Kas yra išorinis SEO

Kas yra išorinis SEO?

Išorinis SEO yra viena iš pagrindinių sėkmingos SEO strategijos sudedamųjų dalių, atliekanti labai svarbų vaidmenį siekiant, kad svetainė užimtų kuo aukštesnes pozicijas „Google“ paieškos sistemos rezultatų puslapiuose. Norint pagerinti savo tinklalapio pozicijas, padidinti organinį tikslinių lankytojų srautą ir prekės ženklo matomumą, nepakanka atlikti vidinį SEO, orientuojantis tik į svetainės vidų.

Todėl labai naudinga plačiau pakalbėti apie tai, kas yra išorinis SEO, kodėl jis yra svarbus svetainės optimizacijos procese, kaip jis yra atliekamas ir kodėl jis yra viena iš pagrindinių priemonių norint užsitikrinti aukštesnes pozicijas internetinėje paieškos sistemoje.

Išorinis SEO – kas tai?

Išorinis SEO – tai visi SEO veiksmai, kurie taikomi už jūsų svetainės ribų ir kurie turi įtakos svetainės pozicijoms internetinėje paieškoje. Nors stereotipiškai manoma, kad išorinis SEO apima tik atgalinių nuorodų kūrimą, vis dėlto išorinio SEO procesas yra gerokai kompleksiškesnis.

Išorinis SEO procesas įgyvendinamas taikant įvairių rinkodaros metodikų derinį, įskaitant ir prekės ženklo kūrimą, turinio rinkodarą, socialinio atsako didinimą, prekės ženklo paieškų skatinimą, dalyvavimą socialiniuose tinkluose ir kt. Tokie veiksmai padeda tiek vartotojams, tiek paieškos sistemoms susidaryti nuomonę apie svetainę ir suformuoti jos autoritetą, didinti pasitikėjimą, tinklalapio, kaip vertingo informacijos šaltinio, svarbą ir žinomumą. Visa tai pasiekiama kitoms svetainėms ir interneto vartotojams pateikiant nuorodas į jūsų svetainę, tokiu būdu ją reklamuojant ir didinant jos autoritetą.

Taigi, išorinis SEO apima visas jūsų pasitelkiamas SEO taktikas, kurios yra nesusijusios su veiksmais jūsų svetainės viduje, skirtingai nei vidinio SEO atveju, kuomet visas darbas vyksta pačioje svetainėje.

Išorinio SEO įgyvendinimas gali trukti ne vienus metus, tokiu būdu sistemingai gerinant svetainės pozicijas ir autoritetą paieškos sistemų akyse. Dažnai manoma, kad išorinis SEO yra daug svarbesnis nei vidinis SEO ar techninis SEO. Vis dėlto, norint pasiekti optimaliausių rezultatų, į SEO procesą rekomenduojama visada žvelgti kompleksiškai ir kiekvienai iš jo sudedamųjų dalių skirti vienodą dėmesį.

Kodėl išorinis SEO yra toks svarbus?

Kai „Google“ paieškos sistemos algoritmai vertina svetaines, jos atsižvelgia į daugiau nei 200 skirtingų veiksnių. Ir nors tinklalapių vidinis turinys yra vienas iš tokių veiksnių, vien tik jo pagalba yra sudėtinga pasiekti norimas pozicijas internetinėje paieškoje.

Išorinis SEO padeda paieškos sistemai suprasti, ką apie jūsų svetainę mano kiti (kitos svetainės ir vartotojai). Tokiu būdu įvertinama ir nustatoma svetainėje pateikiamo turinio svarba ir vertė. Kadangi „Google“ paieškos sistema siekia vartotojams pateikti kuo tikslingesnius ir kokybiškesnius rezultatus, jai ypač svarbu žinoti, kaip svetainė vertinama bendrame kontekste. Būtent išorinių signalų, kurie kuriami atliekant išorinį SEO, dėka paieškos sistema tokią informaciją sužino daug lengviau.

