Kas yra techninis SEO

Kas yra techninis SEO?

Kiekviena svetainė yra kompleksiška, sudaryta iš daugybės skirtingų tarpusavyje glaudžiai susijusių detalių, todėl svetainės optimizavimo paieškos sistemoms darbai turi užtikrinti, kad ji būtų patogi, funkcionali ir greita. Šiam tikslui pasiekti yra reikalingas ir techninis SEO, kuris yra viena iš trijų svarbiausių SEO proceso dalių, tarp kurių yra ir vidinis SEO, bei išorinis SEO.

Techninis SEO padeda užtikrinti, kad vartotojams būtų patogu ir lengva naršyti svetainėje, o paieškos sistemoms nekiltų jokių techninių nesklandumų bandant suprasti ir įvertinti lankomą svetainę. Tinkamai neoptimizavus svetainės struktūros, galima neigiamai paveikti savo svetainės pozicijas, sumažinti organinį lankytojų srautą ir prarasti konkurencinį pranašumą.

Nors techninis SEO nėra lengvas, vis dėlto kiekvienam svetainės savininkui naudinga suprasti, kokią naudą jis gali turėti svetainės našumui, pozicijoms ir konversijoms, kartu išsiaiškinant ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad techninis SEO būtų atliktas tinkamai.

Techninis SEO – kas tai?

Techninis SEO – tai SEO proceso dalis, apimanti svetainės struktūros optimizavimą, siekiant, kad svetainė atitiktų paieškos sistemų techninius reikalavimus, kad ją būtų galima lengviau nuskaityti ir indeksuoti, kartu prisidedant ir prie organinių pozicijų gerinimo.

Techninis SEO yra susijęs su tokiais vidiniais svetainės elementais kaip puslapio sparta, svetainės navigacija, svetainės žemėlapis, URL struktūra ir kt. Tokį pavadinimą šis SEO etapas yra gavęs todėl, kad jis neturi nieko bendro su tikruoju svetainės turiniu ir svetainės populiarumo didinimu. Pagrindinis techninio SEO tikslas yra optimizuoti svetainės infrastruktūrą.

Techninio svetainės optimizavimo pagrindas yra jos paspartinimas, indeksavimo palengvinimas ir suprantamumo paieškos sistemoms užtikrinimas. Atlikus techninius SEO darbus, paieškos sistemoms tampa lengviau pasiekti, nuskaityti, indeksuoti ir interpretuoti jūsų svetainę. Taigi, techninis SEO yra būtinas norint užsitikrinti aukštesnes pozicijas ir jų pagalba padidinti organinį lankytojų srautą.

Techninio SEO svarba

Nors šiandien dauguma svetainių savininkų supranta, kokią didelę reikšmę pozicijoms turi jų svetainėse publikuojamas turinys ir SEO procesas, vis dėlto techninis SEO etapas dažnai  nuvertinamas ir ignoruojamas. Toks požiūris yra klaidingas, nes techninio SEO svarba visam svetainės optimizacijos procesui yra labai didelė.

Paieškos sistemos savo vartotojams siekia pateikti kuo tikslingesnius ir geriausiai jų pateiktas užklausas susijusius rezultatus. Kad tai pasiektų paieškos sistemų robotai tinklalapius vertina atsižvelgiant į šimtus skirtingų veiksnių. O vieni iš labai svarbių veiksnių yra vartotojo patirtis, pvz., puslapio sparta, svetainės pritaikomumas mobiliesiems įrenginiams, lengvas ir patogus naršymas, funkcionalumas ir kt. Teisinga tinklalapio infrastruktūra užtikrina, kad paieškos sistemų robotams būtų lengviau rasti, nuskaityti, suprasti, atvaizduoti ir indeksuoti svetainės puslapius.

Taigi, net jei svetainėje pateikiamas turinys yra labai išsamus ir naudingas, neišspręstos techninės svetainės problemos gali užkirsti kelią siekiant aukštesnių pozicijų internetinėje paieškoje. Jei jūsų svetainė atsivers lėtai, nebus pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, dažnai strigs, o jos struktūra nebus patogi naršyti, visa tai bus neigiamai įvertinta ne tik lankytojų, bet ir paieškos sistemų, kurios atitinkamai pakoreguos ir svetainės pozicijas.

Keletas iš daugybės techninio SEO privalumų:

  • Didelė svetainės atvėrimo sparta (tiek staliniams kompiuteriams, tiek mobiliesiems įrenginiams);
  • Svetainės pritaikomumas mobiliesiems įrenginiams;
  • Paieškos sistemos gali lengvai surasti, peržiūrėti, nuskaityti, įvertinti ir indeksuoti svetainę;
  • Tinkamos ir patogios URL struktūros nustatymas (teigiamai vertinamas tiek paieškos sistemų, tiek vartotojų);
  • Vartotojams lengviau naršyti svetainėje ir surasti juos dominančią informaciją;
  • Užtikrinamas didesnis svetainės saugumas;
  • Vartotojų patirtį bloginančių ir naudotis svetaine trukdančių elementų pašalinimas;
  • Neveikiančių puslapių ir nuorodų pašalinimas;
  • Struktūrizuotų duomenų naudojimas, pagerinant tai, kaip svetainės puslapiai yra rodomi paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP);
  • Svetainės žemėlapio sukūrimas, pagerinantis svetainės indeksavimo procesą;
  • txt failo naudojimas, tokiu būdu nurodant, ką paieškos sistemos turi nuskaityti ir ko ne;
  • Paieškos sistemų nustatytų ir rekomenduojamų praktikų laikymasis.

