Kokios nuorodos gali būti žalingos?

Kokios nuorodos gali būti žalingos?

Atgalinės nuorodos yra labai svarbios svetainės išorinio SEO procese. Tai yra lyg „pasitikėjimo balsas“ arba „turinio vertės išraiška“, kuri paieškos sistemų algoritmams sufleruoja apie svetainės turinio kokybę ir naudą vartotojams. Kuo daugiau kokybiškų ir autoritetingų nuorodų turi svetainė, tuo geresnių pozicijų galima tikėtis internetinėje paieškoje. Todėl atgalinės nuorodos šiandien yra vertinamos kaip viena svarbiausių kiekvienos svetainės optimizacijos sudedamųjų dalių.

Tačiau atgalinių nuorodų kūrimo procesas nėra paprastas ir ne visos nuorodos yra vienodos. Žalingos nuorodos gali pakenkti jūsų svetainei ir neigiamai paveikti jos pozicijas, organinį srautą bei pajamas. Todėl atliekant išorinę svetainės optimizaciją labai svarbu žinoti, kas yra žalingos nuorodos.

Žalingos atgalinės nuorodos – kas tai?

Nors kiekviena atgalinė nuoroda teoriškai gali būti jūsų svetainei skirtas „pasitikėjimo balsas“, geriausia stengtis pritraukti nuorodų iš patikimų ir autoritetingų svetainių ir tokiu būdu pelnyti didesnį paieškos sistemų palankumą bei sulaukti geresnio algoritmų vertinimo. Tuo tarpu žalingos nuorodos, kurios atkeliauja iš žemo autoriteto arba taip vadinamų „spaminių“ (angl. „spam“) svetainių, gali ne tik nepadėti, bet ir pakenkti svetainės pozicijoms, nulemiant paieškos sistemų nuobaudų taikymą.

„Google“ teigimu, bet kokios nuorodos, kuriomis siekiama manipuliuoti svetainės pozicijomis „Google“ paieškos rezultatuose, gali būti laikomos nuorodų kūrimo schemos dalimi ir „Google“ nustatytų gairių pažeidimu. Tai apima bet kokį elgesį, kuriuo manipuliuojama nuorodomis į jūsų svetainę arba iš jūsų svetainės išeinančiomis nuorodomis. Taigi, kokios atgalinės nuorodos iš tikrųjų gali būti žalingos ir kokių nuorodų reikėtų vengti?

Kokių žalingų atgalinių nuorodų reikėtų vengti

Atgalinės nuorodos vaidina labai svarbų vaidmenį kiekvienos svetainės pozicijoms internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP), o žalingų nuorodų pasitelkimas gali reikšmingai jas pabloginti. Todėl, prieš pradedant formuoti savo svetainei skirtą atgalinių nuorodų taktiką, reikėtų žinoti, kokių atgalinių nuorodų rekomenduojama vengti.

Mokamos atgalinės nuorodos

Visų pirma reikia paminėti mokamas atgalines nuorodas, kurios tiesiogiai pažeidžia „Google“ nustatytą politiką. Jei už atgalinę nuorodą buvo sumokėta (nežiūrint to, kaip tai buvo padaryta), ji nėra gauta natūraliu būdu. Jei vis dėlto naudojamos nuorodos ne dėl nuorodų tinklo kūrimo, o tiesiog siekiant pritraukti daugiau nukreipiamojo lankytojų srauto, prie nuorodų reikėtų pridėti „sponsored“ arba „nofollow“ atributus, kad paieškos sistemos algoritmai jūsų atgalinių nuorodų nepripažintų nenatūraliomis.

Per daug nuorodų su tokiais pačiais „anchor“ tekstais

Atgalinės nuorodos, kuriose naudojama per daug tokių pačių „anchor“ tekstų (raktinių žodžių), paprastai yra pripažįstamos kaip žalingos – net jei nuorodos atkeliauja iš patikimų šaltinių.