Visas „Google“ paieškos sistemos algoritmas, kuris reitinguoja svetaines, iki šiol nėra žinomas. Vis dėlto, veiksnių, kurie visiems žinomi kaip atskiros algoritmo dalys, svarbos ir poveikio analizė rodo, kad su vidiniais SEO veiksmais nesusiję veiksniai, t.y. tie, kurie fiksuojami už svetainės ribų, turi daugiau nei 50 % didesnę įtaką pozicijoms.

Taigi, galima daryti išvadą, kad atgalinės nuorodos ir kiti už svetainės ribų fiksuojami signalai vis dar yra pagrindas, kuriuo remdamasis „Google“ algoritmas vertina ir reitinguoja tinklalapius. Tam yra logiškas ir elementarus paaiškinimas. Paprastai tikėtina, kad autoritetinga, kokybiška ir vartotojams naudinga svetainė turės daugiau atgalinių nuorodų iš kitų svetainių ir socialinių tinklų. Be to, tokios svetainės dažniausiai pasižymi ir dažnesniu prekės ženklo paminėjimu socialinės žiniasklaidos priemonėse. Visi šie išoriniai signalai paieškos sistemai rodo, kodėl vertėtų tokią svetainę reitinguoti aukščiau nei kitus tos pačios rinkos dalyvius.

Išorinio SEO privalumai

Sistemingai ir kokybiškai įgyvendinama išorinio SEO strategija turi daugybę privalumų, tarp kurių:

  • Geresnės svetainės pozicijos: išorinio SEO pagalba svetainė pagal tikslinius raktažodžius ir raktines frazes užims aukštesnes pozicijas internetinėje paieškos sistemoje.
  • Didesnis lankomumas: dėka pagerėjusių pozicijų internetinėje paieškoje ir didesnės išorinės sklaidos kitose internetinėse platformose, svetainė sulauks didesnio tikslinių lankytojų srauto.
  • Didesnis žinomumas: geresnės svetainės pozicijos lemia ir didesnį žinomumą. Savo ruožtu didesnis žinomumas gali natūraliai padidinti išorinių nuorodų, apsilankymų ir paminėjimų socialiniuose tinkluose skaičių, kas dar labiau sustiprina svetainės pozicijas ir autoritetą paieškos sistemos akyse.
  • Didesnis patikimumas ir autoritetas: tai yra tiesiogiai su išoriniu SEO procesu susiję veiksniai, svarbūs svetainių reitingavimui internetinės paieškos sistemos rezultatuose. „Google“ didžiausią dėmesį siekia skirti toms svetainėms, kurios geba pademonstruoti didelę kompetenciją ir autoritetą atitinkamais klausimais. Apie tai paieškos sistema lengviausiai sužino vertindama atgalines nuorodas (jų šaltinius, kokybę, kiekį ir kt.) ir kitus išorinius signalus, už kuriuos atsakingas išorinis SEO.

Atgalinės nuorodos ir išorinis SEO

Nors atgalinės nuorodos išorinio SEO procese nėra vienintelės, kurios yra svarbios siekiant sėkmingai įgyvendinti tinklalapio optimizaciją, tai išlieka ypatingai svarbia svetainės išorinio SEO sudedamąja dalimi, su kuria yra tiesiogiai susiję ir visi likę išorinės optimizacijos elementai.

Kadangi „Google“ paieškos sistema atgalinių nuorodų vertinimą pasitelkia kaip svetainės turinio kokybės rodiklį, jei svetainė sulaukia daug vertingų, autoritetingų ir kokybiškų nuorodų, internetinėje paieškoje dažniausiai ji užima aukštesnes pozicijas nei tos svetainės, kurios turi mažiau kokybiškų atgalinių nuorodų. Tačiau atliekant išorinį SEO itin svarbu atskirti skirtingas atgalinių nuorodų rūšis:

Natūraliai gaunamos nuorodos

Natūraliai gaunamos nuorodos yra sukuriamos nedalyvaujant svetainės savininkui, t.y. jam nereikia atlikti jokių papildomų veiksmų. Sprendimą sukurti ir internete pateikti atgalinę nuorodą priima pats jos kūrėjas (kita svetainė ar interneto vartotojas), atsižvelgdamas į tai, ar jam patinka konkretus prekės ženklas, ar jį sudomino tam tikras naudingas turinys ir kt. Natūraliai gaunamos nuorodos yra vienos vertingiausių.

