Patarimai, ko reikėtų vengti atliekant tinklalapio SEO
SEO šiandien yra tapusi viena iš svarbiausių skaitmeninės rinkodaros sudedamųjų dalių, o SEO keliami reikalavimai, kartu su svetainių optimizacijos galimybėmis, kasdien labai sparčiai auga. Per pakankamai trumpą laiką SEO iš pavienės rinkodaros praktikos virto labai svarbiu pajamų šaltiniu. Dabar, norint į savo svetainę pritraukti didesnį tikslinių lankytojų srautą ir padidinti pardavimus, būtina neatsilikti nuo kintančių paieškos sistemų algoritmų ir vartotojų elgsenos pokyčių.
Norėdamos neatsilikti nuo augančių SEO reikalavimų, įmonės dažnai daro įvairių klaidų, kurios labiau kenkia nei padeda jų svetainių pozicijoms internetinėje paieškoje. Todėl naudinga žinoti, kokių klaidų reikėtų vengti atliekant savo tinklalapio SEO.
Svetainės optimizavimas savo jėgomis
SEO yra ilgalaikis procesas. Tai kasdienis sistemingas darbas, kuriam reikia turėti daug patirties, gerai išmanyti dabartines SEO tendencijas, algoritmų pokyčius ir veiksmingas SEO strategijas. Jei svetainės savininkas yra skaitmeninės rinkodaros specialistas, tai nėra tas pats, kas SEO specialistas. Praktika rodo, kad nors daugelis rinkodaros specialistų išmano SEO pagrindus, vis dėlto jie neturi kokybiškai ir visavertei svetainės optimizacijai atlikti reikalingų įgūdžių ir išteklių. Tuo tarpu tikri SEO specialistai nuolat seka naujausias tendencijas ir puikiai žino, kas veikia geriausiai ir ko reikėtų vengti atliekant tinklalapio SEO. Todėl geriau nerizikuoti ir neoptimizuoti savo svetainės patiems, kad nekiltų rimtų problemų, kurioms išspręsti prireiks daugiau laiko ir lėšų.
Tikslinės auditorijos nenustatymas
Dažna klaida, kurią daro savo svetaines optimizuojantys vartotojai, yra ta, kad jie nepakankamai gerai pažįsta savo tikslinę auditoriją. Nors vartotojai žino, ko ieško klientai, bet dėl kokių priežasčių jie pasirenka vieną ar kitą rezultatą arba atlieka konkretų pirkimą, jiems būna neaišku. Todėl vienas iš labai svarbių SEO principų yra nustatyti ir suprasti savo tikslinę auditoriją. Kuo išsamiau ir detaliau išsiaiškinsite, kas yra jūsų tikslinė auditorija, kokie jos lūkesčiai it elgsena, tuo lengviau bus į ją nukreipti savo svetainės optimizacijai taikomas priemones.
Norint lengviau išspręsti šį klausimą, reikėtų pasistengti suprasti rinką, kurioje veikia jūsų tikslinei auditorijai priskiriami vartotojai ir dabartines makro tendencijas. Taip pat būtina pasinaudoti tiek istoriniais, tiek realaus laiko duomenimis, siekiant suprasti vartotojų elgsenos pokyčius. Išsiaiškinus vartotojų ketinimus, gautus duomenis bus lengviau pritaikyti pasirenkant raktažodžius, kuriant turinį ir formuojant SEO strategiją. Visa tai padės padidinti ne tik jūsų svetainės pozicijas, bet ir konversijų rodiklius bei paspaudimų skaičių.
Aiškių tikslų ir SEO strategijos neturėjimas
Optimizuojant savo svetainę reikėtų vengti tai daryti neturint aiškių tikslų ir SEO strategijos. Deja, verslo savininkai ir skaitmeninės rinkodaros specialistai dažnai imasi svetainių optimizacijos neturėdami jokių konkrečių tikslų. Tokiais atvejais paprastai tikimasi didesnio organinio srauto ir savaiminio pardavimų padidėjimo, tačiau praktikoje viskas tikrai ne visada yra taip paprasta.
Norint, kad dedamos SEO pastangos atsipirktų, nuo pirmųjų optimizacijos žingsnių yra labai svarbu suprasti, ko siekiama – kokybiškesnio tikslinio srauto, didesnių pardavimų ir kt. Kadangi tik nedidelė dalis įmonių turi savo SEO strategiją ir aiškius tikslus, būtina sudaryti veiksmų planą, kuris padės užtikrinti sėkmę. Užsibrėžus tikslus, bus lengviau suformuoti jiems pasiekti skirtą SEO strategiją ir imtis kryptingų SEO veiksmų.
