Kas yra vidinis SEO

Kas yra vidinis SEO?

Jei svetainė nėra tinkamai optimizuota, neišnaudojami visi internetinės paieškos sistemos privalumai ir jos teikiama nauda verslui. Tinkamai atlikus tinklalapio optimizaciją, pasiekiami veiksmingi SEO rezultatai. Pirmasis optimizacijos etapas yra vidinis SEO.

Vidinis SEO – tai svetainės vidinių elementų, tokių kaip HTML kodas, META žymos, tekstinis turinys ir grafinės detalės, optimizavimo praktika (skirtingai nei išorinis SEO, kurio vykdymo metu veikiama už svetainės ribų), kuria siekiama užtikrinti, kad paieškos sistemų algoritmai lengviau nuskaitytų svetainėje pateikiamą turinį, susietų jį su vartotojų formuojamomis užklausomis internetinėje paieškos sistemoje ir imtų palankiau vertinti svetainę, pateikdami ją aukštesnėse paieškos sistemos pozicijose ir tokiu būdu į svetainę pritraukdami didesnį tikslinių lankytojų srautą. Vidinis SEO, į kurio apibrėžtį patenka ir techninis SEO, kartu su išoriniu SEO yra pagrindinės kiekvienos svetainės optimizacijos sudedamosios dalys. Daugiau informacijos kas yra SEO galite rasti čia.

Kodėl vidinis SEO yra toks svarbus: pagrindiniai vidinio SEO tikslai

Vienas iš svarbiausių vidinio SEO tikslų yra svetainės aktualumo ir tikslingumo užtikrinimas. Svetainės turinys turi atitikti vartotojų pateikiamas internetinės paieškos užklausas ir poreikius. Profesionaliai atliktas svetainės vidinis SEO padeda paieškos sistemoms teisingai interpretuoti puslapio turinį, o vartotojams – greitai ir aiškiai suprasti, kam yra skirtas konkretus puslapis ir ar jis atitinka jų paieškos užklausą.

Jei vidinis SEO procesas yra įgyvendintas teisingai, paieškos sistemų algoritmams lengviau suprasti, ką vartotojas galėtų pamatyti ir kokią naudą (arba vertę) gautų apsilankęs konkrečiame puslapyje. Tokiu būdu paieškos sistemos gali pateikti tai, ką lankytojai laikytų kokybišku turiniu, tiesiogiai susijusiu su konkrečia paieškos užklausa (internetinėje paieškoje pateiktais raktažodžiais). Taigi, galutinį ir svarbiausią vidinio SEO tikslą galima suprasti kaip siekį, kad paieškos sistemoms ir vartotojams būtų lengviau:

  • suprasti svetainės turinį;
  • nustatyti, kad konkretus puslapis yra susijęs su pateikta paieškos užklausa, t.y. konkrečiu raktažodžiu ar raktine fraze;
  • pripažinti puslapį naudingu ir vertu aukštesnės pozicijos paieškos sistemos rezultatų puslapyje (SERP).

Jei teisingai suprasite savo tikslinę auditoriją, galėsite kurti turinį, kuris padės jums pasiekti savo potencialius klientus ir pateikti jį suprantamai, patogiai ir atsižvelgiant į paieškos sistemų rekomenduojamas gaires. Todėl vidinio SEO metu visuomet atsižvelgiama į įvairius tinklalapio aspektus, kurių visuma didina tinklalapio matomumą paieškos sistemos rezultatuose.

Svetainės vidinis SEO yra labai svarbi kiekvienos SEO strategijos sudedamoji dalis, nes jo pagalba paieškos sistemoms daug lengviau interpretuoti puslapio turinį. Tuo tarpu, jei paieškos sistemos algoritmai negali tinkamai nuskaityti puslapio, jie negali indeksuoti jame pateikiamos informacijos. Todėl, sukūrus tinkamas sąlygas puslapių indeksavimui ir užtikrinus tikslinį turinį, atitinkantį vartotojų formuojamas užklausas, paieškos sistemos gali pateikti vartotojams geriausiai jų lūkesčius atitinkantį tokio puslapio turinį. Be to, svarbus ir žmogiškasis veiksnys, nes jeigu puslapio turinys bus dažniau pateikiamas tikslinei auditorijai, kaip geriausiai atitinkantis jų paieškos užklausas, bus lengviau užmegzti ryšį su daugiau potencialių klientų, didės prekės ženklo matomumas, žinomumas ir patikimumas.

