SEO pasiūlymas - kas privalo jame būti?

SEO pasiūlymas – kas privalo jame būti?

Nusprendus savo svetainės optimizacijos įgyvendinimo darbams pasirinkti SEO įmonę, labai svarbu ne tik atlikti SEO paslaugų teikėjų palyginimą, tačiau taip pat atidžiai įvertinti ir gautus SEO pasiūlymus, kurie gali reikšmingai skirtis priklausomai nuo konkrečių paslaugų teikėjų. SEO pasiūlymai gali skirtis, tačiau yra tam tikros detalės, kurias privalu įtraukti į SEO pasiūlymą, nepriklausomai nuo SEO įmonės, siekiant įsitikinti, kad užsakomą darbą atliks tikri savo srities profesionalai.

Svarbios SEO pasiūlymo sudedamosios dalys

Kadangi skirtingų SEO įmonių klientams pateikiami pasiūlymai skiriasi savo turiniu, peržiūrint gautus SEO pasiūlymus naudinga žinoti, į ką pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį, ko vertėtų ieškoti ir į ką reikėtų atsižvelgti. Tačiau pažymėtina, kad žemiau pateiktas SEO pasiūlymui svarbių veiksnių sąrašas nėra baigtinis ir nekintantis, todėl turėtų būti vertinamas tik kaip atspirties taškas, kuris padės lengviau orientuotis gausybėje SEO pasiūlymų.

SEO pasiūlymo įvadas

Visų pirma, SEO pasiūlymas turėtų prasidėti nuo SEO įmonės pristatymo, tiksliai įvardijant, kuo SEO paslaugų teikėjai išsiskiria iš kitų, kokias paslaugas jie siūlo, kokia yra jų pagrindinė misija ir dėl kokių priežasčių klientas turėtų juos pasirinkti.

Įvadinėje SEO pasiūlymo dalyje turėtų būti nurodyta ir patirtis, kurią yra įgijusi SEO įmonė, kartu pateikiant ir visą svarbiausią informaciją, pagrindžiančią, kad SEO paslaugų teikėjai turi būtent tai, ko gali prireikti geriausiems rezultatams pasiekti. Šiame pasiūlymo etape turi būti paminėti ir ankstesni klientai, trumpai pristatant rezultatus ir rekomendacijas. Galiausiai, turi būti pateikta informacija apie SEO specialistų komandą, kuri bus atsakinga už svetainės optimizavimą.

Kaip matote, informacijos, kurią reikia pateikti įvadinėje dalyje, yra nemažai, tačiau ji turi būti  labai konkreti ir koncentruota, kad neatrodytų kaip nesibaigiantis pagyrų sąrašas.

Raktinių žodžių ir pagrindinių tikslų nustatymas

Raktažodžių analizė padeda nustatyti tikslinius raktažodžius ir suprasti, kurie raktažodžiai ir kokios temos gali būti aktualiausi konkrečiam verslui. Žinoma, išsami raktažodžių analizė reikalauja laiko ir turi savo kainą, todėl SEO pasiūlyme nereikėtų tikėtis pamatyti pilną raktažodžių analizę. Tačiau SEO paslaugų teikėjai turėtų būti atlikę bent jau nedidelį pirminį raktažodžių tyrimą ir nustatę svetainės pozicijas pagal konkrečius raktinius žodžius, tokiu būdu įvertindami ir esamą vidutinį organinį lankytojų srautą. Remiantis tokiais duomenimis SEO pasiūlyme turėtų būti įvardyti ir pagrindiniai tikslai, t.y. į ką vertėtų orientuotis SEO kampanijos įgyvendinimo metu.

Konkurentų lyginamoji analizė

SEO pasiūlyme taip pat turėtų būti pateikta dalinė informacija apie pagrindinius konkurentus, surinkta atliekant konkurentų lyginamąją analizę. Remdamasis tokia informacija, klientas galės palyginti savo veiklos rezultatus, t.y. konkrečių raktažodžių pozicijas su konkurentų pozicijomis ir taip pat įvertinti raktažodžius, į kuriuos investuoja tiesioginiai konkurentai. Konkurentų analizė papildo įžvalgas apie tai, kokios galimybės dar nėra išnaudotos ir kaip būtų galima jomis papildyti būsimą SEO strategiją.

Vidinis ir techninis svetainės SEO auditas

SEO pasiūlyme, kurį pateikia SEO įmonė, turėtų būti pateikti konkretūs duomenys apie vidinį ir  techninį auditą. Tačiau tai nereiškia, kad turi būti išsamiai pateiktas visų egzistuojančių taisytinų vidinių klaidų sąrašas. Paprastai SEO pasiūlyme turi būti nurodytos pagrindinės ir sudėtingiausios klaidos, kurias reikia pašalinti, pvz., galbūt paieškos sistemų robotai negali sėkmingai nuskaityti ir indeksuoti vidinių puslapių, gal yra daug dublikuoto turinio, svetainė neturi svetainės žemėlapio, lėtai atsiveria, turi prastą vidinę struktūrą ir kt.

