Kiek laiko užtrunka SEO darbai?
Kiek laiko užtrunka SEO darbai? – tai vienas iš pagrindinių klausimų, kuris kyla daugeliui verslo savininkų, svarstančių apie savo svetainės optimizaciją. Tačiau iš karto vienareikšmiškai ir tiksliai atsakyti į šį klausimą sunku, nes SEO darbų trukmę lemia daugybė skirtingų, bet kartu ir glaudžiai tarpusavyje susijusių veiksnių. Suprantama, verslo savininkai norėtų išgirsti ne tokį atsakymą, todėl apie vidutinę SEO darbų trukmę vertėtų pakalbėti plačiau.
SEO darbai vidutiniškai užtrunka 6-12 mėn.
Vertinant bendrą kontekstą, vidutiniškai SEO darbai užtrunka 6 mėnesius, kol galima pamatyti apčiuopiamą tikslinių lankytojų srauto padidėjimą, tačiau visapusiškas, teigiamas pilnai įgyvendintos SEO kampanijos rezultatas tikėtinas maždaug po 12–24 mėnesių, atsižvelgiant į konkretaus optimizuojamo internetinio projekto ypatumus.
Mūsų ilgametė patirtis SEO rinkoje rodo, kad priklausomai nuo projekto, apčiuopiamus rezultatus klientas gali pamatyti per laikotarpį nuo 3 iki daugiau nei 12 mėnesių. Tačiau tam turi įtakos tokie individualūs veiksniai kaip pradinė svetainės būklė, turinio kiekis ir jo kokybė, konkurencija konkrečioje rinkoje ir kt. Taigi, kalbant apie vidutinį laikotarpį, jis būtų 6 mėnesiai.
Žinoma, reikėtų pabrėžti, kad nėra dviejų vienodų svetainių, todėl jei jūsų konkurentai atitinkamus rezultatus pasiekė per 6 mėnesius, tai nėra rodiklis, jog tokiems patiems rezultatams pasiekti ir jums užteks tokio laikotarpio. Kiekvieno projekto SEO rezultatų pasiekimo greitis skiriasi. Norint preliminariai numatyti, kiek galėtų užtrukti SEO darbai, reikia atsižvelgti į tai, kokia yra dabartinė svetainės ar konkretaus prekės ženklo pozicija rinkoje, kaip sėkmingai svetainė veikia šiuo metu, koks turinys yra prieinamas tikslinei auditorijai, kokios yra tikslinių raktažodžių pozicijos ir jų konkurencija rinkoje. Atsakymai į šiuos klausimus padeda lengviau numatyti, kokius sprendimus reikės pasitelkti ir kiek galėtų užtrukti SEO kampanijos įgyvendinimas, kol bus pasiekti norimi rezultatai.
Tačiau suformavus veiksmingą SEO strategiją, kuri įgyvendinama kryptingai ir sistemingai, reikšmingi pokyčiai daugelyje rinkų turėtų būti pastebimi praėjus šešiems optimizacijos mėnesiams. Be to, visuomet didesnį pranašumą turi didelės įmonės ir žinomi prekių ženklai, jau spėję užsitarnauti didesnį autoritetą rinkoje, nei įmonės, kurios žengia tik pirmuosius savo žingsnius. Todėl pirmieji rezultatai, dirbant su pakankamai didelę istoriją turinčios įmonės svetaine, gali būti matomi jau po 3 mėnesių, bet norint, kad procesai sėkmingai įsibėgėtų, nepriklausomai nuo projekto, beveik visais atvejais prireikia vidutiniškai vienų metų.
Kadangi SEO nėra vienadienė skaitmeninė rinkodaros priemonė ar PPC tipo reklamos rūšis, kuomet rezultatas matomas akimirksniu vos tik sumokama už reklamą, smulkesniam ar tik pradedančiam verslui minėtas 6–12 mėnesių laikotarpis gali atrodyti gana ilgas – ypač, kai naujus klientus norima pritraukti kuo greičiau, nes nuo to priklauso įmonės augimas. Būtent todėl visuomet reikėtų nustatyti realius lūkesčius ir sudaryti būsimų veiksmų planą.
Būtina suprasti, kad SEO yra ilgalaikės rinkodaros strategijos dalis, kurios naudą matome ne tą pačią dieną, o po kelių mėnesių. Visiškai tikslaus svetainės optimizacijos termino pasakyti negalima, nes jis tiesiogiai priklauso nuo darbų, kuriuos būtina atlikti, todėl garantuoti, kad svetainės optimizacija duos konkrečių norimų rezultatų per 3 ar 6 mėnesius, negalima.
Kalbant apie optimizacijos darbų laikotarpį, nereikia pamiršti, kad SEO niekada nebus baigtinė rinkodaros priemonė. Tai reiškia, kad pasiekus norimą rezultatą – nepaisant to, ar tai pavyktų padaryti per tris, šešis ar dvylika mėnesių – optimizacijos darbų nereikėtų nutraukti.
