Kaip konkuruojama SEO konkurencingose rinkose

Kaip konkuruojama SEO konkurencingose rinkose?

Kaip nedidelei įmonei konkuruoti su didelėmis įmonėmis konkurencingoje SEO rinkoje? Šis klausimas yra labai opus daugeliui mažų ir naujų įmonių, kurios stengiasi įveikti rinkoje vyraujančią konkurenciją. Nors konkuruoti su ilgametę patirtį rinkoje turinčiais ir gerai žinomais prekių ženklais nėra lengva užduotis, laimei, ji nėra neįveikiama. Todėl kiekvienam smulkiam verslui ar naujai įkurtai įmonei svarbu žinoti, kaip būtų galima konkuruoti labai konkurencingoje SEO rinkoje ir kurios metodikos laikui bėgant galėtų padėti pranokti konkurentus.

Kokį pranašumą prieš jus turi didelės ir žinomos įmonės?

Pirmiausia labai naudinga suprasti, kokį pranašumą prieš jus turi jūsų SEO konkurentai. Nors pranašumai gali skirtis priklausomai nuo konkrečios įmonės, tarp jų paprastai visuomet būna keletas bendrumų.

  • Didelis atgalinių nuorodų kiekis. Daug metų rinkoje veikiančių ir pripažinimą pelniusių įmonių svetainių atgalinių nuorodų profilis paprastai būna daug didesnis ir įvairesnis. Vienos įmonės per daugelį veiklos metų atgalines nuorodas gali būti gavusios natūraliai, o kitos – sistemingo investavimo į optimizaciją pagalba. Tačiau tiek vienu, tiek kitu atveju jos turi didesnį pranašumą prieš naujų įmonių svetaines.
  • Didelis domeno autoritetas. Jei jūsų rinkoje yra daug ilgametę patirtį turinčių įmonių, jų svetainių domenai turės daug didesnį autoritetą, todėl paieškos sistemos tokias svetaines traktuos kaip patikimesnes ir autoritetingesnes.
  • Didesni finansiniai ištekliai. Ilgametės ir seniai vartotojų pripažintos įmonės, kurios turi puikiai išvystytą prekės ženklą, paprastai turi ir didesnius finansinius išteklius, kuriuos gali skirti rinkodaros priemonių taikymui, tame tarpe ir svetainės optimizacijai.
  • Didesnis patikimumas. Didelės įmonės, kurios rinkoje veikia jau daugybę metų, dėl pasitelktų rinkodaros priemonių, sistemingo prekės ženklo vystymo, veiklos masto ir reputacijos yra pelnę daug didesnį vartotojų palankumą ir patikimumą. Kadangi visų minėtų pastangų dėka vartotojai jau gerai atpažįsta konkrečius prekės ženklus, yra linkę labiau jais pasitikėti ir iš jų pirkti. Be to, „Google“ taip pat pirmenybę teikia vartotojų pripažintiems prekių ženklams, nes žmonės jų tiesiogiai ieško.
  • Greitesnis prisitaikymas. Didelis biudžetas ir pakankamas kiekis apyvartinių lėšų užtikrina, kad didelės įmonės turėtų galimybę lengviau ir operatyviau prisitaikyti prie rinkos pokyčių ir neatsilikti nuo naujausių tendencijų, kurios padeda išlaikyti aukštas pozicijas ir didelį žinomumą.

Kaip mažoms įmonėms konkuruoti su didelėmis?

Aukščiau išvardyti didelių įmonių pranašumai iš pirmo žvilgsnio gali bauginti ne vieną smulkiojo verslo savininką, ypač kalbant apie tai, kiek lėšų gali tekti investuoti norint pasiekti tokį aukštą lygį. Tačiau iš tikrųjų situacija nėra jau tokia bloga ir sudėtinga, todėl pateikiame keletą svetainės optimizacijos sprendimų, kuriuos galite išbandyti, norėdami veiksmingiau konkuruoti didele konkurencija pasižyminčioje rinkoje.

Atlikite konkurentų analizę

Konkurentų analizė yra labai svarbus kiekvienos SEO kampanijos elementas, be kurio neturėtų būti pradedama nei vienos svetainės optimizacija. Atliktos konkurentų analizės metu gauti duomenys padeda suformuoti veiksmingesnę SEO strategiją, nes tokiu būdu galima tiksliai žinoti, kas pas jūsų konkurentus veikia geriausiai, ir kokių sprendimų jie atsisakė dėl nepakankamo veiksmingumo.

Atlikdami konkurencijos vertinimą, būtinai atsižvelkite į tai, kokius SEO sprendimus pasitelkia geriausiai jūsų rinkoje „Google“ vertinamos svetainės. Tai padės suprasti, kokių priemonių vertėtų imtis ir jums, jei norite pasiekti aukštesnes pozicijas ir pelnyti didesnį paieškos sistemos palankumą. Tarp informacijos, į kurią vertėtų atsižvelgti, visuomet yra jūsų konkurentų naudojami raktažodžiai, svetainės pritaikomumas mobiliesiems įrenginiams, svetainės struktūra ir saugumas, vartotojo patirtis, naujo turinio skelbimo reguliarumas, atgalinių nuorodų profilis ir kt.