Bandydami nustatyti pagrindinius tikslus ir suformuoti veiksmingą SEO strategiją, būtina įvertinti ir suprasti pagrindinius konkurentus, nustatyti jų naudojamus raktažodžius, pozicijas, geriausiai veikiantį turinį ir pasiektus rezultatus. Nustatykite pagrindines užduotis ir išgryninkite tikslus. Apgalvokite turinio kūrimo eigą, numatykite pagrindines priemones, kurių pagalba formuosite išorinių nuorodų tinklą, suplanuokite svetainės atnaujinimo darbus ir būtinai pasitelkite SEO įrankius, kurie padės lengviau įgyvendinti numatytus darbus ir sekti rezultatus.
Dublikuoto turinio naudojimas arba turinio stygius
Turinys yra jūsų svetainės pagrindas. Neturėdami pakankamo kokybiško turinio nepadedate atsakyti į vartotojų, kurie sudaro jūsų tikslinę auditoriją, klausimus, trukdote paieškos sistemoms suprasti, apie ką yra jūsų svetainė ir pagal kokias užklausas ji turėtų būti rodoma internetine paieška besinaudojantiems vartotojams. Todėl svetainės optimizacijos metu labai svarbu pasirūpinti pakankamu kokybišku ir išsamiu turiniu, tokiu būdu padidinant tikimybę būti matomiems paieškoje ir pritraukti didesnį tikslinį srautą.
Kokybiško turinio kūrimas taip pat reiškia, kad savo svetainėje neturėtumėte naudoti dublikuoto turinio, kurį paieškos sistemų algoritmai gali neigiamai įvertinti. Paieškos sistema siekia savo vartotojams pateikti kuo tikslingesnį, aiškesnį ir kokybiškesnį turinį, kuris geriausiai atsakytų į jų klausimus. Dublikuotas turinys gali būti ignoruojamas, o kai kuriais atvejais dėl tokio turinio svetainės gali sulaukti nuobaudų. Taigi, kokybiškas, unikalus ir reguliariai atnaujinamas turinys gali padėti lengviau pasiekti jūsų SEO tikslus, padidinti tikslinių vartotojų srautą, palengvinti atgalinių nuorodų tinklo kūrimą, sulaukti didesnio socialinio atsako ir padidinti kitų skaitmeninės rinkodaros priemonių naudojimo efektyvumą.
Ignoruojama svetainės sparta
Svetainės SEO kampanijos įgyvendinimo metu neturėtumėte ignoruoti svetainės spartos didinimo. Kuo greitesnė bus jūsų svetainė, tuo palankiau ją įvertins „Google“ paieškos sistema. Svetainės sparta šiandien yra svarbus reitingavimo veiksnys, nuo kurio tiesiogiai priklauso ir vartotojų patirtis. Kuo lėčiau veikia svetainė, tuo labiau tikėtina, kad padidės atmetimo rodiklis, t.y. vartotojai greičiau paliks jūsų svetainę neatlikę joje jokių veiksmų. Visa tai tiesiogiai atsispindės ir prastėjančiose svetainės pozicijose.
Laimei, svetainių savininkai gali pasinaudoti nemokama „Google“ siūloma svetainės greičio patikrinimui skirta „Google PageSpeed Insights“ priemone, leidžiančia įvertinti svetainės spartą ir sužinoti, ką būtų galima patobulinti, kad būtų padidintas konkretaus puslapio greitis.
Netinkamų raktažodžių pasirinkimas
SEO procesas yra neįsivaizduojamas be tinkamai pasirinktų raktažodžių. Praktika rodo, kad daugelis įmonių eikvoja laiką ir išteklius raktažodžiams, kurių, jų klaidingu požiūriu, vartotojai ieško, arba nusprendžia pasirinkti raktažodžius, kurie yra ypač konkurencingi. Todėl bandymas užimti aukštesnes pozicijas pagal netinkamus raktažodžius yra labai dažna problema, kurios reikėtų vengti atliekant savo svetainės SEO darbus.
Jei norite kuo aukštesnių pozicijų ir veiksmingo SEO proceso, kiekviename savo svetainės puslapyje būtina naudoti tinkamus raktažodžius. Jeigu jūsų įmonė pradėjo veikti visai neseniai ir svetainės pozicijos yra labai prastos, iš pradžių nereikėtų orientuotis į bazinius raktažodžius, kurie pasižymėtų labai dideliu užklausų skaičiumi ir aukštu konkurencijos lygiu. Pasistenkite pasirinkti konkretesnius ir ilgesnius raktažodžius, tokiu atveju sumažindami konkurencijos lygį ir padidindami tikimybę lengviau pasiekti aukštesnes pasirinktų raktažodžių pozicijas. Tokie raktažodžiai paprastai pasižymi ir geresnėmis konversijomis, nes yra konkretesni ir labiau orientuoti į konkrečios tikslinės auditorijos poreikius.
