Kaip vyksta tinklalapio struktūros planavimas

Kaip vyksta tinklalapio struktūros planavimas?

Tinkama tinklalapio struktūra užtikrina gerą vartotojų patirtį ir paieškos sistemų palankumą. Tiek svetainės lankytojams, tiek ir paieškos sistemoms yra labai svarbu suprasti, kaip svetainėje lengvai ir greitai rasti norimą informaciją. Jei kuriate savo svetainę ir norite nuo pat pradžių užtikrinti tinkamą jos struktūrą, būtų naudinga atsižvelgti į keletą tinkamam svetainės struktūros planavimui skirtų patarimų.

Išsiaiškinkite, ką daro jūsų konkurentai

Prieš pradedant kurti savo svetainės struktūrą, naudinga išsiaiškinti, kokius sprendimus savo svetainėse įgyvendino jūsų konkurentai. Šio proceso metu atsižvelkite į tai, kaip jūsų konkurentai savo svetainėse pateikia informaciją, kiek yra skirtingų kategorijų ir subkategorijų, kaip jos yra tarpusavyje susietos. Peržiūrėkite ne vieno konkurento svetainę ir įvertinkite skirtingas struktūras, kartu ieškodami bendrumų ir bandydami suprasti, kas galėtų būti tinkama vertinant iš vartotojo perspektyvos.

Kuomet analizuosite konkurentų svetainių struktūrą, pabandykite daugiau dėmesio skirti tiems svetainių vidiniams puslapiams, kurie paieškos rezultatuose yra reitinguojami aukščiausiai, atsižvelgdami į tai, kokia yra tokių puslapių struktūra ir kokie raktažodžiai juose yra naudojami. Konkurentų svetainių analizės metu gauti duomenys jums padės nustatyti potencialiai veiksmingiausią struktūrą ir kartu atrasti konkurentų svetainių spragas, kurias galėsite išnaudoti savo naudai.

Atlikite raktažodžių tyrimą

Tinkama svetainės struktūra yra neatsiejama ir nuo tikslingai pasirinktų bei panaudotų raktažodžių, todėl būtina atlikti raktažodžių tyrimą. Raktažodžių tyrimo metu jūs surasite tikslinius raktažodžius, kurie gali pritraukti didžiausią tikslinių vartotojų srautą. Atlikdami raktažodžių tyrimą turėtumėte didelį dėmesį skirti paieškų apimčiai ir konkurencijos lygiui. Tačiau tai nereiškia, kad turite susitelkti tik į didžiausiomis paieškos apimtimis pasižyminčius raktažodžius.

Nors raktažodžių analizės metu jūs iš tikrųjų turėtumėte nustatyti pagrindinius raktažodžius, kurie pasižymės didele paieškos apimti ir, greičiausiai, didžiausia konkurencija, kartu turėtumėte surasti ir su pagrindiniais raktažodžiais susijusius terminus, kurie paprastai pasižymi mažesniu užklausų skaičiumi, tačiau ir mažesne konkurencija. Tokie raktažodžiai taip pat yra mažiau konkurencingi, todėl puikiai tinka siekiant įgyti didesnį konkurencinį pranašumą ir padidinti konversijas.

Nuspręskite, kaip atrodys tinklalapio struktūra

Dažniausiai naudojami trys struktūros tipai, kurių kiekvienas geriausiai tinka tam tikro tipo svetainei:

  • Hierarchinė struktūra. Tai populiariausias svetainės struktūros tipas, kurį galima taikyti bet kokios rūšies svetainei. Pasirinkus šį struktūros tipą, laikysitės kategorijų hierarchijos principo, kuomet bus pradedama nuo bendrinių puslapių ir pereinama į konkretesnius vidinius puslapius.
  • Linijinė struktūra. Šios struktūros taikymo atveju svetainės puslapiai yra sujungiami logine seka grindžiamu linijiniu principu, pvz., iš pagrindinio puslapio nukreipiama į paslaugų puslapį, o iš pastarojo – į užklausos pateikimo puslapį. Tokia struktūra puikiai tinka nedidelėms svetainėms, kurios yra reprezentacinio pobūdžio ir siekia pristatyti konkretų produktą ar paslaugą.
  • „Tinklinė“ struktūra. Jos atveju kiekvieną svetainės puslapį galima pasiekti iš bet kurio kito puslapio. Pastaroji struktūra pasitaiko retai, bet ji gali būti tikslinga svetainėms, kuriose yra nedaug vidinių puslapių, kurie yra glaudžiai susiję vienas su kitu.

Nors svetainės struktūros rūšių yra ne viena, dažniausiai naudojama jau minėta hierarchinė struktūra. Tačiau svarbu, kad tokioje struktūroje nebūtų perteklinių ar netikslingai pavadintų kategorijų. Priešingu atveju tai galėtų reikšmingai apsunkinti vartotojų atliekamus veiksmus. Reikia žinoti, kad jūsų svetainėje vartotojas pradeda naršymą nebūtinai pagrindiniame puslapyje, todėl jam turi būti aišku, kaip surasti norimą informaciją – nepaisant to, kuriame svetainės puslapyje jis pradės naršyti.