Taip pat turite atsižvelgti ir į tai, kas gali turėti tiesioginės įtakos jūsų konkurentų svetainių pozicijoms internetinėje paieškoje. Todėl būtinai išsiaiškinkite, kokia yra jų svetainėse skelbiamo turinio struktūra, kaip suformuotas vidinių nuorodų tinklas, kokie inkariniai (angl. „anchor“) tekstai naudojami, iš kur atkeliauja atgalinės nuorodos, kokius rinkodaros kanalus jie pasitelkia, kokią rinkodaros strategiją taiko ir kt. Kai suprasite, kas jūsų konkurentams iki šiol veikė geriausiai ir identifikuosite jų silpnąsias vietas, galėsite imtis kryptingų veiksmų, kad laikui bėgant įgytumėte didesnį konkurencinį pranašumą.

Naudokite tikslinius raktažodžius

Siekiant lengviau konkuruoti labai konkurencingoje rinkoje, didelis dėmesys turėtų būti skiriamas pasirenkamiems raktažodžiams. Nors paprastai didelės įmonės pagal bendrinius ir daugiausiai užklausų sulaukiančius raktažodžius užima lyderių pozicijas, dažnai jos nesiekia būti pirmos pagal gerokai tikslingesnius, ilgesnius ir mažiau užklausų sulaukiančius raktažodžius.

Todėl būtų labai naudinga atlikti ilgųjų raktažodžių paiešką, atrandant tokius raktažodžius, kurie yra daug tikslingesni ir pasižymi didesnėmis konversijomis. Tokių raktažodžių konkurencija yra gerokai mažesnė, tačiau jei pagal daugybę ilgųjų raktažodžių jums pavyks užimti aukščiausias pozicijas, tai atsispindės reikšmingame tikslinių lankytojų srauto prieaugyje.

Nepamirškite vietinio SEO

Nepaisant to, ar dirbate visos šalies mastu, ar tik siauroje teritorijoje, siekiant sistemingai įgyti vis didesnį konkurencinį pranašumą, naudinga nepamiršti vietinio SEO. Svetainės optimizacijos vietinei paieškai pagalba galėsite užtikrinti, kad jūsų tikslinė auditorija jus rastų atlikdama paiešką, naudojant vietinės reikšmės užklausas. Dažnai didelės įmonės, kurios turi didelį autoritetą rinkoje ir gerai atpažįstamą prekės ženklą, nėra linkusios investuoti į vietinį SEO, todėl tai gali jums suteikti didesnį pranašumą.

Susitelkite į konkrečią nišą

Nors galite siūlyti daug prekių ar paslaugų, turite suprasti, kad naujai įmonei yra daug sudėtingiau visose srityse pranokti savo ilgametę patirtį turinčius konkurentus. Tačiau nepaisant to, kad iš karto visose srityse įgyti pranašumo neįmanoma, tai nereiškia, kad neturėtumėte bandyti tokio pranašumo siekti laipsniškai, visų pirma susikoncentruodami į vieną konkrečią nišą. Šiuo atveju vertėtų pasirinkti nišą, kurioje jums sekasi puikiai, o dideliems jūsų konkurentams – kur kas prasčiau. Tokiu būdu sistemingai gerindami savo įmonės vardą ir didindami atpažįstamumą pasirinktoje nišoje, ilgainiui turėsite daugiau galios ir autoriteto, kurį galėsite pasitelkti ir žengdami į kitas nišas.

Sukurkite daug vertingesnį turinį

Jau kalbėjome apie didelę susitelkimo į vieną konkrečią nišą svarbą. Tačiau lygiai tokį patį principą galite taikyti ir susitelkdami į konkretaus vertingo turinio kūrimą. Pavyzdžiui, jei pasirinksite tam tikros grupės raktažodžius, susijusius su specifine tema, galite imtis priemonių, kad sukurtumėte gerokai kokybiškesnį ir vertingesnį turinį, kurio negali pasiūlyti jūsų konkurentai. Tokių sistemingų pastangų pagalba ilgainiui galite tapti tikru autoritetu ir būti labai palankiai vertinami tikslinės auditorijos bei paieškos sistemos.

Užmegzkite glaudesnį ryšį su savo auditorija

Didelės įmonės paprastai yra linkusios skirti daug mažiau dėmesio glaudesnio ryšio užmezgimui su savo tikslinei auditorijai priklausančiais vartotojais. Tai gali tapti nemenku pranašumu kiekvienai mažai įmonei, kuri bando įveikti didelę rinkoje vyraujančią SEO konkurenciją.

Todėl glaudesnio ryšio užmezgimas ir palaikymas yra kompleksinis procesas, kuris apima daug skirtingų priemonių – pradedant tiesioginiu gyvu bendravimu ir baigiant komunikacija socialiniuose tinkluose, atsakinėjimu į komentarus, virtualiu konsultavimu ir kt. Tai gali padėti sustiprinti jūsų autoritetą tikslinės auditorijos akyse. Be to, tokiu būdu gali padidėti ir jūsų kuriamo turinio pasiekiamumas bei jūsų matomumas pagal tam tikrus raktažodžius ir turinio pobūdį.

Pabaigai

Šiame straipsnyje išvardytos priemonės, kurių pagalba galima veiksmingiau konkuruoti didele SEO konkurencija pasižyminčioje rinkoje, nėra vienintelės. Tačiau visų svarbiausia, kad siekdami įgyti didesnį konkurencinį pranašumą, nuolat ieškotumėte originalių sprendimų, kurtumėte kokybišką ir į tikslinę auditoriją orientuotą turinį bei puoselėtumėte glaudesnius ryšius su savo esamais ar potencialiais klientais. Laikui bėgant visos šios jūsų pastangos atsipirks su kaupu – tai atsispindės aukštesnėse pozicijose, didesniame tikslinių lankytojų sraute ir augančiuose pardavimuose.