Tokių svarbesnių klaidų išskyrimas ir nurodymas, kaip tai neigiamai veikia svetainę, kartu parodo, kaip vėliau atliekamas išsamesnis techninis ir vidinis SEO auditas galėtų pasitarnauti svetainės būklei ir visam optimizacijos procesui.

Atgalinių nuorodų audito duomenys

Kokybiško SEO pasiūlyme taip pat svarbu informuoti apie atgalinių nuorodų auditą. Išsamaus atgalinių nuorodų audito metu gauto nekokybiškų nuorodų sąrašo pateikti nereikia, tačiau reikėtų nurodyti bent kelis nekokybiškų atgalinių nuorodų pavyzdžius, paaiškinant, kaip jas galima pašalinti ir į kokias atgalines nuorodas turėtų būti (ir bus) orientuojamasi svetainės optimizacijos metu. Ši informacija padės klientui sužinoti apie tai, kokias išorinių nuorodų tinklo kūrimo metodikas taiko SEO įmonė.

Turinio kokybės vertinimas

SEO pasiūlyme turi būti trumpai apžvelgta ir vidinio bei išorinio turinio problematika, nurodant bent keletą būdų, kaip pakoreguoti turinio rinkodaros strategiją, į kokį turinį orientuotis, koks turėtų būti naujo turinio kūrimo reguliarumas ir kt.

Socialinių tinklų pasitelkimo vertinimas

SEO paslaugų teikėjų pateikiamame pasiūlyme turėtų būti bent jau užsiminta apie socialinių tinklų pasitelkimą, įvertinus tai, kaip klientas iki šiol pasitelkė socialinius tinklus, ar egzistuoja tam tikrų spragų ir neišnaudotų galimybių. Kadangi socialiniai tinklai yra neatsiejama šiuolaikinių interneto vartotojų kasdienybės dalis, pastaruosius būtina pasitelkti ir formuojant SEO strategiją.

Rekomendacijos SEO strategijai

SEO strategijos pirminė apžvalga yra svarbi SEO pasiūlymo sudedamoji dalis, kuri labiau apčiuopiamą pavidalą įgauna tuomet, kai būna atlikta raktažodžių analizė, nustatyti pagrindiniai konkurentai ir atliktas vidinio bei techninio SEO auditas. Gautų pirminių duomenų pagalba SEO įmonė turi pateikti konkrečias rekomendacijas dėl SEO strategijos ir tolimesnės krypties, remiantis konkrečiais kliento lūkesčiais ir verslo tikslais.

Informacija apie investicinės grąžos prognozes ir ataskaitų teikimą

SEO pasiūlyme būtina pateikti informaciją apie tai, kokios yra SEO įmonės investicinės grąžos (ROI) prognozės, kokiu dažnumu bus teikiamos ataskaitos (pvz., kartą per mėnesį ar kt.) ir kas jose bus nurodyta. Ši informacija yra labai svarbi, nes kiekvienam svetainės savininkui aktualu, kokios grąžos jis gali tikėtis investuodamas į SEO paslaugas. Tiksliai nustatyti, kokia galėtų būti investicinė grąža, iš anksto neįmanoma, tačiau SEO pasiūlyme klientas turėtų matyti bent jau preliminarius duomenis.

SEO paslaugų kaina, sutarties sąlygos ir įsipareigojimai

SEO pasiūlymas neatsiejamas nuo trijų svarbių veiksnių, t.y. SEO paslaugų kainos, sutarties sąlygų ir SEO įmonės prisiimamų įsipareigojimų. Klientas turi iš anksto aiškiai žinoti, kiek jam gali tekti investuoti kas mėnesį, kaip atrodys SEO paslaugų sutartis ir ką šių paslaugų teikėjai įsipareigoja įgyvendinti. Tai padės suprasti, ar konkreti SEO įmonė taiko veiksmingas priemones ir koks jos požiūris į vykdomą veiklą bei klientus.

Paslaugų teikimo terminai

Kiekvienos svetainės SEO procesas reikalauja daug laiko, todėl labai svarbu, kad SEO pasiūlyme būtų matoma informacija apie konkrečius paslaugų teikimo terminus, kad klientas galėtų bent jau preliminariai orientuotis, kada tikėtis apčiuopiamų rezultatų.

Žodis pabaigai

Nors buvo pateikta daug kokybiško SEO pasiūlymo sudedamųjų dalių, jos nėra vienintelės, kurios gali būti pateikiamos SEO įmonės suformuotame pasiūlyme. Tai gali priklausyti ir nuo to, kam yra skirtas SEO pasiūlymas ir kokia yra konkrečios svetainės SEO būklė, todėl kartais pasiūlymas gali atrodyti visai kitaip. Tačiau nepaisant egzistuojančių SEO pasiūlymų skirtumų, išvardyti svarbūs veiksniai gali liudyti aukštą SEO specialistų kompetencijos lygį, didelę patirtį, kokybiškas metodikas ir teisingą požiūrį į optimizacijos procesą bei klientus.