Kaip išsirinkti SEO partnerį

Kaip išsirinkti SEO partnerį?

Šiuolaikinėje skaitmeninės rinkodaros paslaugų rinkoje veikia labai daug SEO įmonių, tačiau pasirinkti tinkamą nėra paprasta. Teisingo sprendimo priėmimas renkantis SEO įmonę turi labai didelį ir tiesioginį poveikį geresnėms jūsų svetainės pozicijoms internetinėje paieškoje, didesniam organiniam srautui ir žinomumui bei konversijų skaičiui.

Netinkamai pasirinkus SEO įmonę, verslas gali patirti neigiamų pasekmių, įskaitant išlaidų padidėjimą ir net pozicijų pablogėjimą bei rimtas „Google“ nuobaudas, kurias pritaikius svetainė dingsta iš „Google“ paieškos rezultatų. Nors pasirinkti tinkamą SEO partnerį gali būti nelengva užduotis, ypač atsižvelgiant į didelį kasmet įsteigiamų SEO paslaugų įmonių skaičių, yra keli svarbūs veiksniai, į kuriuos atsižvelgdami galite sėkmingai pasirinkti tinkamą SEO partnerį.

Kaip pasirinkti tinkamą SEO įmonę savo verslui?

SEO paslaugas teikiančios įmonės pasirinkimas yra rimtas ir atsakingas žingsnis. SEO paslaugų sutarties pasirašymas su pasirinkta SEO įmone yra ilgalaikių santykių pradžia, todėl labai svarbus tarpusavio pasitikėjimas. Taigi, kaip žinoti, kad einate teisinga linkme ir galiausiai pasirinksite tinkamą SEO įmonę savo verslui?

Savo pagrindinių tikslų nustatymas

Pirmasis žingsnis turėtų būti jūsų pagrindinių tikslų ir siekių nustatymas. Atsižvelgdami į juos, galėsite sukonkretinti ir susiaurinti SEO įmonių paiešką. Paklauskite savęs, kokie yra jūsų tikslai, sudarykite pagrindinių lūkesčių sąrašą ir išsiaiškinkite, kokias paslaugas siūlo kiekviena SEO paslaugų įmonė.

Kreipdamiesi į SEO įmonę, turėtumėte atkreipti dėmesį į tai, ką ji gali jums pasiūlyti, o tam, kad būtų išvengta dviprasmybių, kuriomis vėliau SEO paslaugų teikėjai galėtų pasinaudoti vengdami savo prisiimtų įsipareigojimų, reikia labai aiškiai ir tiksliai apibrėžti, ką tikitės pasiekti naudodamiesi SEO paslaugomis. Pavyzdžiui, gal jūsų tikslas yra pagerinti tam tikrų raktažodžių pozicijas ir padidinti atitinkamų produktų pardavimus? O gal jums aktualiau padidinti konversijos rodiklį arba sumažinti svetainės atmetimo rodiklį? Nepaisant to, ką nuspręsite pasirinkti, turite būti tikri, kad gerai žinote, ko norite ir kokių SEO paslaugų jums prireiks.

Etiška praktika grindžiamas SEO procesas

Patyręs SEO partneris visuomet taikys tik patikrintas ir saugias SEO strategijas. Didelę patirtį turinti SEO įmonė neslepia savo darbo metodų, kurių pagalba yra pasiekusi puikius rezultatus. Todėl kiekviena kokybiškas paslaugas siūlanti SEO įmonė vadovaujasi savo sukurtomis SEO metodikomis, kurios remiasi etiška praktika.

Norint gauti tokią informaciją reikėtų paprašyti pasirinktos įmonės pateikti jums pagrindinius savo SEO veiklos rodiklius. Kai kurios SEO įmonės, prisidengdamos konfidencialumo sutartimis, gali vengti pateikti jums tokius duomenis, tačiau net jei SEO įmonė privalo laikytis konfidencialumo nuostatų, įtvirtintų sutartyse su klientais, ji gali pateikti bent dalį savo pasiektų rezultatų įrodymų, neatskleisdama konkrečios svetainės.

Kiekviena profesionalias SEO paslaugas siūlanti įmonė seka savo vykdomų SEO kampanijų rezultatus, todėl turėtų jums atskleisti tokią informaciją, kaip raktinių žodžių pozicijų ir organinio srauto pokyčiai, atgalinės nuorodos, atmetimo rodiklis, puslapių per sesiją skaičius, organinis paspaudimų skaičius, vidutinis puslapio įkėlimo laikas ir kt. Žinoti tokią informaciją yra labai svarbu, nes jums reikia pasirinkti tokį SEO partnerį, kuris vadovaujasi etiška praktika.

