Kaip sekti SEO pažangą

Kaip sekti SEO pažangą?

Veiksmingos optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) strategijos įgyvendinimas yra svarbus žingsnis siekiant pagerinti pozicijas internetinėje paieškoje, padidinti svetainės matomumą ir organinį srautą bei pritraukti naujus klientus. Tačiau nepakanka suformuoti SEO strategiją ir bandyti ją įgyvendinti. Ne ką mažiau svarbu nuolat sekti SEO pažangą, stebint pasiekiamus rezultatus.

Jei galima išmatuoti SEO strategijos efektyvumą, tai reiškia, kad galima ją ir patobulinti. Kadangi įgyvendinant svetainės optimizaciją galima stebėti viską – nuo pozicijų ir lankytojų srauto iki konversijų ir išorinių nuorodų, nuolatinis pritaikomų SEO sprendimų poveikio matavimas ir strategijos tobulinimas yra būtinas SEO kampanijos sėkmei ir investicijų grąžai.

Stebint KPI (angl. Key Performance Indicators), t.y. svarbiausius našumo rodiklius, kurių pagalba galima įvertinti įgyvendinamos SEO strategijos efektyvumą, galima lengviau išvengti laiko ir pinigų švaistymo, atsisakant to, kas neduoda laukiamo pelno ir paprasčiausiai nepasiteisina, tokiu būdu pakoreguojant ir savo prioritetus.

SEO pažangos sekimas

Taigi, jei norite sužinoti ar jūsų taikoma SEO strategija yra pakankamai veiksminga, ar jūsų sprendimai duoda apčiuopiamų rezultatų ir ar yra būdų, kaip galėtumėte pagerinti savo SEO sprendimus, pateikiame jums kai kuriuos patarimus, kurie padės lengviau sekti SEO pažangą ir įvertinti SEO rezultatus.

Raktažodžių pozicijos

Raktažodžių pozicijos internetinėje paieškoje yra labai svarbus SEO pažangos rodiklis, kuris yra tiesiogiai susijęs su SEO sėkme. Pasiekus aukštesnes tikslinių raktažodžių pozicijas, kartu neilgai trukus gali būti pasiekti ir kiti išsikelti tikslai, tokie kaip didesnis tikslinių lankytojų srautas, daugiau potencialių klientų ir geresnės konversijos. Reguliarus ir sistemingas raktažodžių pozicijų stebėjimas yra puiki priemonė, padedanti sekti SEO pažangą ir matyti, kokios SEO metodikos veikia geriausiai, ir kartu nustatyti, kuriems svetainės puslapiams reikia didesnės paspirties. Raktažodžių pozicijas galima sekti tokiomis programomis kaip „Ahrefs“, „MOZ“ ir kt.

Organinis srautas

Organinis srautas (arba srautas iš nemokamos paieškos rezultatų) yra dar vienas svarbus rodiklis, kurio pagalba galima įvertinti SEO pažangą. Organinio srauto augimas rodo, kad yra pasiektas pagrindinis SEO tikslas, t.y. padidinti svetainėje apsilankančių tikslinių vartotojų skaičių. Jau minėtas raktažodžių pozicijų pagerėjimas be organinio srauto padidėjimo negali būti laikomas pasiekimu, nes tai būtų problemos egzistavimo požymis. Aukštesnės pozicijos turi būti tiesiogiai susijusios su didesniu organiniu srautu, kurio pagalba svetainę pasiekia tikslinei auditorijai priklausantys vartotojai. Lankytojų srautui iš internetinės paieškos stebėti galima naudoti „Google Analytics“.

Konversijos rodiklis

Organinio srauto augimas yra svarbus KPI rodiklis, tačiau ne ką mažiau svarbu užtikrinti ir tokio srauto kokybę. Tai padaryti padeda konversijų skaičiaus sekimas. Konversija kiekvienos svetainės ir kiekvieno verslo atveju gali skirtis – tai gali būti tiek atliktas pirkimas, tiek ir paskyros sukūrimas, naujienlaiškio prenumerata ar skambutis telefonu. Konversijų skaičių galima apskaičiuoti vieną pasiektą veiksmą (tikslą) padalijus iš unikalių apsilankymų skaičiaus, tačiau šiandien organinio srauto konversijas ir konversijų rodiklį stebėti patogiausia naudojantis „Google Analytics“.

Žinant konversijos rodiklį galima įvertinti, kokią investicinę grąžą (angl. Return on investment ROI) gali duoti svetainės lankytojų srautas. Tai reiškia, kad šis rodiklis parodo bendrą SEO strategijos poveikį verslo pardavimams, nes kiekvienos įmonės svetainės tikslas yra konvertuoti potencialius klientus į pardavimus. Koks turėtų būti geras konversijos rodiklis atsakyti yra sudėtinga, nes tai priklauso nuo kiekvieno produkto, paslaugos ir rinkos, tačiau kaip atskaitos tašką galima naudoti ir pasaulinį vidutinį svetainių konversijos rodiklį (pagrįstą daugelio rinkų konversijos rodikliais), kuris yra 4,31 %.

