Kaip vyksta reputacijos priežiūra paieškos sistemose

Kaip vyksta reputacijos priežiūra paieškos sistemose?

Šiandien vartotojai jiems aktualios informacijos apie įmones yra pratę ieškoti naudodamiesi internetu, todėl kiekvienam verslui yra itin svarbu pasirūpinti, kad tarp pirmųjų rezultatų atsirastų tik teigiama informacija. Norint įgyti ir išlaikyti tikslinės auditorijos pasitikėjimą, labai svarbu saugoti ir savo reputaciją internete, todėl reputacijos priežiūra paieškos sistemose tampa kertiniu verslo įvaizdžio formavimo elementu.

Teigiamų paieškos rezultatų pozicijų gerinimas

Nors įmonė negali pašalinti visų internete skelbiamų neigiamų komentarų, vis dėlto, yra galimybė neigiamus rezultatus iš pirmųjų paieškos sistemos rezultatų puslapių išstumti, pasinaudojant teigiamais rezultatais. Gerinant neutralaus arba teigiamo turinio turinčių puslapių pozicijas, tai padaryti nėra sudėtinga.

Tikslingų raktažodžių taikymas naudojant vaizdus

„Google“ paieškos rezultatuose yra rodomi vaizdai. Tačiau paieškos sistema turi suprasti, kas ten yra pavaizduota. Tam, kad paieškos sistema tai suprastų, ji naudoja prie paveikslėlio nurodytą tekstą. Todėl, jei naudojami kokybiški vaizdai ir jie strategiškai papildomi tiksliniais raktažodžiais, pasitelkus „Alt“ ir „Title“ atributus, galima lengviau išstumti neigiamą turinį iš aukščiau rodomų paieškos rezultatų.

Sistemingas pranešimų spaudai kūrimas

Reputacijos valdymui internetinėje paieškoje didelės įtakos gali turėti ir sistemingas pranešimų spaudai kūrimas. Reguliarus pranešimų spaudai skelbimas suteikia įmonei galimybę kontroliuoti konkrečią situaciją ar įvykius. Be to, naujienų pobūdžio straipsniai, publikuojami didžiuosiuose naujienų portaluose, pateikiant juose interviu su konkrečios įmonės atstovais, leidžia verslui daug efektyviau kontroliuoti jau padarytą ar dar galimai kilsiančią žalą įmonės reputacijai.

Be to, svarbu žinoti ir tai, kad net ir blogos naujienos gali tapti puikia galimybe verslui, kuomet žiniasklaidos priemonių atstovai kreipiasi prašydami pakomentuoti susidariusią situaciją ir aptarti tolimesnius veiksmus. Todėl niekuomet nevertėtų atsisakyti galimybės padidinti turinio sklaidą internetinės žiniasklaidos priemonių pagalba. Tai gali teigiamai pasitarnauti neigiamų rezultatų išstūmimui iš pirmojo „Google rezultatų puslapio.

Visų socialinių tinklų profilių naudojimas

Labai dažnai socialinių tinklų profilius, tarp kurių yra ir „Facebook“ bei „Twitter“ (ir taip pat „Instagram“, LinkedIn“ bei „Youtube“), yra rodomi „Google“ paieškos rezultatuose, kai paieškai naudojamas prekės ženklas. Kadangi socialiniai tinklai turi didelį domeno autoritetą, tokios nuorodos paprastai užima aukštas pozicijas paieškos rezultatuose. Ir būtent dėl to tai tampa labai vertinga priemone, siekiant lengviau valdyti neigiamus rezultatus, nustumiant juos žemyn. Taigi, tinkamos socialinių tinklų praktikos taikymas gali padėti išlaikyti teigiamus konkretaus prekės ženklo rezultatus internetinėje paieškoje.

Prekės ženklą reprezentuojančių vaizdo įrašų kūrimas

Šiandien vis daugiau vartotojų vietoje tekstinio turinio skaitymo renkasi žiūrėti vaizdo įrašus. Todėl įmonės gali pasinaudoti vaizdo įrašų turinio paklausa, kurdamos vartotojus įtraukiančius ir patrauklius vaizdo įrašus, kurie būtų skirti konkrečiai tikslinei auditorijai. Žinoma, svarbu, kad kuriami vaizdo įrašai būtų labai kokybiški ir orientuoti į tikslinę auditoriją, kartu formuojant ir didesnį prekės ženklo patikimumą. Be to, galima bendradarbiauti ir su „YouTube“ platformoje didelį populiarumą turinčiais vaizdo įrašų kūrėjais ir jų pagalba reklamuoti savo prekės ženklą, paslaugą ar produktą. Jei tokie įrašai sulauks daug peržiūrų, jie gali būti pradėti rodyti aukštose internetinės paieškos sistemos rezultatų pozicijose.

Paieškoje rodomų visų turinio formų naudojimas

„Google“ paieškos rezultatuose galima rasti ne tik standartinius paieškos rezultatus, kurie atveda į įmonių svetaines. Taip pat SERP rodomi ir socialinių tinklų profiliai, „Google My Business“ profiliai, nuotraukos, vaizdo įrašai, mokami skelbimai („Google Ads“) ir kt. Todėl, kalbant apie įmonės reputacijos valdymą paieškos sistemose, būtina atsižvelgti į visas turinio rūšis, kurias vartotojai gali matyti „Google“ paieškos sistemos rezultatų puslapiuose.

Tikslingas raktažodžių naudojimas ir atgalinių nuorodų kūrimas

Siekiant kontroliuoti įmonės reputaciją internetinėje paieškoje, svarbu atlikti ir išsamų raktažodžių tyrimą, kuris galėtų atskleisti, kokie daugiau užklausų sulaukiantys raktažodžiai pateikia neigiamus rezultatus. Be to, šiame procese svarbų vaidmenį atlieka ir atgalinių nuorodų tinklo kūrimas. Kadangi „Google“ didelį dėmesį puslapių reitingavime skiria nuorodų kokybei, tokiu būdu vertindama puslapio patikimumą, tai gali būti naudinga ir įmonės reputacijai valdyti internetinėje paieškoje.

Jei daugiau kokybiškų nuorodų nukreips į išorinius šaltinius, kuriuose apie įmonę yra pateikiama teigiama informacija, tokie šaltiniai paieškos rezultatuose užims aukštesnes pozicijas ir gali padėti išstumti neigiamus rezultatus iš pirmojo puslapio. Žinoma, svarbu, kad atgalinės nuorodos atkeliautų iš autoritetingų šaltinių ir kad jos būtų gautos nepažeidžiant „Google“ nustatytų gairių. Todėl reikėtų vengti nuorodų pirkimo ir formuoti kokybišką atgalinių nuorodų tinklą, kuris padėtų pagerinti jūsų įmonės reputaciją internete.

Pasitelkite papildomas išorines priemones

Nepamirškite, kad įmonė visuomet gali turėti papildomų paminėjimų ir įrašų ne tik žiniasklaidos priemonėse ar socialiniuose tinkluose, bet ir tokiuose išoriniuose šaltiniuose kaip „Google Play“, „Wikipedia“, internetiniai įmonių katalogai ir kt. Kuo daugiau tokių įrašų pavyks sukurti, tuo lengviau turėtų būti pakoreguoti paieškos rezultatus į teigiamą pusę.