Ar socialiniai tinklai turi įtakos SEO?
Kai socialiniai tinklai sulaukia tokio didelio populiarumo visame pasaulyje, daugelis verslų puikiai supranta, kad buvimas socialiniuose tinkluose turėtų būti svarbia jų rinkodaros dalimi. Tačiau iki šiol yra nemažai žmonių, kurie mano, kad socialiniai tinklai yra visiškai atskira priemonė, o ne sprendimas, kuris gali turėti poveikį visai skaitmeninės rinkodaros strategijai, įskaitant ir SEO.
Jau ne vienus metus vyksta nuolatinės diskusijos dėl to, ar socialiniai tinklai turi įtakos SEO. Nors socialiniai tinklai neturi tiesioginio poveikio svetainės optimizacijai, jie turi įtakos veiksniams, nuo kurių priklauso reitingai, pvz., svetainės srauto didinimui, o tai, savo ruožtu, netiesiogiai prisideda prie geresnių pozicijų.
Todėl labai svarbu suprasti ir žinoti apie socialinių tinklų poveikį svetainės SEO, kad būtų galima efektyviai pasiekti tikslinę auditoriją, kuri yra socialiniuose tinkluose, ir pagerinti SEO rezultatus.
Padidina lankytojų srautą
Svetainės srautas visuomet buvo laikomas vienu iš labai svarbių svetainės reitingavimo internetiniuose paieškos rezultatuose veiksnių. Tuo tarpu socialiniai tinklai turi įtaką didesniam svetainės lankomumui, nes padeda padidinti turinio sklaidą internete. Todėl vartotojams dalijantis turiniu socialiniuose tinkluose, auga lankytojų srautas, kuris veikia ir svetainės pozicijas.
Pagerinami SEO reitingams svarbūs signalai
Nors socialiniuose tinkluose veikiančio įmonės puslapio „patiktukų“ ar pasidalinimų skaičius nėra tas veiksnys, kuris tiesiogiai lemia reitingavimą, tokie veiksniai kaip vidutinis puslapio lankymo laikas, svetainėje vartotojų praleidžiamas laikas ar atmetimo rodiklis neabejotinai tai daro. Tai reiškia, kad įmonės matomumo didinimas socialiniuose tinkluose kokybiško ir vartotojams aktualaus turinio pagalba gali padidinti ne tik lankytojų srautą, kuris turi įtakos svetainės SEO, tačiau ir ilgesnį lankytojų išlaikymą svetainėje, kuris taip pat yra svarbus „Google“ reitingavimo veiksnys.
Daugiau atgalinių nuorodų
Didesnis matomumas socialiniuose tinkluose yra tolygus didesniam atgalinių nuorodų skaičiui. Kadangi kokybiškos atgalinės nuorodos yra labai svarbios siekiant aukštesnių pozicijų „Google“ paieškoje ir didina svetainės bei domeno autoritetą, socialiniai tinklai gali veiksmingai pasitarnauti formuojant nuorodų tinklą.
Kai vartotojai socialiniuose tinkluose ima dalytis jiems patikusiu turiniu, padidėja tokio turinio matomumas ir, vadinasi, jis dažniau skaitomas. Be to, tokiu būdu ne tik padidėja atgalinių nuorodų skaičius iš įvairių šaltinių, tačiau taip pat lygiagrečiai auga ir jūsų įmonės patikimumas bei žinomumas, o įmonės patikimumo didinimas savo ruožtu taip pat yra svarbus SEO veiksnys.
Paspartina turinio indeksavimą
Socialinius tinklus galima pasitelkti ir siekiant spartesnio svetainės puslapių indeksavimo „Google“ paieškoje. Kai svetainėje paskelbiamas naujas turinys (arba kai esamas turinys atnaujinamas), pasidalijus juo socialiniuose tinkluose galima sulaukti daugiau paspaudimų, pagal kuriuos „Google“ nusprendžia, kad puslapyje vertėtų apsilankyti ir jį indeksuoti.
Pagerina turinio pasiekiamumą
Socialiniai tinklai yra puiki skaitmeninės rinkodaros priemonė, kuri padeda padidinti savo svetainės ir joje skelbiamo turinio pasiekiamumą. Kuo jūsų kuriamas turinys bus labiau pasiekiamas, tuo aukštesnės kokybės srauto galėsite sulaukti ir, tuo pačiu, tokiu būdu užsitikrinti geresnes pozicijas.
Socialinių tinklų profiliai yra matomi paieškos rezultatuose
Turint savo įmonės socialinio tinklo profilį, jis bus matomas juo besinaudojantiems vartotojams ir taip pat bus reitinguojamas internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP) – ypač tai pasakytina apie su prekės ženklu susijusias raktines frazes. Taigi, jei įmonė turi socialinių tinklų profilį, ji gali padidinti savo matomumą internetinėje paieškoje ir tokiu būdu pritraukti daugiau vartotojų.
Gerina vietinį SEO
Socialiniai tinklai gali turėti įtakos vietinio SEO rezultatams. Kadangi vietinės paieškos pozicijoms svarbią reikšmę turi įmonės pavadinimas, telefono numeris ir jos vietos adresas, visuose socialiniuose tinkluose sistemingai naudojant šiuos įmonės duomenis galima padidinti ir „Google“ pasitikėjimą jūsų svetaine, lygiagrečiai pagerinant pozicijas vietinės paieškos rezultatuose.
Kadangi savo skelbiamuose pranešimuose daugelyje socialinių tinklų galima nurodyti ir geografinę vietą, verslas tokiu būdu gali dar efektyviau pagerinti savo prekės ženklo matomumą ir padidinti pasiekiamumą vietinei tikslinei auditorijai. Kadangi socialinių tinklų vartotojams yra suteikiama galimybė jiems aktualaus turinio ieškoti pagal konkrečias vietoves (atspindimas geografinėmis žymomis), tai padeda lengviau pritraukti vietinius lankytojus, o tai prisideda prie didesnio srauto ir geresnių pozicijų.
Žodis pabaigai
Jau spėjote susipažinti su daugybe socialinių tinklų privalumų, kurie yra neatsiejami nuo SEO strategijos. Nepaisant to, kad socialiniai tinklai neturi tiesioginės įtakos jūsų svetainės pozicijoms, jie daro poveikį tiems veiksniams, kurie yra svarbūs „Google“ paieškos sistemos algoritmams, reitinguojant svetaines paieškos rezultatuose.
Todėl savo svetainės optimizaciją įgyvendinant išvien su socialinių tinklų sprendimais, galima padidinti prekės ženklo, svetainėje ir socialiniuose tinkluose publikuojamo turinio matomumą, tokiu būdu padidinant ir į svetaine atkeliaujančių tikslinių lankytojų srautą. Viso šio proceso metu ne tik didėja matomumas ir žinomumas, bet stiprėja ir prekės ženklo patikimumas bei bendra sklaida internete, kuri turi poveikį SEO.