Išlaikykite aiškią URL struktūrą

Formuojant svetainės struktūrą, didelis dėmesys turi būti skiriamas ir puslapių URL adresams. Šiuo klausimu jums reikės pasirūpinti tuomet, kai bus sukurtas svetainės karkasas su kategorijomis, subkategorijomis ir pavieniais vidiniais puslapiais. Svarbu, kad kurdami URL struktūrą jūs vadovautumėtės paprastumo ir patogumo principu, kartu užtikrindami URL struktūros atitiktį jūsų svetainės hierarchijai.

Patartina visada stengtis naudoti kuo paprastesnius ir aiškiai perskaitomus URL adresus, kurie nebūtų ilgi. URL adresuose reikėtų naudoti ir tikslinius raktažodžius, tačiau jokiu būdu nepersistengti. URL adrese atskiriant skirtingus žodžius vietoje pabraukimų reikėtų naudoti brūkšnelius.

Suformuokite vidinių nuorodų tinklą

Formuojant svetainės struktūrą būtina pasirūpinti ir tinkama vidinių nuorodų struktūra, kad būtų sukurtas veiksmingas vidinių nuorodų tinklas. Vidinės nuorodos padeda vieno puslapio autoritetą (arba naudą) perduoti kitam puslapiui, į kurį iš jo yra nukreipiama. Tai yra labai svarbi vidinės optimizacijos sudedamoji dalis, kuri padeda ne tik vartotojams, bet ir paieškos sistemoms, nes joms būna lengviau suprasti, kokia yra svetainės struktūra ir kokius puslapius svetainė turi.

Todėl, kurdami savo svetainės struktūrą ir siekdami užtikrinti, kad „Google“ paieškos sistema geriau indeksuotų ir vertintų svetainės puslapius, rekomenduojama nepagailėti pastangų kuriant vidinių nuorodų tinklą. Ir nors dalis vidinių nuorodų jau būna pateikiamos pačioje svetainės navigacijoje, turinyje reikia naudoti ir nuorodas į kitus vidinius puslapius, pvz., tinklaraščio straipsnius ar kitus puslapius, kurie gali būti naudingi vartotojams ir kurių pozicijas norėtumėte pagerinti.

Žvelgiant abstrakčiau, kiekvienas svetainės puslapis turėtų turėti bent vieną vidinę nuorodą ir bent iš vieno puslapio gauti atgalinę nuorodą, tačiau labai svarbu, kad tokie puslapiai būtų tarpusavyje susiję, t.y. padėtų vartotojams gauti daugiau juos dominančios informacijos, susijusios su konkrečia tema. Tokiu būdu galima suformuoti veiksmingą vidinių nuorodų struktūrą, kurią palankiai įvertins ne tik paieškos sistemos, bet ir tiksliniai vartotojai.

Sukurkite savo svetainės žemėlapį

Svetainės struktūros planavimas yra neįsivaizduojamas ir be svetainės žemėlapio sukūrimo. Svetainės žemėlapis padeda paieškos sistemų robotams lengviau naršyti svetainėje ir suprasti pačią svetainės vidinę struktūrą ir greičiau indeksuoti kiekvieną svetainės puslapį. Be to, paieškos sistemos gali naudoti svetainės žemėlapį ir tam, kad nustatytų, kurie vidiniai puslapiai yra svarbiausi, atsižvelgiant į hierarchiją.

Šiandien svetainės žemėlapio rankiniu būdu kurti nereikia, todėl visuomet galite pasinaudoti įvairiais svetainės žemėlapiams kurti skirtais nemokamais įrankiais, kurie paspartins ir automatizuos visą šį procesą. Kai jau būsite sukūrę savo svetainės žemėlapį, jo rinkmeną reikėtų pateikti paieškos sistemoms – tokiu būdu paspartinsite indeksavimo procesą ir greičiau sulauksite svetainės puslapių atvaizdavimo paieškoje.

Pabaigai

Kiekvienos svetainės optimizaciją reikia pradėti nuo pagrindų. Jei jūs skirsite pakankamai dėmesio, laiko ir pastangų tam, kad sukurtumėte tvirtą pagrindą savo svetainei, tolimesni SEO kampanijos įgyvendinimo žingsniai turėtų būti daug veiksmingesni.

Turėdami optimalią svetainės struktūrą, reikšmingai prisidėsite prie geresnės vartotojų patirties ir kartu galėsite padidinti konversijos rodiklius, o kadangi teisinga svetainės struktūra yra teigiamai vertinama ir paieškos sistemų, tai gali prisidėti ir prie geresnių pozicijų bei savo ruožtu padėti pritraukti didesnį tikslinių lankytojų srautą.

Todėl rekomenduojame pradėti nuo to, kas nutiestų sėkmingą kelią jūsų svetainės optimizacijai – sistemingai planuokite savo svetainės struktūrą, atsižvelkite į vartotojų patirties gerinimą, siekite kuo didesnio patogumo ir aiškumo, užtikrindami, kad jūsų svetainė turėtų daug didesnį potencialą užimti aukštesnes pozicijas, pasižymėti didesne sparta ir padėti padidinti konversijas.