Viskas apie META pavadinimus

Viskas apie META pavadinimus

META pavadinimas (angl. „META title“) yra HTML elementas, svarbus tiek vartotojams, tiek paieškos sistemoms, nes jis perteikia puslapio temą ir pagrindinį tikslą. META pavadinimas dar vadinamas ir „antraštės žyma“, „pavadinimo žyma“ ar „puslapio pavadinimu“. Jis yra naudojamas svetainės puslapių antraštėms, pateikiamoms internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP), interneto naršyklės skirtuke ir socialiniuose tinkluose, kai puslapiu dalijamasi su kitais vartotojais.

META pavadinimas paieškos sistemoms ir vartotojams nurodo, apie ką yra konkretus puslapis, todėl aiškaus, glausto, aprašomojo pobūdžio ir 50-60 simbolių sudarančio META pavadinimo pateikimas gali padėti padidinti paspaudimų skaičių, nes jis vartotojams leidžia pasirinkti geriausiai jų lūkesčius atitinkantį rezultatą.

Kodėl META pavadinimai tokie svarbūs?

META pavadinimai yra pirmoji informacija, kurią internetine paieška besinaudojantys vartotojai pamato paieškos sistemos rezultatų puslapiuose, todėl tai yra svarbi informacinė priemonė, padedančia vartotojams suprasti, ką jie gali tikėtis rasti atitinkamame puslapyje. Lygiai taip pat ši informacija svarbi ir paieškos sistemoms, kurioms META pavadinimas padeda suprasti apie ką yra konkretaus puslapio turinys.

META pavadinimas iki šiol yra svarbus svetainių reitingavimo veiksnys, kurį naudoja paieškos sistemos. Todėl gerai suformuotas META pavadinimas, kuriame strategiškai naudojami tiksliniai raktažodžiai, gali turėti įtakos konkretaus puslapio pozicijoms.

Tikslios ir aiškios antraštės žymos gali padėti padidinti ir paspaudimų skaičių (CTR), o tai taip pat turi įtakos geresnėms svetainės pozicijoms. Todėl labai svarbu užtikrinti, kad META pavadinimai paieškos sistemoms ir potencialiems lankytojams suteiktų galimybę tiksliai sužinoti, ką būtų galima rasti konkrečiame puslapyje. Be to, META pavadinimai gali veiksmingai prisidėti ir prie prekės ženklo formavimo, kadangi pastarąjį galima įtraukti į antraštę, kartu skatinant vartotojus apsilankyti puslapyje.

Kaip sukurti gerą META pavadinimą?

Kadangi geras META pavadinimas gali turėti įtakos paspaudimų skaičiui ir pozicijoms, labai svarbu suformuoti kokybišką ir tiksliai puslapio turinį nusakančią antraštės žymą.

  • Svarbu atsižvelgti į META pavadinimo ilgį. Kuriant META pavadinimą rekomenduojama apsiriboti iki 60 simbolių, skaičiuojant su tarpais. Nors antraštės žymoje galima pateikti ir daugiau simbolių, paprastai ilgesni pavadinimai paieškos rezultatuose rodomi nepilni, todėl tai gali neigiamai paveikti norimos žinutės perdavimą tikslinei auditorijai. Kartais META pavadinimai būna ilgesni nei 60 simbolių ir rezultatuose rodomi pilni, o kai kurie mažiau nei 60 simbolių turintys pavadinimai būna sutrumpinami. Taip yra todėl, kad reikia atsižvelgti ir į 600 pikselių plotį. Tai reiškia, kad vieni simboliai yra didesni už kitus. Be to, jei yra naudojama daug didžiųjų raidžių, tokius pavadinimus sunkiau perskaityti, todėl jie gali būti sutrumpinti.
  • Naudokite tikslinius raktažodžius. META pavadinimų formavimo metu labai svarbu turėti ir išsamų tikslinių raktažodžių sąrašą, todėl prieš imantis šios užduoties reikia atlikti ir raktažodžių tyrimą. Ir nors svarbu naudoti pagrindinius bazinius raktažodžius, svarbu nepamiršti ir ilgųjų (angl. „long tail“) raktažodžių. Nerekomenduojama naudoti ir per daug raktažodžių, nes tai gali neigiamai paveikti vartotojų sprendimą ir kartu pabloginti svetainės pozicijas. Todėl, kuriant META pavadinimą, būtina atsižvelgti ne tik į paieškos sistemų algoritmus, bet ir į tikslinei auditorijai priklausančius vartotojus.
  • META pavadinime turėtų būti perteikta puslapio esmė. Vartotojas, pažvelgęs į jūsų puslapio META pavadinimą, turėtų suprasti, kokios naudos ar vertės jis galėtų tikėtis, jei nuspręstų spustelėti jūsų puslapio nuorodą. Todėl META pavadinime turėtų gerai atsispindėti puslapio esmė ir turinys, tokiu būdu padidinant ir CTR.
  • Kurkite unikalius META pavadinimus. Kiekvienas jūsų svetainės puslapis turėtų turėti unikalų tik jam priskirtą META pavadinimą. Būtina vengti META pavadinimų dubliavimosi, nes tai gali pabloginti jūsų svetainės pozicijas internetinėje paieškoje. Jei kiekvienas puslapis turės tik jam priskirtą META pavadinimą, kuris geriausiai atspindi konkrečiame puslapyje pateikiamą turinį, tai gali padidinti paspaudimų skaičių ir pagerinti pozicijas.
  • Įtraukite prekės ženklą į META pavadinimą. Naudinga į kiekvieno puslapio META pavadinimą įtraukti ir savo įmonės pavadinimą ar prekės ženklą, tokiu būdu jį populiarinant ir kartu didinant savo svetainės puslapių patikimumą tarp vartotojų.
  • Į META pavadinimą galima įtraukti ir skatinimą veikti. Jei puslapio pavadinime yra laisvos vietos, galima įtraukti ir raginimą atlikti tam tikrą veiksmą (CTA), pvz., įsigyti prekę, užsiregistruoti ar kt.

Pabaigai

META pavadinimai yra labai svarbūs kiekvienos svetainės optimizacijos procese. Kadangi antraštės žyma, rodoma paieškos rezultatų puslapiuose, laikoma vienu iš svetainių reitingavimo signalų, META pavadinimų kūrimui vertėtų skirti pakankamai dėmesio ir pastangų. Kuriant META pavadinimą būtina suprasti, kad jis yra pirmasis elementas, kurį pamato vartotojas. Vadinasi, jis turi būti kuo tikslingesnis ir aiškesnis, todėl nerekomenduojama viso dėmesio sutelkti tik į paieškos sistemų algoritmus, bet pagalvoti ir apie savo tikslinį vartotoją.