Susitikimas su SEO specialistais

SEO procesas yra ilgalaikis ir tęstinis, todėl pasirinkus SEO partnerį, su juo paprastai bendraujama ne vieną mėnesį, o kartais ir ne vienus metus. Kadangi bendradarbiavimas ilgalaikis, naudinga iš anksto akis į akį susipažinti su SEO specialistais. Viena yra kalbėtis telefonu ar bendrauti e. paštu, o visai kas kita – asmeniškai susitikti su SEO įmonės atstovais. Tokiu būdu lengviau suprasite, su kokiais žmonėmis teks bendradarbiauti, ir tikėtina, kad būsite supažindinti ir su kai kuriomis jų taikomomis SEO taktikomis.

Kartais tarp kliento ir paslaugų teikėjo, kuris yra geras savo srities specialistas, gali kilti tam tikrų nesutarimų, todėl tolimesnis jų bendravimas gali komplikuotis. Renkantis SEO partnerį svarbu, kad su juo iš karto atsirastų ryšys ir lengvai suprastumėte vienas kitą.

Jokių abstrakcijų

Svetainės optimizavimo procesas (SEO) yra sudėtingas, tačiau jame nėra ir negali būti jokių abstrakcijų. Jei SEO paslaugų teikėjai tvirtina, kad yra ypatingai gerai perpratę „Google“ algoritmus arba apie SEO kalba abstrakcijomis, visą procesą apibūdindami taip, tarsi tai būtų kažkas „magiško“, greičiausiai jie turi blogų ketinimų ir yra linkę meluoti savo klientams. Norint kokybiškai įgyvendinti SEO, būtina suprasti, kaip veikia paieškos sistemos, didelį dėmesį skirti detalėms ir sekti pokyčius, nes „Google“ algoritmų pokyčiai yra nuolatiniai.

Dažnai abstrakčiai apie SEO procesą kalbantys paslaugų teikėjai yra linkę taikyti „Google“ paieškos sistemos politiką ir taisykles pažeidžiančias metodikas (angl. Black Hat), dėl kurių taikymo gali pablogėti svetainės pozicijos, sumažėti organinis srautas arba svetainė gali apskritai dingti iš paieškos rezultatų. Todėl jūsų pasirinkti SEO partneriai apie visą optimizavimo procesą turi kalbėti aiškiai, konkrečiai ir išsamiai.

Buvusių ir esamų klientų sąrašas

Apie SEO įmonės patirtį ir patikimumą galima spręsti ir pagal jos buvusių ir esamų klientų sąrašą, kurį SEO paslaugų teikėjai dažniausiai skelbia savo svetainėje. Kadangi SEO procesas paprastai yra ilgas, su klientais bendradarbiaujama ne vieną mėnesį. Tokio laiko pakanka tam, kad tarp kokybiškas paslaugas siūlančios SEO įmonės ir jos klientų atsirastų abipusis pasitikėjimas. Jei bendradarbiavimas yra sklandus, sėkmingas ir pasiekiami užsibrėžti tikslai, SEO įmonė nedvejodama tokius klientus įtraukia į savo klientų sąrašą.

Atsižvelgdami į klientus, su kuriais SEO įmonei yra tekę dirbti, lengviau suprasite, kokią patirtį gali turėti SEO paslaugų teikėjai. Galite apsilankyti ir jų klientų svetainėse, įvertindami jų bendrą išorinį vaizdą, ir pasidomėti jų pozicijomis internetinėje paieškos sistemoje.

Nustatykite savo biudžetą

Prieš pasirinkdami SEO partnerį turėtumėte nustatyti ir savo biudžetą, kurį galėsite skirti SEO paslaugoms. Skirtingiems projektams gali reikėti ir skirtingo biudžeto. Jei veikiate nekonkurencingoje vietinėje rinkoje, SEO paslaugos gali kainuoti kelis šimtus eurų per mėnesį, tačiau jei konkuruojate tarptautinėje rinkoje, kurioje tenka varžytis su tūkstančiais kitų pardavėjų, mėnesio kaina gali siekti ne vieną tūkstantį eurų. Todėl svarbu įvertinti, ar turite pakankamai lėšų, kad galėtumėte naudotis SEO paslaugomis ilgesnį laiką.

Žinodami savo biudžetą galėsite pasiteirauti SEO įmonės, ką ji gali pasiūlyti ir ką būtų realu pasiekti už tokią sumą. Tačiau būkite atsargūs, jei už labai nedidelį biudžetą jums žadami itin puikūs rezultatai, nes tai gali būti didelės rizikos veiksnys, rodantis, kad SEO paslaugų teikėjai planuoja taikyti nesąžiningas ir „Google“ politiką pažeidžiančias metodikas, kurios galiausiai duoda priešingus rezultatus.

Patikrinkite klientų atsiliepimus

Paprastai vartotojai nelabai noriai palieka atsiliepimus (net jei buvo patenkinti jiems suteiktomis paslaugomis), tačiau, kai kalbama apie ilgalaikį SEO procesą, kurio metu vyksta nuolatinis bendradarbiavimas ir komunikavimas, pasiekus užsibrėžtus rezultatus klientai būna kur kas labiau linkę palikti rekomendaciją ir atsiliepimą apie SEO įmonę, su kuria jiems teko dirbti. Tokie klientų atsiliepimai dažniausiai rodomi SEO įmonių svetainėse. Tačiau atsiliepimų verta paieškoti ir kituose internetiniuose šaltiniuose, kad būtų lengviau susidaryti bendrą vaizdą apie SEO įmonės praktiką, santykius su klientais ir pasiekiamus rezultatus.