Susijusiuose šaltiniuose kuriamos nuorodos

Susijusiuose išoriniuose šaltiniuose nuorodos gaunamos vykdant tikslingus išorinių nuorodų kūrimo veiksmus. Šios veiklos metu kreipiamasi į savo partnerius, toje pačioje ar tiesiogiai susijusioje rinkoje veikiančius dalyvius, žiniasklaidos priemones, nuomonės formuotojus ir kitus susijusios tematikos tinklalapius, prašant pateikti atgalinę nuorodą į svetainę ar kartu pasidalinti ir jos turiniu. Nepaisant to, kad nuorodos nėra gaunamos natūraliai, jos gaunamos dėka kokybiško ir vertingo svetainėje skelbiamo turinio, skirto tikslinei auditorijai.

Dirbtinai kuriamos nuorodos

Savarankiškai dirbtinai kuriamos atgalinės nuorodos gaunamos iš internetinių forumų, internetinių katalogų, tinklaraščių įrašų komentarų ir kt. Tokios nuorodos kuriamos ne tik savarankiškai, bet ir be jokio svetainės, kurioje nuoroda skelbiama, savininko sutikimo. Dažnai tokių atgalinių nuorodų kūrimas priskiriamas Black hat SEO metodikai, kurią paieškos sistema vertina neigiamai ir yra vienas iš rizikingiausių pasirinkimų, nes taikant šią nuorodų kūrimo taktiką galima sulaukti „Google“ nuobaudų. Atliekant išorinę tinklalapio optimizaciją, visuomet rekomenduojama daugiausiai dėmesio skirti natūralioms ir susijusiuose šaltiniuose kuriamoms kokybiškoms nuorodoms.

Su nuorodų kūrimu tiesiogiai nesiejami išorinio SEO sprendimai

Jau žinote, kad įgyvendinant išorinį SEO atgalinės nuorodos yra labai svarbios, tačiau sėkmingas ir visavertis išorinis SEO neįsivaizduojamas ir be papildomų išorinių priemonių, kurios taip pat turi įtakos „Google“ požiūriui į tinklalapį, autoriteto, patikimumo ir žinomumo didinimui bei pozicijų gerinimui. Kai kurie su nuorodų kūrimu nesusiję išorinio SEO sprendimai yra:

  • tinklaraščių rašymas;
  • socialinių tinklų marketingas;
  • prekės ženklo paminėjimai;
  • turinio rinkodara;
  • socialinės žymos;
  • nuomonės formuotojų („influencerių“) rinkodara;
  • klientų atsiliepimai.

Ir nors pasitelkiant šias išorines priemones tiesiogiai nekuriamos išorinės nuorodos, galutinis tokių metodikų rezultatas yra atgalinių nuorodų gavimas į savo svetainę.

Žodis pabaigai

Kai jau žinote, kas yra išorinis SEO, neturėtumėte apsiriboti tik savo svetainės vidiniu ar techniniu SEO. Jei norite, kad jūsų SEO strategija būtų sėkminga, turite vadovautis kompleksiniu požiūriu. Planuodami savo svetainės vidinio SEO darbus, nesirinkite lengviausio kelio ir stenkitės gauti labai kokybiškas, autoritetingas nuorodas, atkeliaujančias iš patikimų šaltinių. Jei būsite kantrūs ir negailėsite pastangų, sistemingai ir nuolat kurdami kokybišką ir vartotojams naudingą turinį, kartu vykdydami ir etiškais sprendimais paremtą išorinį SEO, pagerinsite savo svetainės pozicijas, padidinsite lankytojų srautą ir sustiprinsite savo prekės ženklo žinomumą.