Kas yra „Google“ raktažodžiai Kodėl jie yra svarbūs

Kas yra „Google“ raktažodžiai? Kodėl jie yra svarbūs?

Vykdant svetainės optimizavimą (SEO) „Google“ paieškos sistemai, „Google“ raktažodžiai iki šiol yra labai svarbūs. Raktažodžiai turėtų būti jūsų svetainės turinio pagrindas, siekiant, kad turinys atitiktų ir patenkintų vartotojų poreikius. Taigi, kas iš tikrųjų yra „Google“ raktažodžiai ir kodėl jie yra tokie svarbūs?

Kas yra „Google“ raktažodžiai?

Raktiniai žodžiai ir raktinės frazės yra tai, kas apibrėžia ir apibūdina konkretų turinį. Kai raktažodžiai yra minimi internetinės paieškos sistemos ir SEO kontekste, tai yra žodžiai ir frazės, kuriuos vartotojai įveda į internetinę paieškos sistemą vykdydami internetines paieškos užklausas ir kurių pagalba paieškos sistemos algoritmai gali nustatyti konkrečias temas, kurias atitinka jūsų svetainės turinys.

Kiekvienos svetainės turinys – pradedant tekstine informacija ir baigiant vaizdo elementais, kaip antai paveikslėliai ar vaizdo įrašai – gali būti suskirstytas į geriausiai visa tai apibūdinančius raktažodžius ir raktines frazes. Todėl labai svarbu užtikrinti, kad svetainėje naudojami raktažodžiai atitiktų būtent tai, ko ieško vartotojai, nes tokiu būdu išauga tikimybė, kad svetainės turinys bus parodytas internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP), kai vartotojai ieškos konkrečių prekių ar paslaugų.

Paieškos sistemos algoritmai analizuoja raktažodžius ir raktines frazes, kuriuos vartotojai pasitelkia formuodami internetines užklausas, ir raktažodžius, kurie naudojami konkrečiuose puslapiuose pateikiamame turinyje. Tokiu būdu algoritmai geba atrinkti ir pateikti vartotojui tokį turinį, kuris geriausiai atitinka jo poreikius.

„Google“ raktažodžiai, kurių pagalba siekiama tiksliau apibrėžti ir įprasminti konkretų turinį, padidinant atitinkamą organinės paieškos srautą, gali būti tiek trumpi raktažodžiai, sudaryti iš vieno, dviejų ar trijų žodžių, tiek ir ilgi raktažodžiai iš daugiau nei trijų žodžių (pastarieji yra daug konkretesni ir sulaukia mažiau vartotojų užklausų, tačiau jie taip pat pasižymi ir mažesne konkurencija). Tokius raktažodžius ir raktines frazes vartotojai naudoja ieškodami turinio, susijusio su jūsų vykdoma komercine veikla. Todėl tinkamai atliktas SEO raktažodžių tyrimas ir optimizuoti svetainėje naudojami raktažodžiai yra veiksminga priemonė, kuri „sujungia“ tikslinei auditorijai priklausančius vartotojus su jūsų svetaine.

Žinoma, iš pirmo žvilgsnio tai gali pasirodyti labai paprastai, tačiau tai yra tik pradžia. Egzistuoja daugybė veiksnių, pradedant išorinių nuorodų skaičiumi ir baigiant svetainės vidine būkle, užkrovimo greičiu bei turinio kokybe, kurie turi tiesioginės įtakos svetainės pozicijoms internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose. Tačiau tikslinio turinio kūrimas ir tinkamų raktažodžių bei raktinių frazių naudojimas yra būtina ir veiksminga SEO proceso sudedamoji dalis.

Kodėl „Google“ raktažodžiai yra tokie svarbūs?

Paieškos sistemos pagrindinis tikslas – iš paieškos sistemos rezultatų puslapių į svetainę pritraukti organinį srautą, kuris turėtų būti tikslinis, t.y. svetainę turėtų aplankyti konkrečiu turiniu besidomintys vartotojai. Nuo to, kokie raktažodžiai bus pasirinkti optimizuojant savo svetainę, priklausys ir sulaukiamo srauto kokybė. Todėl raktiniai žodžiai ir raktinės frazės yra labai svarbūs, nes jie yra tarsi jungiamoji grandis tarp to, ko ieško vartotojai, ir turinio, kuris jiems pateikiamas.

SEO specialistams „Google“ raktažodžiai yra labai svarbūs dėl kelių priežasčių, iš kurių svarbiausios galėtų būti šios dvi:

  • Raktiniai žodžiai padeda SEO specialistams sužinoti, kas yra tikslinė auditorija (ir kokie vartotojai ją sudaro) ir ko šie vartotojai iš tikrųjų nori – tokiu būdu jiems yra lengviau patenkinti vartotojų poreikius.
  • Raktiniai žodžiai ir raktinės frazės gali būti taikiniu, į kurį SEO specialistai nukreipia savo kuriamą turinį.

Tačiau raktažodžiai yra tiek pat susiję su tiksline auditorija, kiek ir su konkrečios svetainės turiniu, nes tai, kas siūloma svetainėje, joje gali būti apibūdinta ir šiek tiek kitais žodžiais nei tie, kurių paprastai ieško kai kurie žmonės. Todėl norėdami kurti turinį, kuris būtų gerai vertinamas organiškai ir pritrauktų daugiau tikslinių lankytojų į jūsų svetainę, turite gerai suprasti šių lankytojų poreikius – jų vartojamą kalbą ir tai, kokio turinio jie ieško.

