Kas yra „Google Voice Search“?
„Google Voice Search“ („Google“ paieška balsu) – tai „Google“ siūloma funkcija, kurios pagalba „Google“ internetine paieškos sistema galima naudotis kalbant į išmanųjį telefoną ar išmanųjį garsiakalbį, užduodant klausimus ir duodant komandas. Vartotojas tokiu atveju kalba į išmanųjį įrenginį, o „Google Voice Search“ technologija pasirūpina, kad jam būtų atsakyta į jo pateiktus klausimus. Naudojantis šia technologija tereikia spustelėti „Google“ paieškos juostoje esančią mikrofono piktogramą ir garsiai bei aiškiai balsu ištarti savo užklausą.
Ši „Google“ siūloma technologija pasižymi daugybe privalumų, o vienas pagrindinių yra tai, kad vartotojai internetinę paiešką gali atlikti naudodamiesi laisvų rankų įranga, taip palengvinant kasdienes užduotis. Be to, informacijos paieška balsu yra ir spartesnė, nes žmogus kalba greičiau nei rašo, todėl tai primena natūralų pokalbį balsu.
Remiantis tarptautine statistika, septyni iš dešimties vartotojų šiandien pirmenybę teikia paieškai balsu, o ne įprastam rašymui. Tai reiškia, kad paieška balsu gali tiesiog pakeisti tradicinį rašymą. Dažniausiai vartotojai balsu atlieka pagrindines užduotis, pavyzdžiui, nustato priminimus, įjungia muziką, sužino orų prognozę bei naudojasi internetine paieška, nors yra ir daug pažangesnių funkcijų, tokių kaip išmaniųjų namų prietaisų valdymas ar net apsipirkimas elektroninėse parduotuvėse. Todėl, kai naudojimasis išmaniaisiais prietaisais balsu tampa vis populiaresnis vartotojų tarpe, neoptimizavus savo svetainės „Google Voice Search“ galima prarasti nemažą dalį savo skaitmeninės rinkodaros potencialo.
Kaip veikia paieška balsu?
Paieškos balsu technologijos veikimas yra sudėtingas, o tam, kad šią technologiją naudojančios programos geriau suprastų natūralią kalbą ir tikruosius paieškos ketinimus, vyksta daug mašininio mokymosi procesų. Tokios programos yra itin sudėtingos ir sparčiai tobulėja. Kalbant abstrakčiai (be nuodugnaus gilinimosi į technines paieškos balsu detales), paieška balsu veikia:
- Apdorojant ir transkribuojant žmogaus kalbą į tekstą;
- Analizuojant tekstą, kad būtų galima tiksliai nustatyti pateiktus klausimus ir komandas;
- Prisijungiant prie įvairių išorinių duomenų šaltinių, kad rastų reikiamą informaciją („Google Voice Search“ informaciją gauna iš „Google“ paieškos ir savo puslapių indekso, kurį sudaro trilijonai puslapių);
- Išverčiant rastą informaciją į lengvai vartotojui suprantamą formatą, kad būtų įvykdyta vartotojo užklausa.
„Google Voice Search“ poveikis SEO
Atlikti tyrimai rodo, kad vidutinė paieškos balsu užklausa įgyvendinama per 4,6 sekundės. Ir tai yra vienas iš akivaizdžių faktų, patvirtinančių, kad vartotojų informacijos paieškos būdai keičiasi. Jei rinkodaros specialistai nori neatsilikti nuo šių pokyčių ir keliamų naujų SEO reikalavimų, svetaines paieškai balsu jie turėtų pradėti optimizuoti jau dabar, nes „Google Voice Search“ niekur nedings ir bėgant laikui taps vis populiaresnė „Google“ funkcija. Taigi, koks yra „Google Voice Search“ poveikis SEO?