Organinis paspaudimų dažnis (CTR)

Paspaudimų dažnis (angl. Click through rate, CTR) yra veiklos našumo rodiklis (išreikštas procentais), kuriuo matuojamas paspaudimų ant jūsų svetainės nuorodos santykis su bendru paieškos rezultatus peržiūrėjusių naudotojų skaičiumi. Kuo didesnis CTR, tuo didesnis yra lankytojų srautas. Tai yra svarbus „Google“ paieškos sistemos reitingavimo veiksnys.

CTR rodikliui didelės įtakos turi tai, kaip yra optimizuoti META aprašymai, antraštės ir URL adresai, kartu nepamirštant ir „featured snippets“. Jei minėti duomenys nėra optimizuoti ir neatitinka tikslinės auditorijos lūkesčių, CTR rodiklis gali mažėti net jei jūsų svetainė užima aukštas pozicijas. Jei paieškos sistemos algoritmai, remdamiesi mažėjančiu CTR, manys, kad svetainė neatitinka vartotojų lūkesčių, gali pablogėti ir svetainės pozicijos. Todėl stebint organinį paspaudimu dažnį galima išsiaiškinti, kodėl didesnis parodymų skaičius nenulemia didesnio lankytojų srauto, ir kartu išspręsti esamas problemas. Stebėti organinį CTR rodiklį galima „Google Search Console“ paskyroje.

Matomumas paieškos sistemoje

Matomumas paieškos sistemoje rodo, kaip dažnai jūsų svetainė yra matoma paieškos sistemos rezultatų puslapiuose pagal atitinkamus raktažodžius ir raktines frazes. Stebint šį KPI galima matyti ir teigiamus įgyvendinamo SEO proceso pokyčius dar prieš svetainei pritraukiant daugiau lankytojų. Šis matomumo paieškos sistemoje rodiklis ypač naudingas vertinant ankstyvuosius SEO strategijos įgyvendinimo rezultatus. Savo svetainės matomumą paieškos sistemoje galite įvertinti „Google Search Console“ pagalba.

Puslapyje praleistas laikas ir vidutinė sesijos trukmė

Puslapyje praleistas laikas padeda įvertinti, kiek laiko vartotojai praleido konkrečiame jų aplankytame svetainės puslapyje. Pavyzdžiui, jei puslapyje yra daug turinio (ir toks puslapis yra skirtas kuo ilgiau išlaikyti skaitytoją), tačiau lankytojai puslapyje užsibūna labai trumpai, tikėtina, kad yra priežasčių dėl kurių jie nėra linkę apdoroti visos jiems pateikiamos informacijos.

Vidutinė sesijos trukmė parodo, kiek laiko lankytojai paprastai praleidžia jūsų svetainėje. Tai svarbus lankytojų įsitraukimo į svetainę rodiklis. Kuo ilgesnė vidutinė sesijos trukmė, tuo kokybiškesnis svetainės turinys, jo pateikimas ir svetainės struktūra. Jei vidutinė sesijos trukmė nedidelė, ją prailginti galima sukuriant tinkamą turinio struktūrą, formuojant vidinių nuorodų tinklą, pateikiant aiškias gaires, kurių pagalba vartotojai gali pasiekti susijusį turinį, ir kt. Pastaruosius rodiklius galima sekti „Google Analytics“ paskyroje.

Atgalinės (arba išorinės) nuorodos

Atgalinės nuorodos (arba išorinės nuorodos) yra vienas pagrindinių SEO pažangos rodiklių, nes jos turi tiesioginį poveikį svetainės pozicijoms internetinėje paieškos sistemoje. Tačiau svarbus yra ne tik atgalinių nuorodų skaičius, bet ir jų kokybė – priešingu atveju gavus nekokybiškų nuorodų galima pakenkti savo svetainės pozicijoms. Todėl turi būti kuriamas kokybiškas išorinių nuorodų profilis, pasižymintis aukštu kokybės balu, kuris nustatomas atsižvelgiant į nukreipiančių domenų skaičių ir kokybę.

Taigi, svetainei populiarėjant, natūraliai daugėja ir atgalinių nuorodų, o paieškos sistemų algoritmai savo ruožtu atgalines nuorodas traktuoja kaip vartotojų „balsus“ už naudingą ir kokybišką turinį. Atgalinių nuorodų skaičių ir kokybės balą galima sekti naudojant tokias programas kaip „Ahrefs“, „MOZ“, „Majestic“ ir kt.

