Viskas apie META aprašymus

Viskas apie META aprašymus

META aprašymas – tai HTML žyma, kurioje pateikiama glausta informacija apie svetainę. Šis aprašymas yra rodomas internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP), po puslapio pavadinimu ir URL. Tam, kad konkretaus puslapio aprašymas būtų matomas „Google“ paieškos rezultatuose, jį turi sudaryti apie 140-160 simbolių.

Prieš „Google“ ir kitoms paieškos sistemoms paskelbiant apie algoritmų pokyčius, META aprašymuose naudojami raktažodžiai buvo laikomi vienu iš veiksnių, turinčių įtakos svetainės pozicijoms. Tuo tarpu dabar META aprašymų žymos nėra tokios svarbios, kad galėtų padėti užimti aukštesnes pozicijas, tačiau jos atlieka svarbų vaidmenį siekiant didesnio paspaudimų skaičiaus (CTR), kuris yra laikomas potencialiu reitingavimo veiksniu.

Kodėl META aprašymai yra labai svarbūs?

META aprašymai paieškos rezultatuose yra rodomi kartu su puslapio pavadinimu ir URL, todėl jie gali tiek padėti, tiek ir pakenkti – priklausomai nuo to, kaip bus suformuoti. Šis aprašymas paieškos rezultatuose užima daugiausiai vietos, t.y. dvi eilutes, lyginant su viena eilute, skirta pavadinimui, ir eilute, skirta puslapio adresui. Todėl labai svarbu užtikrinti, kad META aprašymas būtų tikslingas, prasmingas ir perduodantis norimą žinutę.

Kadangi META aprašymas nebėra vienas iš „Google“ reitingavimo veiksnių, dažnai klausiame, kodėl gi jam reikėtų skirti tokį didelį dėmesį. Šie aprašymai yra svarbūs todėl, kad paieškoje jie pateikiami tada, kai vartotojai ieško jiems aktualios informacijos. Jie padeda paieškos sistemoms lengviau suprasti apie ką kalbama svetainėje, o vartotojams iš anksto nuspręsti, ar svetainėje pateikiamas turinys jiems galėtų būti naudingas.

Taigi, kokybiškas META aprašymas padeda paieškos sistemai suprasti, apie ką yra jūsų svetinė, ir pagerinti CTR rodiklį, nes gero aprašymo pagalba tampa lengviau paveikti vartotojus, paskatinant juos spustelėti svetainės nuorodą.

Kaip sukurti gerą META aprašymą?

Pagrindinis gero META aprašymo tikslas – sulaukti daugiau paspaudimų. Apie internetinės paieškos sistemos puslapiuose pateikiamus rezultatus galima galvoti kaip apie reklaminius skelbimus su antrašte, nuoroda ir tam tikru „šūkiu“ ar žinute, skatinančia vartotojus atlikti tam tikrą veiksmą, pvz., paskambinti nurodytu numeriu, apsilankyti parduotuvėje ar kt. Todėl META aprašymas turėtų tapti veiksminga reklamine žinute, kuri skatintų vartotojus pasirinkti jūsų puslapį.

  • META aprašymas turėtų būti reikiamo ilgio. „Google“ paieškos sistema paprastai rodo ne ilgesnį kaip 160 simbolių (skaičiuojant su tarpais) META aprašymą. Todėl idealus META aprašymo ilgis turėtų būti maždaug 150-155 simboliai, nes priešingu atveju jis gali tapti per ilgas ir dėl to „Google“ jį sutrumpins. Tuo tarpu, jei jis bus per trumpas, jūsų žinutė gali nepasiekti norimo rezultato, t.y. galite prarasti galimybę paskatinti vartotojus spustelėti jūsų puslapį. Todėl geriausia pasirinkti tokį META aprašymo ilgį, kuris būtų konkretus, aiškus ir skatinantis vartotojus veikti.
  • META aprašymas turėtų būti paveikus ir įtikinamas. Kiekvieno jūsų svetainės puslapio META aprašymas turėtų būti gerai suformuotas, kad vartotojui keliomis teksto eilutėmis galėtų papasakoti apie jūsų tinklalapį. Jis turi būti patrauklus ir įtikinamas, kad vartotojas būtų sudomintas ir spustelėtų jūsų svetainės nuorodą.
  • META aprašyme reikėtų naudoti tinkamus raktažodžius. Nors META aprašyme pateikiami raktažodžiai paieškos sistemų nėra vertinami kaip reitingavimo veiksnys, jie vaidina svarbų vaidmenį vartotojų atžvilgiu. Todėl labai svarbu raktažodžius naudoti teisingai ir tikslingai, kad vartotojai lengviau surastų jūsų tinklalapį.
  • META aprašymas turi būti unikalus. Kuriant META aprašymus labai svarbu užtikrinti, kad jie būtų unikalūs. Nereikia naudoti to paties META aprašymo kiekvienam savo svetainės vidiniam puslapiui. Kiekvienam puslapiui sukūrę išskirtinį ir jo vidinį turinį geriausiai apibūdinantį META aprašymą galėsite lengviau pasiekti savo tikslinę auditoriją ir perduoti jiems norimą žinutę.
  • META aprašymas neturėtų būti klaidinantis. Neapgaudinėkite savo auditorijos. Jūsų META aprašymai turi tiksliai nusakyti jūsų svetainės turinį. META aprašymas turėtų didinti vartotojų smalsumą ir visada būti teisingas.
  • Nerekomenduojama naudoti per daug raktažodžių. META aprašymo perpildymas raktažodžiais neduos naudos ir nepadidins tikimybės sulaukti didesnio paspaudimų skaičiaus. Raktinius žodžius reikia naudoti natūraliai, kad vartotojams būtų lengviau rasti jūsų svetainę.
  • META aprašyme nereikėtų naudoti kabučių. „Google“ automatiškai sutrumpina META aprašymą, kuriame naudojamos kabutės. Tačiau jei kabutės neišvengiamos, vietoje dvigubų kabučių reikėtų rinktis viengubas.
  • Patikrinkite, kaip atrodo kiekvienas META aprašymas. Sukūrus META aprašymus, visuomet reikėtų patikrinti, kaip jie atrodo paieškos rezultatų puslapiuose ir įsitikinti, ar „Google“ paieškos sistema juos tinkamai atvaizduoja. Pastebėtus trūkumus reikėtų nedelsiant pašalinti.

Pabaigai

META aprašymas tiesiogiai nepagerina svetainės pozicijų, tačiau galima drąsiai teigti, kad gerai sukurtas META aprašymas gali padėti pritraukti daugiau potencialių klientų. Todėl labai svarbu užtikrinti, kad kiekvienas META aprašymas būtų įtikinamas ir patrauklus, nes tai yra labai svarbus ryšys tarp vartotojo ir jam pateikiamo paieškos rezultato.