Kas yra „Google Sandbox“?

Kas yra „Google Sandbox“?

„Google Sandbox“ arba „smėlio dėžė“ jau ilgą laiką yra dažnai SEO srityje naudojamas terminas, kuris iki šiol yra apipintas savotiška mistika. Nors „Google“ paieškos sistema oficialiai nepripažįsta „Google Sandbox“ algoritmo egzistavimo, SEO specialistai mano kitaip. Taigi, jei jūsų tinklalapis yra naujas, net jei taikomos geriausios SEO strategijos, labai tikėtina, kad jis neatsidurs aukštose paieškos sistemos pozicijose – ir ne dėl to, kad jūsų taikoma strategija yra neveiksminga, o dėl to, kad jūsų tinklalapis yra veikiamas „Google Sandbox“.

Dar 2004 m. tinklalapių savininkai ir SEO specialistai pastebėjo, kad jų naujos svetainės, nepaisant skiriamų didelių SEO pastangų, kelis pirmuosius mėnesius „Google“ paieškoje nebuvo vertinamos pakankamai gerai. Nors tinklalapiai būdavo indeksuojami paieškos sistemos, jie būdavo gana žemose pozicijose net ir pagal raktažodžius, pasižyminčius maža konkurencija. Paprastai minėtas „Google Sanbox“ efektas trukdavo nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Tuo tarpu kitose paieškos sistemose, pvz., „Bing“, svetainės pagal atitinkamus optimizuotus raktažodžius buvo reitinguojamos kuo puikiausiai. Ir tai savotiškai patvirtino SEO specialistų iškeltą teoriją apie „Google Sandbox“ egzistavimą.

„Google“ pagrindinis tikslas yra savo vartotojams pateikti kuo tikslingesnį ir kokybiškesnį turinį, atitinkantį jų suformuotas užklausas, todėl toks „Google“ naujoms svetainėms taikomas „bandomasis laikotarpis“ skamba pakankamai pagrįstai, kadangi nauji tinklalapiai paieškos sistemai gali atrodyti ne tokie patikimi. Tuo tarpu senesnės svetainės turi ilgesnę istoriją ir didesnį autoritetą, todėl paieškos sistemos algoritmai jas linkę vertinti palankiau – pastarąsias paieškos rezultatuose iškeldami aukščiau nei naujas svetaines (nors pastarosios gali būti daug geriau optimizuotos).

Kadangi „Google“ nepatvirtina „Google Sandbox“ algoritmo egzistavimo, jo pavadinimą taip pat sugalvojo pati SEO bendruomenė. Jis gavo „smėlio dėžės“ pavadinimą todėl, kad naujos svetainės buvo prilygintos mažiems vaikams, kurie žaidžia smėlio dėžėje. Tuo tarpu šiandien šis terminas dažniau vartojamas ne algoritmui apibūdinti, o apibrėžti reiškiniui, kai nauja puikiai optimizuota svetainė internetinėje paieškoje nėra gerai reitinguojama.

Nors „Google Sandbox“ svetainių savininkams gali atrodyti kaip nesąžiningas ar koją kišantis algoritmas, kuris užkerta kelią sveikai konkurencijai, vis dėlto jo poveikis nėra ilgas. Remiantis surinktais duomenimis, „Google Sandbox“ laikotarpis trunka nuo 1 iki 8 mėn. Praėjus šiam laikotarpiui gerai optimizuotų svetainių tikslinių raktažodžių pozicijos paprastai reikšmingai pagerėja. Tačiau tai nėra terminas, kurį būtų galima taikyti kiekvienai naujai svetainei, kadangi kiekvienu atveju rinka, konkurencija, pasirinkti raktažodžiai ir optimizavimo sprendimai gali būti labai skirtingi.

Priežastys, kodėl jūsų nauja svetainė vis dar nėra matoma paieškoje

Kiekvienas svetainės savininkas privalo suprasti, kad nepakanka, jog svetainė būtų įtraukta į „Google“ paieškos sistemos indeksą. Reikia atlikti visapusišką vidinę optimizaciją, įgyvendinti techninį SEO ir pasirūpinti kokybišku išorinio SEO procesu. Visa tai turi didžiulės reikšmės ir svetainės pozicijoms. Jeigu jūsų svetainė iki šiol neužima aukštų pozicijų, vertėtų apsvarstyti kelias galimas viso to priežastis.

