Kas yra „Schema Markup“?

Kas yra „Schema Markup“?

„Schema Markup“ (arba Schema.org), dar vadinamas struktūrizuotais duomenimis, semantiniu žodynu arba mikro duomenimis, yra internetinių paieškos sistemų kalba arba kodas, kuriame naudojamas unikalus semantinis žodynas ir kurį galima pridėti prie savo svetainės HTML. Šis kodas naudojamas siekiant aiškiau pateikti informaciją paieškos sistemoms, kad joms būtų lengviau suprasti svetainės turinį. Tada paieškos sistemos gali vartotojams pateikti tikslingesnius, geresnius, išsamesnius ir informatyvesnius paieškos rezultatus.

Pagrindinis paieškos sistemų tikslas yra vartotojams pateikti kuo geresnius rezultatus, optimaliausiai atitinkančius jų suformuotas užklausas, todėl labai svarbu, kad kiekvieno puslapio turinys paieškos sistemai būtų lengvai suprantamas. Nors „Google“ paieškos sistema nuolat tobulėja, jai vis dar nėra lengva suprasti apie ką yra kalbama konkrečiame puslapyje. Būtent tada ir praverčia „Schema Markup“ arba struktūrizuoti duomenys, kurie daug aiškiau ir suprantamiau pateikia informaciją paieškos sistemos algoritmui. „Schema Markup“ pagalba sukuriamas daug išsamesnis kiekvieno puslapio aprašymas, kuris vadinamas „Rich snippet“ ir rodomas paieškos sistemos rezultatų puslapyje.

Dar 2011 m. didžiausios paieškos sistemos, tokios kaip „Google“, „Bing“, „Yahoo“ ir „Yandex“, pradėjo bendradarbiauti kuriant „Schema.org“. Šiandien „Schema Markup“ gali būti pateikiamos pačiais įvairiausiais pavidalais – nuo įvertinimų ir apžvalgų, iki prekių ir paslaugų kainų bei naujienų straipsnių. O veikiant tokiems algoritmams kaip „RankBrain“ ir „Hummingbird“, „Schema Markup“ svarba nuolat didėja, nes paieškos rezultatų kokybė labai tiesiogiai priklauso nuo to, kaip paieškos sistema interpretuoja suformuotos konkrečios užklausos kontekstą.

Kodėl „Schema Markup“ yra toks svarbus?

„Schema Markup“ pagalba internetinės paieškos sistemos vartotojai daug greičiau gauna jiems aktualią informaciją. Paieškos rezultatuose būna matoma labai išsami informacija apie konkretų svetainės puslapį, todėl vartotojui lengviau priimti atitinkamą sprendimą.

Struktūrizuoti duomenys padeda svetainei būti geriau matomai ir reikšmingai padidinti paspaudimų rodiklį. Vartotojai iš karto gali matyti prekės ar paslaugos įvertinimus, kainą, sužinoti, ką apie konkretų produktą kalba vartotojai, ir kt. Savo ruožtu, tai padeda paieškos sistemoms geriau suprasti puslapio turinį, jį aptikti ir pateikti vartotojams, kaip jiems aktualius rezultatus.

Ar „Schema Markup“ pagerina svetainės pozicijas?

Nors svetainės optimizacijos procese vienas pagrindinių tikslų yra pagerinti svetainės pozicijas, egzistuoja ir daugiau SEO sudedamųjų dalių, kuriuos privalu pasitelkti dėl geresnio bendro rezultato, t.y. geresnio matomumo, didesnio paspaudimų skaičiaus, geresnių konversijų ir kt. Taigi, nors „Schema Markup“ neturi tiesioginio poveikio geresnėms svetainės pozicijoms, struktūrizuotų duomenų naudojimas pasižymi svarbiais privalumais.

  • „Schema Markup“ dėka paieškos sistemos vartotojams pateikia geresnius rezultatus. „Schema Markup“ duomenys padeda paieškos sistemoms geriau suprasti puslapio turinį, kartu nurodant ir kokiais produktais prekiaujama, kokios yra prekių ar paslaugų kainos, kas sukūrė konkretų straipsnį, ir kt. Dėka tokios informacijos paieškos sistema vartotojams gali pateikti ir geriau jų užklausas atitinkančius rezultatus.
  • „Schema Markup“ padidina paspaudimų rodiklį (CTR). Struktūrizuotų duomenų naudojimas yra labai veiksminga priemonė, padedanti padidinti paspaudimų rodiklį. Nors „Schema Markup“ tiesiogiai nepagerina svetainės pozicijų, paspaudimų rodiklio didėjimas gali turėti įtakos didesniam tikslinių lankytojų srautui. Taigi, jei vartotojai matys jiems aktualiausią informaciją, padidės tikimybė, kad paieškos rezultatuose jie pasirinks jūsų puslapį.

Pabaigai

Nors iš pirmo žvilgsnio „Schema Markup“ naudojimas rinkodaros specialistams ir svetainių savininkams gali skambėti pakankamai sudėtingai ar net bauginančiai, vis dėlto praktikoje viskas yra daug paprasčiau. Taigi, pirmiausia specializuotų programų pagalba reikėtų sukurti „Schema Markup“, tada išbandyti sugeneruotą kodą ir galiausiai jį įdiegti savo svetainėje. Norint veiksmingiau optimizuoti savo tinklalapį, „Schema Markup“ įtraukimas į savo svetainės puslapius padės išsiskirti paieškos rezultatuose su „Rich snippets“, padidins matomumą ir padės pritraukti daugiau tikslinių lankytojų.