Jeigu daug tikslinių raktažodžių turintis „anchor“ tekstas naudojamas per dažnai, paieškos sistemoms tai gali sufleruoti, kad nuorodos buvo apmokėtos arba sukurtos nenatūraliu būdu. Taigi, siekis, kad atgalinės nuorodos turėtų daug tokių pačių tiksliai vienas kitą atitinkančių raktažodžių, pagal kuriuos bandoma užimti aukštesnes svetainės pozicijas paieškoje, yra nenatūralus ir žalingas sprendimas.

Nuorodos iš privačių tinklaraščių tinklų

Privatus tinklaraščių tinklas (angl. „Private Blog Network“ arba PBN) yra „Google“ politiką pažeidžianti atgalinių nuorodų kūrimo taktika, kurios taikymo atveju kuriamos svetainės su tikslu už atlygį pateikti jose nuorodas į kitas svetaines. Todėl tokios nuorodos pripažįstamos nenatūraliomis ir žalingomis.

Jau daug metų (ypač nuo 2014 m.) „Google“ paieškos sistema labai aktyviai ieško privačių tinklaraščių tinklų ir siekia juos panaikinti, kartu nubausdama ir jais besinaudojančias svetaines. PBN nuorodas ne visada lengva aptikti, vis dėlto, jeigu tokių nuorodų yra, jas reikėtų pašalinti, laikantis tik kokybiškos ir „Google“ gairių nepažeidžiančios praktikos.

Atgalinės nuorodos iš svetainių užsienio kalba

Atgalinių nuorodų tinklo kūrimo procese nevertėtų susigundyti galimybe lengvai įgyti nuorodų iš svetainių užsienio kalba. „Google“ didelį dėmesį kreipia į nuorodų aktualumą, tikslingumą ir turinio atitikimą, tokiu būdu vartotojams pateikdama ir jų lūkesčius geriausiai atitinkančius rezultatus. Todėl jei „Google“ nustato, kad atgalinės nuorodos atkeliauja iš užsienio svetainių, kurios nesusijusios su svetainės turiniu, galima sulaukti neigiamų rezultatų.

Žemo autoriteto atgalinės nuorodos

„Google“ paieškos sistemai labai svarbus svetainių autoritetas. Vadinasi, kuo didesnis yra svetainės autoritetas – tuo galingesnės ir vertingesnės iš jos gaunamos atgalinės nuorodos. Todėl svetainės išorinio SEO metu reikėtų stengtis gauti kuo aukštesnio autoriteto nuorodų ir tokiu būdu užsitikrinti palankesnį paieškos sistemų vertinimą ir geresnes pozicijas.

Netikslingos atgalinės nuorodos

Kuriant atgalinių nuorodų tinklą svarbu ne tik tai, kad nuorodos būtų autoritetingos, bet ir tai, ar jos yra tikslingos. Jei į jūsų svetainę nukreipia su jūsų rinka ir svetainėje pateikiamu turiniu nesusijusios svetainės, tokios nuorodos nebus tikslingos ir vertingos. Nors viena ar kelios netikslingos nuorodos gal ir nepakenks svetainės pozicijoms, didesnis tokių atgalinių nuorodų kiekis gali reikšmingai padidinti nuobaudos riziką.

Nuorodos iš dirbtinai sugeneruotų straipsnių

Prie žalingų nuorodų sąrašo galima drąsiai priskirti ir tas atgalines nuorodas, kurios yra pateikiamos dirbtinai sugeneruotuose straipsniuose. Tokiais atvejais specializuotos programinės įrangos pagalba vienas straipsnis yra paverčiamas šimtais skirtingų variantų, kurie nesuteikia jokios pridėtinės vertės ir yra „spaminiai“. Tokie straipsniai įkeliami į straipsnių katalogus (dažniausiai viešai prieinamus), o juose pateikiamos atgalinės nuorodos.