Netinkamo ir nekokybiško turinio kūrimas
Dažna klaida, kurią daro daugelio svetainių savininkai ir rinkodaros specialistai, įgyvendinantys SEO kampanijas, yra netinkamo turinio kūrimas, t.y. turinio, kurio iš tikrųjų niekas neieško. Optimizuojant svetainę ypač svarbu nustatyti tikslines ir vartotojams aktualiausias temas. Tai padaryti padeda išsami raktažodžių analizė.
Lygiai taip pat svarbu nekurti nekokybiško turinio. Pagrindinis paieškos sistemų tikslas – pateikti vartotojams kokybišką ir aktualią informaciją. Paieškos sistemos lengvai atskiria nekokybišką turinį nuo kokybiško. Jei norite, kad jūsų tikslinė auditorija rastų jūsų svetainę pagal tikslinius raktažodžius, padidėtų vartotojų svetainėje praleidžiamas laikas, išaugtų lankomumas, sumažėtų atmetimo rodiklis ir padidėtų konversijos, reguliariai kurkite aukštos kokybės turinį.
Nesistengiama pritaikyti svetainės mobiliesiems įrenginiams
Svarbu ne tik tai, kokius raktažodžius pasirinksite ar kaip puikiai pritaikysite savo svetainę vartotojams, kurie naudojasi staliniais kompiuteriais, bet ir tai, kaip jūsų svetainė bus atvaizduojama ir kaip veiks mobiliuosiuose įrenginiuose, kurie šiandien yra dažniausias vartotojų pasirinkimas. Deja, nemaža dalis svetainių savininkų vis dar renkasi tik staliniams kompiuteriams pritaikytą svetainės versiją, o mobiliąją ignoruoja. Norint pelnyti didesnį „Google“ paieškos sistemos palankumą, pagerinti savo svetainės pozicijas, pritraukti didesnį tikslinių lankytojų srautą ir pagerinti vartotojų patirtį, būtina savo svetainę pritaikyti mobiliesiems įrenginiams.
Norėdami patikrinti, ar jūsų svetainė pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, galite pasitelkti nemokamą „Google“ siūlomą svetainių pritaikymo mobiliesiems įrenginiams testą, kuris parodo, kaip lengvai vartotojai gali naudotis jūsų puslapiu naudodamiesi mobiliaisiais įrenginiais. Pabandykite ir patys apsilankyti savo svetainėje naudodamiesi mobiliuoju įrenginiu ir įvertinti, kaip jis atvaizduojamas, ar tinkamai veikia visi puslapiai ir juose esantys mygtukai bei paveikslėliai. Įvertinkite savo svetainės spartą, ar kiekvienas elementas įkeliamas vos tik apsilankote pasirinktame vidiniame puslapyje, ir kt. Naudojimasis mobiliaisiais įrenginiais nuolat auga ir nesustabdomai augs ateityje, todėl negailėkite laiko ir pastangų tam, kad mobiliųjų įrenginių naudotojai jūsų svetainėje galėtų mėgautis sklandžia patirtimi.
Atgalinių nuorodų pirkimas
Tai yra labai dažna klaida, kurios reikėtų vengti optimizuojant svetainę. Deja, iki šiol daugybė įmonių perka atgalines nuorodas, siekdamos pagerinti savo pozicijas internetinėje paieškoje. Tačiau atgalines nuorodas į savo tinklalapį reikia „užsidirbti“. Jūsų nuorodos turi atsirasti didelio autoriteto svetainėse, kurios sulaukia kokybiško srauto ir yra puikiai vertinamos paieškos sistemos algoritmų.
Kurdami kokybišką, aktualų ir į vartotojų klausimus atsakantį turinį, padidinsite tikimybę natūraliai sulaukti nuorodų į savo svetainę, nes tokiu turiniu interneto vartotojai ir kitų svetainių savininkai patys norės dalintis. Rekomenduojama užmegzti glaudesnius ryšius su kitais savo rinkos dalyviais ir gauti naudingų bei kokybiškų atgalinių nuorodų. Kadangi atgalinės nuorodos yra vienas iš svarbiausių reitingavimo veiksnių, „Google“ į jas kreipia labai didelį dėmesį. Tai reiškia, kad nuorodų kokybė yra gerokai svarbesnė už kiekybę. Būtent dėl šios priežasties optimizuodami savo svetainę privalote taikyti etiškas praktikas ir jų pagalba formuoti kokybiškų ir autoritetingų atgalinių nuorodų tinklą.
Pabaigai
SEO šiandien yra neatsiejama kiekvieno verslo rinkodaros sudedamoji dalis, kuri sparčiai kinta, tobulėja ir vystosi. Todėl net ir pakankamai SEO srityje patyrę svetainių savininkai gali padaryti įvairių SEO klaidų. Gera žinia yra ta, kad galima pasinaudoti įvairiais SEO patarimais ir pasimokyti iš kitų vartotojų daromų SEO klaidų, tokiu būdu pagerinant savo SEO strategiją ir užtikrinant savalaikį bei sistemingą užsibrėžtų SEO tikslų realizavimą.