SEO – tai nuolatinis procesas. Kuo anksčiau savo svetaine besirūpinantis verslo savininkas tai supras, tuo geresnių rezultatų jis gali tikėtis sulaukti. Jei būtų galima tiksliai pasakyti, kad SEO darbai užtruks 6 mėnesius, tai reikštų, kad SEO darbams galima nustatyti galutinę datą, tačiau tai galėtų būti įmanoma tik tuo atveju, jei rinkoje nebūtų konkurencijos, paieškos sistemų algoritmai nebūtų tobulinami ir svetainės būklė (vidinė ir išorinė) imtų sistemingai gerėti savaime, pvz., tikslinės auditorijos natūralių pastangų pagalba. Tačiau realybėje taip būna retai, todėl į SEO darbus reikia žiūrėti kaip į nuolatinį procesą – žinoma, jei norima išsaugoti puikius rezultatus ir laiku prisitaikyti prie kintančių vartotojų poreikių ir elgsenos.
SEO darbų trukmė, kai svetainė yra visiškai nauja
Tikitės vienodų sąlygų? Norite sąžiningo žaidimo? Deja, to nebus. Visiškai naujoms svetainėms gali prireikti gerokai daugiau laiko apčiuopiamiems rezultatams pasiekti, nei toms svetainėms, kurios jau yra spėjusios užsitarnauti bent šiokį tokį autoritetą. Ir nors tai nėra nepaminama taisyklė, naujų svetainių savininkams reikėtų išlikti kantresniems.
Taigi, vidutiniškai, naujai svetainei prireikia mažiausiai 6–12 mėnesių, kad būtų galima pastebėti akivaizdesnį organinio srauto padidėjimą. Jei rinka yra labai konkurencinga, o projektas – tarptautinis, gali prireikti mažiausiai 18–24 mėnesių. Žinoma, pirmieji srauto pokyčiai gali būti pastebimi ir po 4 ar 6 mėnesių, tačiau paprastai jie nebūna reikšmingi. Svetainės autoritetui didelės įtakos turi joje skelbiamas turinys ir atgalinių nuorodų kokybė bei kiekis. Kadangi nauja svetainė paprastai neturi pakankamai daug kokybiško ir vertingo turinio, o išorinių nuorodų profilis būna labai skurdus arba jo apskritai nebūna, prireikia daugiau laiko, kol bus įgytas autoritetas paieškos sistemų akyse.
Kokius rodiklius reikėtų stebėti vertinant atliekamus SEO darbus
Yra daugybė veiksnių, kurie turi įtakos bendram rezultatui. Todėl SEO darbų įgyvendinimo laikotarpį ir norimo galutinio rezultato pasiekimą reikia vertinti kompleksiškai, atsižvelgiant į įvairius rodiklius, tarp kurių neabejotinai yra šie:
- Parodymų skaičius. Kiek kartų vartotojai pamatė jūsų svetainę paieškos rezultatuose.
- Paspaudimų rodiklis. Kiek kartų vartotojai spustelėjo jūsų svetainės nuorodą.
- Organinis srautas. Lankytojų srautas, kuris į jūsų svetainę patenka iš internetinės paieškos sistemos, kai vartotojai, pateikę internetinę užklausą paieškoje, pasirenka iš organinių (nemokamų) rezultatų.
- Aukštai reitinguojamų puslapių skaičius. Jūsų svetainės puslapių, kurie šiuo metu užima aukštas pozicijas paieškos rezultatuose, skaičius.
- Atgalinių nuorodų skaičius. Nuorodų iš kitų internetinių šaltinių skaičius. Taip pat galima įvertinti ir srautą, atkeliaujantį iš kitose svetainėse ir kituose internetiniuose šaltiniuose esančių nuorodų.
- Konversijos rodiklis. Jūsų norimų veiksmų, kuriuos svetainės lankytojai atlieka jūsų svetainėje (pvz., spusteli atitinkamą nuorodą, užsiprenumeruoja naujienlaiškį ir kt.), skaičius.
- Prekės ženklo paminėjimai. Nuorodos iš kitų svetainių ar šaltinių, kuriose tiesiogiai minimas jūsų prekės ženklas, įmonės pavadinimas, konkretūs jūsų siūlomi produktai ar paslaugos.
Kiek darbo valandų reikalauja SEO darbai?
Norint investuoti į savo svetainės optimizaciją, visuomet daug klausimų sukelia ilgalaikis įsipareigojimas, todėl tokiais atvejais labai svarbu įsivertinti, kiek ir kokie SEO darbai turėtų būti atlikti ir kiek darbo valandų gali jiems prireikti kiekvieną mėnesį. Tokiu būdu galima lengviau apskaičiuoti ir investicinę grąžą.
Atsižvelgiant į tai, kokia yra svetainės būklė, konkurencija ir kokie yra norimi rezultatai, vidutiniškai per mėnesį optimizavimo darbai gali užtrukti nuo 16 iki 60 valandų. Jei rinka labai konkurencinga, o svetainė visai nauja, darbo valandų skaičius gali būti ir didesnis. Paprastai svetainės optimizacijos darbų pradžioje prireikia daugiau valandų, kurių skaičius per mėnesį ilgainiui mažėja, sistemingai augant investicinei grąžai, nes pasiekiami vis geresni rezultatai.