Visa tai reiškia, kad svetainės techninis SEO yra svarbus ne tik teigiamam paieškos sistemų požiūriui, bet ir patiems svetainės lankytojams, kurie vertina greitį, paprastumą, funkcionalumą, patogumą ir aiškumą. Kuo lengviau bus pasiekiamas jūsų svetainėje skelbiamas turinys, tuo geresnių rezultatų galėsite tikėtis įgyvendindami savo svetainės SEO kampaniją.

Teisingos techninio SEO praktikos

Jau sužinojote, kokią didelę svarbą jūsų svetainei turi techninis SEO. Toliau būtų naudinga sužinoti, ką galite padaryti norėdami užtikrinti, kad jūsų svetainės infrastruktūra būtų optimizuota atsižvelgiant į paieškos sistemų algoritmų lūkesčius ir tinkamai įvertinta paieškos sistemos rezultatuose.

Svetainės spartinimas

Svetainės sparta yra itin svarbus veiksnys, turintis tiesioginį poveikį jos pozicijoms. „Google“ yra viešai paskelbusi, kad svetainės sparta yra viena iš paieškos sistemos algoritmo reitingavimo veiksnių. Kadangi mažesnė svetainės sparta yra priskiriama techniniam SEO, labai svarbu tinkamai optimizuoti svetainės infrastruktūrą, padidinant ir jos puslapių įkėlimo greitį.

Paspartinti svetainę galima naudojant galingesnį serverį, pasirūpinant, kad serveryje būtų naudojama 64 bitų operacinė sistema, atnaujinant naudojamą PHP versiją, pasirenkant greitą DNS paslaugų teikėją, sumažinant CSS ir JavaScript failų kiekį bei HTTP užklausų skaičių, optimizuojant paveikslėlių dydį, sumažinant naudojamų įskiepių skaičių, reguliariai atnaujinant TVS ir įskiepius, optimizuojant (sumažinant) svetainės kodą, naudojant podėliavimą (arba kešavimą) ir kt.

Svetainės navigacijos ir struktūros optimizavimas

Svetainės struktūra yra labai svarbus SEO veiksnys. Tinkamos struktūros pagalba galima užtikrinti, kad lankytojai greičiau ir lengviau surastų juos dominančią informaciją, o paieškos sistemoms bus lengviau suprasti ir indeksuoti svetainę. Be to, teisingai struktūruota svetainės navigacija paieškos sistemoms nurodo, koks svetainės turinys yra svarbiausias, todėl tai turi tiesioginę įtaką ir pasiekiamiems rezultatams.

Svetainės pritaikymas mobiliesiems įrenginiams

„Google“ didelį dėmesį kreipia į svetainių pritaikomumą mobiliesiems įrenginiams. Šis veiksnys įtraukiamas ir į svetainių reitingavimo procesą. Kadangi vis daugiau vartotojų internetu naudojasi savo mobiliuosiuose įrenginiuose, savo svetainę būtina pritaikyti mobiliesiems įrenginiams, kad vartotojams būtų lengva ir patogu naršyti naudojantis bet kokiu įrenginiu. Tai turi tiesioginį poveikį geresnei vartotojų patirčiai, o taip pat ir aukštesnėms svetainės pozicijoms internetinėje paieškoje.

SSL saugumo sertifikato naudojimas

SSL (angl. Secure Sockets Layer) yra svetainių saugumo technologija, kurios pagalba tarp žiniatinklio serverio ir naršyklės sukuriamas šifruotas ryšys. Kai svetainė naudoja SSL sertifikatą, prie svetainės URL adreso prisideda ir „HTTPS“, vietoje iki tol buvusio „HTTP“. Jau ne vienus metus „Google“ pirmenybę teikia saugioms svetainėms, o kadangi tai yra žinomas svetainių reitingavimo signalas ir puiki priemonė įgyti didesnį vartotojų pasitikėjimą, atliekant techninį SEO būtina įdiegti ir SSL sertifikatą, užšifruojantį tarp svetainės ir serverio perduodamą informaciją.

Dublikuoto turinio problemų sprendimas

Dublikuotas turinys klaidina vartotojus ir paieškos sistemų algoritmus. Kadangi dublikuotas turinys dažnai naudojamas manipuliavimui paieškos sistemų algoritmais siekiant aukštesnių pozicijų, paieškos sistemos to nemėgsta ir ragina svetainių savininkus tokias problemas šalinti. Vienas iš būdų išspręsti tokias problemas yra kanoninių (angl. canonical) nuorodų žymų naudojimas, paieškos sistemoms nurodant, kuri turinio versija yra pagrindinė. Taip pat galima nustatyti, kad TVS automatiškai neskelbtų kelių to paties puslapio ar įrašo versijų.