Konkreti rinka ir joje vyraujanti didelė konkurencija

SEO srityje rinkoje vyraujanti konkurencija turi labai didelės ir tiesioginės įtakos jūsų svetainės pozicijoms. Jei rinkoje vyrauja didelė konkurencija ir jūsų svetainė bando reitinguotis pagal labai aukštos konkurencijos raktažodžius, pagal kuriuos aukštas pozicijas užima seniai veikiantys autoritetingi tinklalapiai, net ir gera SEO kampanija nepadės jūsų svetainei būti reitinguojamai aukščiau už senbuvius konkurentus.

Kadangi „Google“ tikslas yra pateikti kokybišką ir autoritetingą turinį, kuris patenkintų vartotojų užklausas, ji nenori rizikuoti savo vartotojams rodant naujas svetaines pagal labai aukštos konkurencijos ir daug užklausų sulaukiančius raktažodžius. Būtent todėl ilgai veikiančios ir savo autoritetą užsitarnavusios svetainės paieškoje bus rodomos aukštesnėse pozicijose.

Tokiais atvejais naujoms svetainėms vertėtų orientuotis į ilgesnius (angl. „long tail“) raktažodžius, kurie pasižymi mažesne konkurencija. Ir nors tokių raktažodžių užklausų skaičius yra mažesnis, jie paprastai būna daug konkretesni ir dėl to pasižymintys didesne konversija. Jei jūsų svetainė bus optimizuota pagal ilgesnius ir mažesne konkurencija pasižyminčius raktažodžius, jie „Google“ paieškos sistemai nebeatrodys tokie rizikingi, kad pastaroji negalėtų jūsų svetainės pateikti atitinkamas užklausas formuojantiems vartotojams. Sulaukę didesnio tikslinio srauto ir padidinę savo svetainės matomumą pagal atitinkamus mažesne konkurencija pasižyminčius raktažodžius, sulauksite ir pasikeitusio „Google“ algoritmų požiūrio, nes jie įvertins jūsų kokybišką turinį ir sumažins „Google Sandbox“ laikotarpį, kartu greičiau pagerindami ir kitų raktažodžių pozicijas.

Svetainėje skelbiamo turinio trūkumas

Kuomet jūsų svetainėje yra paskelbiamas naujas turinys, „Google“ robotai apsilanko svetainėje ir peržiūri joje pateiktą naują turinį. Tokiu būdu „Google“ paieškos sistema gali lengviau suprasti, apie ką kalbama svetainėje ir kokias vartotojų užklausas ji galėtų atitikti. Tačiau, jei jūsų svetainėje nebus skelbiama pakankamai kokybiško turinio, svetainė gali būti gerokai ilgesniam laikui patalpinta į „Google Sandbox“.

Todėl kiekvienam svetainės savininkui labai svarbu užtikrinti, kad svetainėje skelbiamas turinys būtų kuo kokybiškesnis ir išsamesnis. Be to, jis turi būti skelbiamas reguliariai ir atitikti tai, kas vartotojams yra aktualiausia. Jei turinys bus aktualus, naujas ir tikslingas, ilgainiui „Google“ ims jūsų svetainę vertinti kaip autoritetą konkrečioje rinkoje, o tai padės lengviau pagerinti ir savo svetainės pozicijas.

Kokybiškų ir autoritetingų atgalinių nuorodų trūkumas

Atgalinės nuorodos yra lyg vartotojų „balsas“ arba „įvertinimas“, į kurį „Google“ paieškos sistema atsižvelgia reitinguodama svetaines pagal atitinkamus tikslinius raktažodžius. Jau seniai žinoma, kad atgalinės nuorodos yra vienas svarbiausių išorinio SEO elementų, kuriam būtina skirti pakankamai dėmesio. Todėl, norint pasiekti aukštesnes pozicijas internetinėje paieškoje, reikia pasirūpinti ir autoritetingomis bei kokybiškomis atgalinėmis nuorodomis, atkeliaujančiomis iš „Google“ palankiai vertinamų svetainių.

Jeigu jūsų svetainė turės nepakankamai arba visai neturės kokybiškų atgalinių nuorodų, tai gali nulemti jos pozicijų suprastėjimą. Tuo tarpu atgalinių nuorodų tinklo kūrimas labai tiesiogiai susijęs su reguliariu kokybiško turinio kūrimu, todėl jei norite sistemingai didinti kokybiškų atgalinių nuorodų profilį, turite užtikrinti ir reguliarų turinio kūrimą, kuris padės pritraukti daugiau nuorodų į jūsų svetainę. Toks sistemingas jūsų svetainės augimas bus tinkamai įvertintas „Google“ algoritmų, galiausiai svetainę apdovanojant ir aukštesnėmis pozicijomis.

