie konkurentų svetainių vidiniai puslapiai užima daugiausiai aukštų pozicijų pagal konkrečius raktažodžius, kurie puslapiai sulaukia didžiausio srauto iš organinės paieškos, ir kurie pasižymi didžiausiu bendru srautu (iš skirtingų rinkodaros kanalų). Tokiu būdu suprasite, koks yra konkurencijos lygis, ir galėsite išsiaiškinti, kokią strategiją taiko jūsų konkurentai.
Analizuojant konkurentų svetaines, svarbu atsižvelgti į jų svetainių vidinių nuorodų struktūrą. Tinkama vidinių nuorodų struktūra padeda lengviau naršyti svetainėje – tiek vartotojams, tiek paieškos sistemoms. Be to, tai leidžia susieti svarbius puslapius (ir nukreipti į juos srautą), kurių pozicijas norite pagerinti. Tai padeda išsiaiškinti, kokioms prekėms, paslaugoms ir raktažodžiams jūsų konkurentai yra linkę skirti didžiausią dėmesį. Jei tokių vidinių nuorodų nerasite, tai gali tapti viena iš spragų, kuria galėsite pasinaudoti.
Didelis dėmesys turėtų būti skiriamas ir svetainės struktūrai. Ji turi būti paprasta ir švari, kad būtų patogi ir gerai vertinama tiek vartotojų, tiek paieškos sistemų. Analizuodami konkurentus, būtinai atsižvelkite į jų svetainių spartą, kadangi tai visuomet buvo ir bus labai svarbiu reitingavimo veiksniu. Nei vienas vartotojas nenori, kad jo lankomą svetainę įkeltų ilgiau nei per tris sekundes. Jei konkurentų svetainės veikia labai sparčiai, tai yra svarbus veiksnys, kurio jūs neturėtumėte pamiršti optimizuodami savo svetainę.
Ieškodami silpnųjų ir stipriųjų savo konkurentų svetainių pusių, atkreipkite dėmesį ir į tai, ar jų svetainės veikia su SSL sertifikatu, kuris svetainei suteikia saugumo ir yra svarbus reitingavo veiksnys. Taip pat būtinai atsižvelkite, ar konkurentų svetainės yra tinkamai optimizuotos mobiliesiems įrenginiams. Jei randate konkurentus, kurių svetainių mobilioji versija yra prasta, tai gali tapti veiksminga priemone, padėsiančia jums paprasčiau užimti aukštesnes pozicijas, pralenkiant savo konkurentus.
Bandant nustatyti, kaip sudėtinga gali būti konkuruoti su skirtingomis svetainėmis, būtina įvertinti ir jose skelbiamą turinį, jo apimtį, aktualumą bei kokybę. Turinys yra viena iš svarbiausių kiekvienos svetainės dalių. Šio proceso metu turėtumėte ieškoti populiariausių vidinių puslapių, kuriuos atradę galėtumėte lengviau pakoreguoti ir savąją strategiją, pasisemdami naujų idėjų. Tai leis jums įvertinti rinkoje vyraujančios konkurencijos lygį ir tuo pačiu lengviau konkuruoti, nes jūs žinosite, koks turinys geriausiai atitiktų tikslinės auditorijos ketinimus ir suteiktų jiems geresnę patirtį. Viso to dėka ilgainiui galėsite lengviau aplenkti savo konkurentus, sumažindami optimizacijos kaštus.
Vertindami konkurentų turinį, pastebėsite ne tik puikiai veikiančius vidinius puslapius, bet ir turinio spragas. Spragų identifikavimas gali padėti jas išnaudoti savo naudai. Be to, jei nustatysite puikiai veikiantį konkurentų turinį, skyrę daugiau pastangų galėsite pasisemti idėjų ir tomis pačiomis temomis sukurti tobulesnę turinio versiją.
Visame šiame konkurentų svetainių SEO būklės vertinimo procese būtina atkreipti dėmesį į naudojamus pavadinimus, META aprašymus ir antraštes, naudojamus teksto formatus, raktažodžių naudojimą, turinio žodžių skaičių, turinio aiškumą, naudojamą vaizdo medžiagą (pvz., paveikslėliai, vaizdo įrašai ir kt.), naujo turinio skelbimo dažnumą ir kt.
Konkurentų atgalinių nuorodų analizė
Vienas iš svarbiausių kiekvienos svetainės reitingavimo veiksnių yra atgalinės nuorodos. Norint sėkmingai optimizuoti savo svetainę, daug pastangų reikėtų skirti aukštos kokybės, patikimoms ir puikiai „Google“ paieškos sistemos vertinamoms atgalinėms nuorodoms, atkeliaujančioms iš autoritetingų svetainių.
Kadangi atgalinės nuorodos yra labai svarbios, aiškinantis, kokia yra SEO konkurencija jūsų rinkoje, labai svarbu sužinoti, koks yra jūsų konkurentų svetainių išorinių nuorodų profilis ir kaip jūsų konkurentai gauna savo nuorodas. Tokia informacija jums ne tik padės lengviau suprasti, kiek jums gali tekti investuoti į savo svetainės optimizaciją, norint pralenkti konkurentus, bet ir greičiau suformuoti sėkmingą atgalinių nuorodų kūrimo strategiją.
Vertindami konkurentų turimų atgalinių nuorodų profilį, taip pat pastebėsite, kad kartais dalis nuorodų (ar net jos visos) yra labai nekokybiškos. Vadinasi, jūsų konkurentai pasitelkė nuorodų kūrimo sprendimus, kurie yra ne visai teisingi ir neatitinka „Google“ gairių bei politikos. Nors tokių neteisingų SEO taktikų pagalba jiems galėjo pavykti pasiekti neblogų rezultatų, tai gali būti ženklas, kad taikydami kokybiškais sprendimais paremtą SEO strategiją jūs nesunkiai pranoksite konkurentus ir įgysite didesnį konkurencinį pranašumą. Todėl tiek konkurentų turimos stiprios, tiek ir nekokybiškos nuorodos, gali tapti vertinga informacija, leidžiančia suprasti, kokia gali būti tikroji SEO konkurencija.
Pabaigai
Kuo daugiau informacijos apie savo konkurentus surinksite, tuo lengviau galėsite nustatyti, su kokio lygio SEO konkurencija jums teks susidurti. Tačiau nepamirškite, kad tokie surinkti duomenys jums taip pat padės lengviau suformuoti sėkmingą SEO strategiją, išnaudoti konkurentų taikomų metodikų spragas, optimizuoti biudžetą ir greičiau įveikti konkurentus.