Svetainės XML žemėlapio sukūrimas

Svetainės XML žemėlapio pagalba paieškos sistemos lengviau supranta, kokia yra svetainės struktūra ir kartu palengvinamas pačios svetainės nuskaitymas. Svetainės žemėlapyje nurodomi ne tik puslapių pavadinimai, bet ir jų koregavimo datos, atnaujinimo dažnumas bei skirtingų puslapių prioriteto lygis.

Optimizuokite Robots.txt

Techninis SEO yra neįsivaizduojamas ir be robots.txt failo optimizavimo. Robots.txt yra tekstinis failas, kuris yra svetainės šakniniame kataloge. Šiame faile paieškos sistemoms pateikiami nurodymai, kuriuos svetainės puslapius jos turėtų nuskaityti ir įtraukti į savo indeksą. Paprastai šiame faile nereikia daryti jokių korekcijų, nes jis yra labai paprastas ir nesudėtingas, tačiau būtina jį patikrinti ir įsitikinti, ar jame nėra klaidų ir neteisingų nurodymų paieškos sistemoms.

AMP naudojimas

AMP (angl. Accelerated Mobile Pages) naudojimo atveju mobiliuosiuose įrenginiuose pateikiama sutrumpinta įprasto HTML versija, kuri vadinama AMP HTML. Tokiu būdu siekiama didesnės turinio pateikimo mobiliuosiuose įrenginiuose spartos. Kuo didesnė svetainės sparta mobiliuosiuose įrenginiuose, tuo didesnė tikimybė, kad vartotojai svetainėje praleis daugiau laiko, sumažės atmetimo rodiklis, padidės atgalinių nuorodų skaičius, svetainės žinomumas ir pozicijos.

URL struktūros optimizavimas

Dar viena svarbi techninio SEO proceso dalis yra svetainės URL struktūra. Tinkamai optimizuotame URL adrese reikėtų naudoti mažąsias raides, žodžiai turėtų būti atskiriami brūkšneliu, adrese neturėtų būti nereikalingų žodžių ir simbolių, adresas turėtų būti trumpas ir aiškus, tačiau tiksliai apibūdinantis konkretų puslapį, todėl reikėtų pasitelkti ir tikslinius raktažodžius (jokiu būdu jų nepadauginant).

„404“ puslapių šalinimas

Atliekant techninį SEO vertėtų pasirūpinti, kad svetainėje nebūtų „404“ klaidų arba neveikiančių puslapių. Jei tokių puslapių yra, juos būtina pašalinti. „404“ puslapis vartotojams rodomas tada, kai jie apsilanko URL, kuris svetainėje nebeegzistuoja arba jo apskritai niekuomet nebuvo. Siekiant išvengti tokių neegzistuojančių puslapių (arba tokių klaidų pateikimo) rodymo, būtų geriausia, jeigu jie nukreiptų į pagrindinį puslapį arba į kitus su ankstesniais (jau nebeegzistuojančiais) puslapiais susijusius svarbius puslapius, kuriuose vartotojai galėtų rasti juos dominančią informaciją.

Struktūrizuotų duomenų naudojimas

Struktūruotų duomenų naudojimas padeda užtikrinti, kad paieškos sistemoms būtų lengviau suprasti svetainės turinį, kartu palengvinant indeksavimą ir pateikiant tikslingesnius rezultatus internetinėje paieškoje. Struktūruotų duomenų pagalba, pvz., naudojant „Rich Snippets“, prie paieškos rezultatų galima pridėti įvertinimus, kainas ir kitą informaciją, tokiu būdu išryškinant rezultatus ir pritraukiant didesnį vartotojų dėmesį. Tai gali padidinti ir paspaudimų skaičių bei svetainės lankomumą. Didesnis paspaudimų skaičius turi įtakos ir svetainės pozicijoms, todėl atliekant techninį SEO verta pasitelkti ir struktūruotus duomenis.

Pabaigai

Jūsų svetainės techninį SEO sudaro daugybė skirtingų, tačiau tarpusavyje glaudžiai susijusių elementų, kuriuos būtina optimizuoti tam, kad paieškos sistemos galėtų lengviau nuskaityti ir indeksuoti jūsų svetainę, o vartotojai – paprasčiau ir patogiau naudotis svetaine, greičiau ir lengviau rasti juos dominančią informaciją. Nors techninis SEO nėra lengvas procesas ir reikalauja techninių žinių, jei jis bus vieną kartą atliktas profesionaliai, didžiosios dalies darbų ateityje atlikti nebereikės. Tačiau labai svarbu, kad techninis SEO būtų įtrauktas į bendrą jūsų svetainės SEO procesą. Mūsų profesionalios SEO paslaugos apima ir techninį seo, tad jeigu turite daugiau klausimų, susisiekite!