Jei jūs gerai žinotumėte savo tikrųjų klientų jausmus ir požiūrį, tai galėtų turėti ir tiesioginės įtakos jūsų verslo vystymui, pritaikant atitinkamas rinkodaros strategijas. Anoniminės ir tiesioginės prieigos prie didžiulio duomenų kiekio dėka sukuriamos palankesnės sąlygos išsiaiškinti, ko iš tikrųjų gali norėti tikslinei auditorijai priskiriami vartotojai. Ir nors numanyti, kaip tiksliniai vartotojai kalba apie jūsų siūlomas prekes ar paslaugas, galima kalbant su savo klientais, bendraujant su kitais tos pačios rinkos dalyviais ar lankantis socialiniuose tinkluose ir internetiniuose pokalbių kambariuose, vis dėlto veiksmingiausias būdas tai išsiaiškinti yra raktažodžių tyrimas.

Raktinių žodžių tyrimas yra galingas kiekvienos rinkos tyrimo įrankis, kurį galima naudoti įvairiais būdais – ne tik savo svetainės vidiniam turiniui optimizuoti. Norėdami gauti kuo daugiau naudos iš raktažodžių, turite pažvelgti ne tik į aiškią pažodinę jų prasmę, tačiau atkreipti dėmesį ir į įvairias netiesiogines užuominas, kad išsiaiškintumėte vartotojų poreikius ir tikslus, tokiu būdu galiausiai pagerinti ir konversijos rodiklį.

Kaip atlikti raktažodžių tyrimą?

Raktažodžių pasirinkimas atliekant jų analizę gali vykti įvairiais būdais, pareikalauti skirtingų laiko sąnaudų ir lėšų. Tai priklauso nuo konkrečių poreikių, galimų skirti investicijų ir naudojamų raktažodžių tyrimo įrankių.

  • Pirmiausia visuomet reikėtų pradėti nuo susipažinimo su savo klientais, išsiaiškinant, kokie vartotojai iš tikrųjų priklauso jūsų tikslinei auditorijai. Tai jums padėtų juos lengviau suprasti ir įsigilinti į jų tikruosius poreikius bei požiūrį.
  • Po pirminio etapo turėtų sekti ir pradinių raktažodžių sąrašo sudarymas. Atsižvelgiant į tai, ką žinote apie savo esamus ir potencialius klientus, bei tai, kokius sprendimus siūlote, turite sudaryti raktažodžių sąrašą, kuris atspindėtų tai, ką jūs galite pasiūlyti (tai turėtų būti glaustas ir konkretus bazinių raktažodžių sąrašas).
  • Jei jau turite savo svetainę, kurioje yra turinio, turėtumėte atsižvelgti į tai, kokie raktažodžiai dominuoja jūsų svetainėje ir kas nulemia pagrindinį lankytojų srautą. Norėdami gauti tokią informaciją, galite naudotis tiek nemokamais įrankiais, tokiais kaip „Google Search Console“ (anksčiau vadinta „Google Webmasters Tools“), arba pasitelkti mokamas programas, pvz., „Ahrefs“, „SEMrush“ ar kt.
  • Kai būsite sudarę išsamesnį raktažodžių sąrašą, ateis laikas jį dar labiau išplėsti, šiame etape siekiant atrasti ilgesnius (ir mažesne konkurencija pasižyminčius) raktažodžius, naujas raktažodžių grupes ir jums aktualių raktažodžių sinonimus. Tam reikės pasitelkti papildomus raktažodžių tyrimui naudojamus įrankius, pvz., „KWFinder“, „Answer the Public“ ar kt.
  • Turint išplėstą raktažodžių sąrašą, juos reikėtų sugrupuoti į atskiras kategorijas. Tai palengvina raktažodžių naudojimą tiek svetainės turinyje, tiek atliekant išorinį SEO.
  • Susisteminus raktažodžius juos reikia priskirti konkrečiam turiniui – tiek iki tol sukurtam, tiek ir naujai kuriamam. Kiekvienam svetainės vidiniam puslapiui reikėtų pasirinkti ne daugiau kaip 1–4 pagrindinius raktažodžius (jie turėtų būti susiję), o tuomet surasti papildomas semantiškai susijusias ir ilgesnes raktines frazes, kurios tarsi „paremtų“ jūsų pasirinktus pagrindinius raktažodžius.
  • Tačiau atlikus šiuos veiksmus darbas dar nesibaigia. Toliau reikia stebėti duomenis, kurie laikui bėgant keičiasi, tokiu būdu suteikiant sau galimybę prisitaikyti prie pokyčių ir savo svetainės turinį reguliariai atnaujinti ar papildyti, atsižvelgiant į naujas rinkos tendencijas ar vartotojų elgsenos internetinėje paieškos sistemoje pokyčius.

Raktažodžiai visame SEO procese vaidina labai svarbų vaidmenį, o jų pasirinkimas yra viena iš pirminių ir bene svarbiausių SEO proceso sudedamųjų dalių, kuri, kartu su SEO konkurentų analize, padeda lengviau suformuoti pagrindinius tikslus, užsibrėžti norimus pasiekti rezultatus ir kryptingai jų siekti.