Svarbūs vidinio SEO veiksniai

Kai jau žinote, kodėl vidinis SEO yra toks svarbus, naudinga susipažinti ir su svarbiais vidinio SEO proceso veiksniais, kuriems vertėtų skirti daugiau dėmesio, jei norite pasiekti optimaliausių rezultatų.

Vertingas, išsamus ir aukštos kokybės turinys

Turinys yra labai svarbi SEO sudedamoji dalis. „Google“ visada vertino aukštos kokybės turinį. Paieškos sistema nori užtikrinti, kad kokybiško turinio svetainės būtų vertinamos geriau ir padaryti, kad svetainės, kurių turinys prastesnės kokybės, būtų mažiau matomos paieškos rezultatuose. Tarp to, ką paieškos sistema laiko vertingu aukštos kokybės turiniu, ir to, kas pateikiama paieškos sistemos rezultatuose, egzistuoja tiesioginis ryšys.

Turinys skatina lankytojų srautą į svetainę, didina jų įsitraukimą ir ilgiau juos išlaiko. Neskiriant pakankamai dėmesio turinio rinkodarai, SEO teikiamos galimybės išnaudojamos nepakankamai. Jei norite, kad į jūsų puslapį atkeliautų potencialūs vartotojai, turite kurti tokį turinį, kuris būtų vertingas, išsamus ir informatyvus jūsų auditorijai. Taip pat svarbu užtikrinti, kad jis būtų patogiai pateiktas, t.y. organizuotas, lengvai skaitomas ir suprantamas.

Tikslinės pavadinimų ir aprašymų (META) žymos

Paieškos sistemos rezultatų puslapiuose vartotojai pirmiausia mato jūsų puslapio pavadinimo žymą (arba META pavadinimą), todėl pavadinimas yra labai svarbus veiksnys, lemiantis vartotojo pasirinkimą. Pavadinimo žyma turi būti išsami ir aiškiai nusakanti, ko galėtų tikėtis tikslinis vartotojas, spustelėjęs nuorodą. Prastai suformuotos pavadinimų žymos gali neigiamai paveikti vartotojų pasirinkimus ir pasiekiamus rezultatus.

Tas pats pasakytina ir apie aprašymų žymas (arba META aprašymus), kurios yra pateikiamos paieškos rezultatuose po puslapio pavadinimo žyma. Nors „Google“ teigimu, šios žymos nepadeda pasiekti aukštesnių pozicijų, geriau suformuoti aprašymai gali būti naudingi bendrame optimizacijos kontekste, nes jų pagalba galima padidinti paspaudimų skaičių (CTR) ir padėti vartotojams aiškiau suprasti, kokios naudos jie gali gauti iš konkretaus puslapio.

Antraštės ir antraščių (H) žymos

Atliekant vidinį SEO, svarbu suformuoti kokybiškas antraštes, kurios būtų pasirinktos strategiškai, t.y. užtikrinant, kad jų informatyvumas atitiktų vartotojo lūkesčius. Tai reiškia, kad nepakanka pateikti sudominančią antraštę, jei ji neatitiks turinio. Antraštė turi būti patraukli ir skatinti apsilankyti puslapyje, kartu galiausiai pasiūlanti ir kokybišką bei tikslinį turinį.

Antraščių kūrimo procese aktualiu veiksniu išlieka ir antraščių žymos (H1-H6), kurios yra HTML elementai, naudojami puslapio turinio antraštėms ir paantraštėms, kuomet turinio pastraipos yra skirstomos pagal svarbą ir jose pateikiamą informaciją. Ir nors šios žymos šiandien nebėra tokios svarbios svetainės pozicijoms, vis dėlto jų pagalba lankytojams yra lengviau ir maloniau skaityti turinį, o paieškos sistemoms suprasti kontekstą ir skirtingo turinio svarbą.

Vidinių puslapių nuorodų naudojimas

Vidinės puslapio nuorodos yra labai svarbi vidinio SEO dalis, nes jos padeda ilgiau išlaikyti svetainėje esančius lankytojus ir pagerinti svetainės pozicijas. Vidinės nuorodos gerina ir vartotojo patirtį, nes jų dėka vartotojas sužino daugiau informacijos jį dominančia tema. Vidinių nuorodų tinklo kūrimas yra ne mažiau svarbus ir paieškos sistemoms, kurios jų pagalba aptinka daugiau svetainės vidinių puslapių. Tai primena nuorodų kupiną kelią, kuriuo keliauja paieškos sistemų robotai, indeksuodami kuo daugiau svetainės vidinių puslapių ir pateikdami juos paieškos sistemos rezultatų puslapiuose.