Atmetimo rodiklis

Atmetimo rodiklis yra dar vienas svarbus KPI, kurį paieškos sistemos laiko reitingavimo veiksniu. Jis parodo, kiek procentų svetainės lankytojų paliko svetainę nesiėmę jokių veiksmų, t.y. išėjo iš svetainės nenaršydami jos kituose vidiniuose puslapiuose. Atsižvelgiant į konkrečią rinką, tipinis atmetimo rodiklis yra apie 40–60 %. Jeigu jis yra didesnis, tai gali rodyti, jog konkretus puslapis neatitinka vartotojų lūkesčių ir jų suformuotų paieškos užklausų. Stebėti savo svetainės puslapių atmetimo rodiklį galima „Google Analytics“ pagalba.

Puslapio greitis

Puslapio greitis yra labai svarbus daugeliui kitų SEO pažangos rodiklių, t.y. ne tik svetainės pozicijoms internetinėje paieškoje, bet ir konversijoms bei atmetimo rodikliui. Tarp sparčiai veikiančių svetainių ir mažo atmetimo rodiklio yra labai glaudys ryšys. Kuo ilgesnis puslapio įkėlimo laikas, tuo didesnė tikimybė, kad lankytojas net neapsilankys svetainėje. Svetainės greitį galima patikrinti pasitelkus „Google PageSpeed Insights“.

Indeksuotų puslapių skaičius

Vertinant SEO pažangą naudinga atsižvelgti ir į „Google“ indekse esančių svetainės puslapių skaičių. Kuo daugiau puslapių indeksuojama „Google“ paieškos sistemoje, tuo lengviau įgyvendinti SEO sprendimus. Indeksuotų puslapių skaičiaus didėjimas yra teigiamas požymis, o jų mažėjimas gali sufleruoti apie atsiradusias problemas (pvz., galbūt tam tikri puslapiai buvo užblokuoti robot.txt faile, gal atsirado nebeveikiančių vidinių puslapių, ir kt.), kurias reikia išspręsti. Indeksuotų puslapių skaičių ir jo pokytį galima įvertinti „Google Search Console“ pagalba.

Su prekės ženklu siejamas srautas

Srautas, susijęs su prekės ženklu, yra gaunamas iš vartotojų, internetinėje paieškoje ieškančių terminų, kuriuose yra jūsų įmonės pavadinimas. Įgyvendinant SEO kampaniją visuomet svarbu siekti ir didesnio prekės ženklo žinomumo, todėl šis rodiklis turėtų būti įtrauktas į SEO pažangos sekimą. Dažniausiai su prekės ženklu siejamas srautas pasižymi didžiausiu konversijos rodikliu, nes vartotojai, kurie atlieka tokio pobūdžio paieškas, iš anksto žino, kokią įmonę jie nori pasirinkti. Su prekės ženklu siejamą srautą galima stebėti „Google Search Console“ paskyroje.

Kaina už vieną paspaudimą (CPC)

Jei manote, kad kainą už paspaudimą (angl. Cost per click (CPC)) galima stebėti tik naudojantis „Google Ads“ reklama, labai klystate. Skirtingai nei mokamų „Google Ads“ reklamos kampanijų atveju, „Google“ nereikia mokėti už kiekvieną paspaudimą ant organinės paieškos rezultatų. Kita vertus, organinis srautas taip pat turi savo kainą, kurią galima apskaičiuoti savo visą SEO biudžetą padalinus iš svetainės lankytojų srauto. Jei taikoma SEO strategija yra veiksminga, bėgant laikui kaina už paspaudimą turi mažėti.

Investicijų grąža (ROI)

ROI yra svarbiausias SEO pažangos vertinimo rodiklis, padedantis išmatuoti svetainės optimizacijos veiksmingumą, nes nei aukštos pozicijos, nei didelis konversijos rodiklis nebus naudingas verslui, jei pajamos iš SEO pasiektų rezultatų bus gerokai mažesnės už faktines SEO išlaidas.

Apskaičiavus SEO investicijų grąžą galima išsiaiškinti, ar grynosios pajamos yra vertos investicijų, kurias skiriate savo svetainės optimizavimui. Tačiau nepamirškite, kad iš pradžių ROI būna neigiamas ir laipsniškai pradeda judėti teigiama linkme sėkmingai įgyvendinant numatytą SEO strategiją. SEO investicijų grąžą galima apskaičiuoti pagal šią formulę: (Iš organinės paieškos gautos pajamos – SEO išlaidos) / SEO išlaidos (x 100 %, jei norite apskaičiuoti procentinę dalį).

Apibendrinant

Vienas iš SEO kampanijos privalumų lyginant su tradicinėmis rinkodaros kampanijomis yra tai, kad kiekviena SEO proceso sudedamoji dalis gali būti stebima, vertinama ir analizuojama. Dėl šios priežasties stebint SEO procesą galima objektyviai nustatyti, kas numatytoje ir įgyvendinamoje strategijoje veikia gerai ir ką reikėtų tobulinti. Taigi, SEO pažangos sekimas leidžia stebėti pačios kampanijos pažangą, o taip pat lengviau ir aiškiau matyti tikrąją SEO paslaugų vertę.