Dalijimasis naudinga informacija

Patyrusios SEO įmonės visada seka naujausias SEO tendencijas, kurios turi įtakos svetainių pozicijoms, lankytojų srautui ir konkurenciniam pranašumui. Tai yra neatsiejama kokybiško SEO proceso dalis. Todėl ieškant patikimo SEO partnerio verta pasidomėti, ar SEO įmonė dalijasi naudinga informacija ir įžvalgomis savo tinklaraštyje, socialiniuose tinkluose ir kituose išoriniuose šaltiniuose, sustiprindama savo reputaciją ir įrodydama, kad yra rinkos lyderė, puikiai išmananti SEO sritį.

Nėra užtikrintų rezultatų

Nors SEO įmonė savo potencialiems klientams turėtų parodyti teigiamus atliktų darbų rezultatus,  atspindinčius jos patirtį ir SEO žinias, net ir labai didelė SEO patirtis negali užtikrinti konkrečių rezultatų ateityje. Todėl turėtumėte atsargiai vertinti SEO įmonę, kuri jums garantuoja konkrečias pozicijas internetinėje paieškoje arba konkretų lankytojų skaičiaus padidėjimą, nes tokių dalykų niekas negali tiksliai nuspėti.

Didelė patirtis SEO rinkoje iš tiesų padeda pasiekti optimaliausius rezultatus, tačiau „Google“ algoritmai nuolatos kinta, todėl jūsų pasirinktas SEO partneris turėtų žadėti ne užtikrintus rezultatus, o tai, kad viso SEO proceso metu sieks užtikrinti paieškos sistemų darbo kokybę, laikysis etiškų optimizavimo paieškos sistemoms proceso gairių ir nuolat seks „Google“ algoritmų pokyčius, siekiant prie jų prisitaikyti.

Skaidrumas ir išsamios ataskaitos

SEO partneris, kurį nuspręsite pasirinkti, turėtų būti pasirengęs atsakyti į visus jums iškylančius klausimus ir išsklaidyti bet kokias abejones, pateikdamas tiksliais duomenimis grindžiamą SEO informaciją. SEO įmonė neturėtų nuo kliento slėpti jos taikomų SEO strategijų ir praktikų. Jei apie savo taikomas metodikas SEO paslaugų teikėjai nėra linkę kalbėti, tai gali rodyti, kad ji taiko neetišką praktiką, kuri gali sukelti neigiamų padarinių. Profesionali SEO įmonė visada nuodugniai paaiškina savo SEO sprendimus, pagrindžia vienokių ar kitokių priemonių taikymą ir atvirai kalba apie tai, ko realu tikėtis.

Viso SEO proceso eiga taip pat turėtų būti aiškiai ir tiksliai dokumentuojama, kiekvieną mėnesį klientui pateikiant išsamias veiklos rezultatų ataskaitas. Tokios ataskaitos rodo klientui, kaip vyksta SEO procesas, ir padeda SEO įmonei lengviau matyti, kokie metodai veikia ir kaip reikėtų pakoreguoti tolimesnę strategiją. Todėl ataskaitose turi būti pateikti ne tik skaičiai, bet ir analizė bei įžvalgos, galinčios SEO kampaniją paversti dar veiksmingesne.

SEO procesas negali būti pigus, greitas ir paprastas

Svetainės optimizavimui visuomet reikia laiko, pastangų ir investicijų. Kadangi SEO nėra greitas procesas ir svetainės optimizacija negali būti įgyvendinta per vieną ar kelias savaites, vienkartinio mokesčio už paslaugas taikymas gali sufleruoti apie profesionalumo ir kokybės stygių (tas pats pasakytina ir apie pernelyg mažą mėnesinę SEO paslaugų kainą).

Kadangi „Google“ paieškos sistemos algoritmai nuolat kinta, svetainės optimizacijos procese vyksta ir nuolatinis prisitaikymas, laipsniškai gerinant svetainės pozicijas internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP). Todėl optimaliausia su pasirinktais SEO partneriais susitarti dėl ilgalaikės sutarties, užtikrinant, kad SEO procesas būtų tęstinis, laipsniškas ir kokybiškas.

Pabaigai

SEO paslaugos – tai labai vertinga ilgalaikė investicija, apie kurią verta pagalvoti kiekvienam verslui. SEO padeda pagerinti pozicijas internetinėje paieškoje, didina tikslinių lankytojų srautą, gerina konversijos rodiklį, didina prekės ženklo matomumą ir žinomumą bei gerina pardavimus. Tačiau tam, kad būtų pasiekti tokie rezultatai, patikimų SEO partnerių pasirinkimas yra itin svarbus, todėl jam turite skirti pakankamą dėmesį.