Draugiški URL

Vidinio SEO metu būtina pasirūpinti ir paieškos sistemoms draugiškais adresais (URL), t.y. puslapių nuorodomis. Naršydami svetainėje paieškos sistemų robotai nuskaito svetainės puslapių URL ir tokiu būdu gali lengviau suprasti turinį. Jei URL nėra aiškus, paieškos sistemoms sunkiau indeksuoti svetainę, o vartotojams sudėtingiau įsiminti puslapių adresus. Tinkamai suformuoto URL dėka paieškos sistemoms yra lengviau jį perskaityti ir nustatyti jo tinkamumą paieškos sistemos pateikiamiems rezultatams, todėl svarbu užtikrinti, kad URL būtų aiškus ir pasižymėti atitinkama hierarchija. Tai yra labai puikus būdas pagerinti svetainės SEO ir pagerinti jos pozicijas paieškos sistemoje.

Didesnis puslapio atvėrimo greitis

Kiekvienas vartotojas jam aktualią informaciją nori gauti kaip įmanoma greičiau. Kai vartotojas, atlikdamas internetinę paiešką, spusteli jam siūlomą puslapio nuorodą jis nori akimirksniu patekti į pasirinktą tinklalapį. Atliktos apklausos parodė, kad net 86 % vartotojų tikisi, kad jų pasirinkta svetainė atsivers per 3 sekundes arba dar greičiau, ir net 53 % teigia paliekantys tinklalapį, kuris neatsiveria ilgiau nei per tris sekundes. Todėl yra ypatingai svarbu sutrumpinti puslapio atvėrimo laiką.

Paveikslėlių optimizavimas

Jeigu į savo svetainę įtrauksite įvairių grafinių elementų, tokių kaip paveikslėliai, nesunkiai ją paversite kur kas patrauklesne lankytojams. Tačiau ne visi paveikslėliai yra vienodi, o kai kurie gali sulėtinti jūsų svetainės veikimą. Todėl svetainėje naudojamus paveikslėlius būtina tinkamai optimizuoti. Tai padėtų užtikrinti geresnę vartotojų patirtį, paspartintų puslapių atvėrimą ir net suteiktų papildomas reitingavimosi galimybes „Google“ vaizdų paieškoje. Todėl vaizdiniams elementams svarbu skirti ne ką mažiau dėmesio nei tekstiniam turiniui.

Vartotojų įsitraukimo didinimas

Tinkamai pasirūpinti vidinio SEO elementais yra labai svarbu, tačiau tai dar ne viskas. Būtina užtikrinti, kad vartotojai greitai neprarastų susidomėjimo ir būtų suinteresuoti toliau peržiūrinėti svetainėje esantį turinį ir grįžti į svetainę dar ne vieną kartą. Išlaikyti vartotojus nėra lengva, tačiau įmanoma. Tam reikėtų sutelkti dėmesį į tokius veiksnius kaip vartotojo patirtis, svetainės greitis, turinio kokybė ir kt.

Skirtingiems įrenginiams pritaikytas dizainas

Vartotojai, lankydamiesi juos dominančiuose tinklalapiuose, naudojasi skirtingais įrenginiais. Todėl labai svarbu, kad visų įrenginių vartotojai galėtų mėgautis teigiama patirtimi. Tam reikia pasirūpinti svetainės dizaino pritaikymu skirtingiems įrenginiams. Tokio dizaino dėka svetainė prisitaikys prie skirtingų įrenginių ekranų dydžių, o jos lankytojai galės patogiai ir netrikdomai naršyti svetainėje.

Žodis pabaigai

Svetainės vidinis SEO padeda sukurti geresnę svetainę savo tiksliniams lankytojams ir ilgiau juos išlaikyti savo svetainėje. Jei vidinis SEO bus atliktas profesionaliai, jūsų lankytojai skirs daugiau laiko ir dėmesio pažinčiai su jūsų siūlomais produktais ar paslaugomis ir bus labiau suinteresuoti juos rinktis, o paieškos sistemos algoritmai palankiau vertins jūsų svetainę ir gerins jos pozicijas paieškos rezultatuose, tokiu būdu pritraukiant į ją daugiau vertingų lankytojų.