- Vis daugiau vartotojų internete pateikiamų užklausų virsta klausimais. Paieška balsu puikiai tinka užklausoms klausimų forma. Be to, po didžiosios daugumos vietinių paieškų seka konkretus veiksmas, pvz., skambutis telefonu, vykimas į fizinę vietą ir kt.
- Užklausos tampa taisyklingais sakiniais. Interneto naudotojai, rašydami raktinius žodžius „Google“ paieškoje, yra linkę pašalinti tai, kas paieškos sistemai neturi reikšmės – artikelius, prieveiksmius, įvairius linksnius ir kt. Tuo tarpu vykdant paiešką balsu užklausos tampa taisyklingos.
- Užklausos tampa ilgesnės. Kai užklausos tampa pilnais sakiniais, natūraliai pridedama daugiau žodžių. Nuo bendrinių raktažodžių pereinama prie ilgesnių raktažodžių (sudarytų iš daugiau nei trijų žodžių).
- Nulinės pozicijos (angl. „Position Zero“) strateginė svarba padidėja. Ši pozicija yra labai vertinama įmonių, kadangi yra rodoma pačiame paieškos sistemos rezultatų viršuje, o visų svarbiausia, kad tai yra vienintelis šaltinis, kuriuo balso asistentai naudojasi atsakydami į konkrečią vartotojo užklausą.
- Pasitaikančios formuluočių klaidos yra kitokios. Atliekant SEO tenka atsižvelgti į rašybos klaidas, kadangi vartotojai užklausas formuoja skirtingai. Tačiau paieška balsu padeda pašalinti daugelį rašytinėms užklausoms būdingų klaidų, nes tokiu atveju užklausa formuojama pagal vartotojo kalbą. Kita vertus, kartais dėl tokio užklausos balsu suformavimo gali atsirasti kitų klaidų, pvz., žodžio supainiojimo su kitu žodžiu.
Svetainės optimizavimas „Google Voice Search“
Žinant, koks yra „Google Voice Search“ poveikis svetainės optimizavimui „Google“ paieškos sistemai, reikia atsižvelgti į atitinkamas tendencijas ir pasirūpinti savo svetainės optimizavimu „Google Voice Search“.
Šio proceso metu būtina užtikrinti, kad svetainės turinys būtų indeksuojamas ir pateikiamas visuose svarbiuose pagrindiniuose duomenų šaltiniuose („Google“ paieškoje, „Google“ žemėlapiuose ir kt.).
Taip pat ypatingai svarbu naudoti ir tradicinę geriausią SEO strategiją, kad paieškos sistemoje svetainė užimtų aukštas pozicijas. Turite suprasti, kad net jei svetainė bus struktūriškai puikiai parengta paieškai balsu, bet jos nebus pirmame paieškos sistemos rezultatų puslapyje pagal atitinkamus raktažodžius, vargu ar tokia svetainė bus įtraukta kaip atsakymas į vartotojo pateiktą klausimą naudojantis „Google Voice Search“. Svetainėje esantis turinys turi būti tinkamai struktūruotas, glaustas ir paprastai atsakantis į klausimą.
Apibendrinant
„Google Voice Search“ nėra labai aktualus Lietuvai, nes vykdydami užklausas lietuvių kalba lietuviai šia funkcija naudojasi retai ir tarptautiniame kontekste lietuvių kalba yra pernelyg „maža“, tačiau žvelgiant iš tarptautinės perspektyvos paieška balsu turi šviesią ateitį. Ji sparčiai vystosi ir tobulėja, o tai reiškia, kad netrukus ji nebebus naujiena net ir tiems, kurie mažiausiai išmano apie šiuolaikines technologijas. Tai turi ir turės vis didesnį poveikį mūsų darbui ir kasdieniam gyvenimui, todėl kiekvienas svetainės savininkas dabar turi puikią galimybę pagerinti savo pozicijas ir pasirūpinti, kad jų siūlomos prekės ar paslaugos būtų geriau randamos vartotojams naudojantis „Google Voice Search“.