Atgalinės nuorodos iš komentarų tinklaraščiuose ir forumuose

Nuorodos iš tinklaraščių komentarų ir forumų taip pat yra žalingos. Dažniausiai tinklaraščių įrašuose pateikiamuose komentaruose atgalinės nuorodos kuriamos programinės įrangos pagalba ir naudojant tiksliai atitinkančius „anchor“ tekstus. Pastaroji taktika taikoma ir internetiniuose pokalbių forumuose. „Google“ algoritmai tokias nuorodas labai lengvai pastebi, todėl ši žalinga taktika yra vengtina.

Nuorodos svetainės šone arba poraštėje

Svetainės šone arba poraštėje pateikiamos atgalinės nuorodos gali ir nenulemti prastesnių pozicijų ar nuobaudų, tačiau didelės naudos iš jų taip pat neverta tikėtis. Tokias nuorodas siekiama pateikti manant, kad vos viena nuoroda iš karto matoma šimtuose ar net tūkstančiuose vidinių puslapių (priklausomai nuo svetainės dydžio) padės lengviau pagerinti svetainės pozicijas. Tačiau „Google“ žino apie šią taktiką ir paprastai tokią nuorodą laiko tik viena atgaline nuoroda, kuri neprisideda prie geresnių svetainės pozicijų.

Žalingos nuorodos iš žemos kokybės katalogų

Atgalinės nuorodos iš katalogų dažniausiai turi prastą reputaciją ir pripažįstamos žalingomis. Vienintelė išimtis galima tuo atveju, kai naudojamasi autoritetingais, ilgamečiais, paieškos sistemos gerai vertinamais ir su jūsų rinka tiesiogiai susijusiais katalogais.

Nuoroda iš svečio įrašo tinklaraštyje

Svečio įrašas tinklaraštyje (angl. „Guest post“) nebūtinai visais atvejais yra taktika, kuri sukuria žalingas nuorodas. Tačiau tokia taktika jau ilgą laiką taikoma kuriant ir publikuojant labai žemos kokybės turinį – net jei svetainės, kuriose skelbiamas turinys, yra visiškai nesusijusios su svetaine, į kurią nukreipia turinyje esančios atgalinės nuorodos. Naudotis svečių įrašais tinklaraščiuose nedraudžiama, tačiau sprendimas tai daryti siekiant sukurti raktažodžių kupinas atgalines nuorodas iš nesusijusių tinklalapių, pripažįstamas žalingu.

Paslėptos atgalinės nuorodos

„Google“ paieškos sistemos taiko nuobaudas už atgalinių nuorodų slėpimą. Tinklalapyje paslėpti nuorodą nuo lankytojų akių labai paprasta, tačiau tai nereiškia, kad tokių nuorodų nepastebi paieškos sistema, kurios požiūriu nuorodų slėpimas yra apgaulingas, todėl tai darančioms svetainėms gali būti taikomos nuobaudos.

Apsikeitimas nuorodomis

Dažniausiai apsikeitimas nuorodomis vyksta natūraliai, kai dvi svetainės (pvz., veikiančios toje pačioje rinkoje ir nišoje) pateikia atgalines nuorodas viena į kitą. Tačiau jei tokia praktika taikoma labai plačiai ir nuorodos atkeliauja iš visiškai nesusijusių arba labai žemo autoriteto tinklalapių, ilgainiui suformuojamas nenatūralių atgalinių nuorodų tinklas, kurį „Google“ vertina neigiamai.

Pabaigai

Atgalinių nuorodų, kurias „Google“ vertina kaip žalingas, yra daugybė. Todėl svarbu ne tik suformuoti teisingą ir kokybiškais sprendimais paremtą išorinio SEO strategiją, bet ir reguliariai atlikti atgalinių nuorodų auditą, siekiant išvengti į svetainę nukreipiančių žalingų nuorodų. Žalingų nuorodų neigiamas poveikis yra labai didelis, todėl nevertėtų siekti greito rezultato, kuris paprastai būna tik trumpalaikis. Jūsų svetainės atgalinių nuorodų kūrimo strategija turi būti grindžiama tik kokybiškais ir „Google“ politiką atitinkančiais sprendimais.

Jeigu turite klausimų, drąsiai kreipkites! SEO365 atsakys į visus rūpimus klausimus ir patars ko geriau vengti.