Vartotojų įsitraukimo trūkumas

Svetainės pozicijoms įtakos turi ir įvairūs vartotojų signalai, kurie yra tiesiogiai susiję su vartotojų įsitraukimu, matomu tokiuose duomenyse, kaip atmetimo rodiklis, svetainėje praleidžiamas laikas ir paspaudimų skaičius. Jei svetainėje teigiamų vartotojų įsitraukimo rodiklių trūksta, tikėtina, kad svetainė atsiras „Google Sandbox“, nes „Google“ požiūriu tokia svetainė nebus aktuali vartotojams.

Todėl didesnis vartotojų įsitraukimas gali pagelbėti gerinant ir svetainės pozicijas. Dėl šios priežasties, formuojant savo svetainės SEO strategiją, didelis dėmesys turėtų būti kreipiamas ne tik į atgalinių nuorodų tinklo kūrimą, bet ir į vidinius svetainės veiksnius, nuo kurių gali tiesiogiai priklausyti vartotojų patirtis ir sąveikavimas su svetaine.

Priemonės, kuriomis galima sutrumpinti „Google Sandbox“ laikotarpį

Jau sužinojote, kad norint savo naują svetainę pamatyti aukštesnėse paieškos sistemos pozicijose, reikia laiko. Vieniems tinklalapiams gali pakakti vos kelių savaičių ar mėnesio, o kitiems šis procesas gali užsitęsti ir iki šešių ar net devynių mėnesių. Tačiau yra priemonių, kuriomis galima sutrumpinti „Google Sandbox“ laikotarpį.

Pasirūpinkite, kad svetainė būtų indeksuota „Google“

Jei jūsų svetainė yra nauja, turite įsitikinti, kad „Google“ ją tinkamai indeksavo. Jei paieškoje savo svetainės nematote į paieškos laukelį įrašę jos adresą, turėtumėte pasinaudoti „Google Search Console“, užregistruoti savo domeną ir pateikti svetainės žemėlapį. Tokiu būdu paspartinsite svetainės indeksavimą ir greičiau atsirasite „Google“ paieškoje.

Padidinkite organinį lankytojų srautą

Kuo didesnis bus jūsų svetainės organinių lankytojų srautas, tuo greičiau turėtumėte ištrūkti iš „Google Sandbox“. Būtent todėl ir yra naudinga pradžioje savo svetainę optimizuoti pagal ilgesnius ir mažiau konkurencingus raktažodžius.

Padidinkite socialinius signalus

Norint sumažinti „Google Sandbox“ laikotarpį, labai praverčia būti aktyvesniems socialiniuose tinkluose. Todėl nuo pačios pradžios nepamirškite savo svetainės susieti su socialinių tinklų paskyromis, kartu sistemingai didindami socialinį atsaką ir tikslinės auditorijos įsitraukimą socialiniuose tinkluose. Visa tai prisidės prie geresnio „Google“ požiūrio į jūsų svetainę.

Suformuokite stipresnį svetainės autoritetą

Jūsų svetainės autoritetas yra labai svarbus veiksnys, turintis įtakos ir jūsų svetainės pozicijoms. Jei svetainė yra visiškai nauja, „Google“ negali žinoti, ar ji yra kokybiška ir atitinkanti vartotojų lūkesčius. Todėl turite imtis priemonių, padedančių lengviau suformuoti stipresnį svetainės autoritetą, pasitelkiant kokybiškas atgalines nuorodas, formuojant vidinių nuorodų tinklą, didinant jau minėtą socialinį atsaką ir sistemingai kuriant kokybišką bei aktualų turinį.

Naudokite senesnį ir gerą istoriją turintį domeną

Jei dar neturite savo svetainės, tačiau iš anksto formuojate SEO strategiją ir siekiate padidinti tikimybę išvengti „Google Sandbox“, galite apsvarstyti ir senesnio bei gerą istoriją turinčio domeno įsigijimą bei jo naudojimą savo svetainei. Tokiu būdu galėsite sutaupyti daugiau laiko ir veiksmingos optimizacijos pagalba greičiau pagerinti savo svetainės pozicijas paieškos rezultatuose.

Pabaigai

Nors gali atrodyti, kad „Google Sandbox“ yra kliūtis svetainių savininkams, vis dėlto ji padeda daugiau dėmesio sutelkti į tai, kas turi tiesioginės įtakos geresnėms pozicijoms, palankesniam paieškos sistemos požiūriui ir geresnei vartotojų patirčiai. Todėl sistemingai optimizuodami savo svetainę greičiau ištrūksite iš „Google Sandbox“, pagerinsite savo svetainės tikslinių raktažodžių pozicijas ir pritrauksite didesnį organinį tikslinių lankytojų srautą. Turite klausimų? Galite juos užduoti šiame puslapyje, pasistengsime atsakyti kaip įmanoma greičiau.