Kas yra „Google Search Console“

Kas yra „Google Search Console“?

„Google Search Console“ (iki 2015 m. vadintas „Google Webmaster Tools“) yra nemokamas „Google“ įrankis, padedantis vartotojams stebėti savo svetainės būklę, atsižvelgiant į tai, kaip „Google“ mato konkrečią svetainę. Kiekvienais metais „Google“ siūlo vis daugiau analizės ir duomenų kaupimo bei apdorojimo įrankių, kuriuos galima stebėti „Google Search Console“.

Dabar „Google Search Console“ vartotojai gali išmatuoti savo svetainės srautą, matyti konkrečių raktažodžių našumą, stebėti mobiliosios svetainės versijos našumą, matyti nukreipiančius domenus, didžiausio lankomumo užklausas ir puslapių peržiūras, spręsti iškilusias problemas ir gauti „Google“ pranešimus apie savo svetainę. Visa tai parodo, kaip svetainei sekasi organinėje paieškoje ir ką bei kaip vertėtų pakoreguoti, kad svetainė geriau veiktų, būtų geriau matoma ir rodoma „Google“ paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP).

Nors savo svetainės „Google Search Console“ paskyroje vartotojas negali tiesiogiai keisti savo svetainės, tačiau šiuo nemokamu „Google“ įrankiu galima naudotis siekiant pateikti puslapius „Google“ indeksui, patikrinti, ar svetainės adresai (URL) yra tinkami, ir išsiaiškinti, ar svetainėje nėra klaidų, kurios galėtų kenkti lankytojų patirčiai, svetainės matomumui paieškoje ar „Google“ požiūriui į svetainę. „Google Search Console“ suteikiami duomenys gali padėti įžvelgti naujas reitingavimo galimybes, pagerinti rezultatus ir išsiaiškinti, kaip vartotojai atkeliauja į svetainę. Todėl tai tampa labai veiksmingu svetainės optimizavimo „Google“ paieškos sistemai įrankiu.

Kokias galimybes siūlo „Google Search Console“

Kiekvienos svetainės savininkui svarbu suprasti, kokią ilgalaikę naudą verslui teikia ir kokius sprendimus siūlo „Google Search Console“, nes tai turi įtakos svetainės veikimui ir verslo sėkmei. „Google Search Console“ skaitmeninės rinkodaros specialistams ir svetainių savininkams yra labai vertinga priemonė dėl visų jos siūlomų įrankių, padedančių būti tikriems, kad svetainė gerai veikia „Google“ paieškoje ir suteikiančių galimybę stebėti svetainės pokyčius bei analizuoti srautą.

Srauto nustatymas

Vienas svarbiausių „Google Search Console“ privalumų yra našumo ataskaita. Joje pateikiama naudinga informacija apie konkrečios svetainės organinės veiklos rezultatus. Ataskaitoje rodomi organinio srauto, atkeliaujančio į stebimą svetainę, ir kiekvieno atskiro URL rodikliai. Svetainės savininkas tuomet gali matyti išsamią informaciją apie paspaudimus ir jų skaičių, parodymus ir vidutinę raktažodžių poziciją.

Svetainės techninės būklės nustatymas

Be jau minėtų statistinių duomenų, kurie gali pagelbėti formuojant savo SEO ir kitų skaitmeninės rinkodaros sprendimų strategiją, „Google Search Console“ pagalba taip pat galima išsiaiškinti, ar svetainėje nėra klaidų, kurios galėtų pakenkti jos pozicijoms „Google“ paieškoje. „Google“ pateikia informaciją apie tai, ar svetainė nėra nubausta dėl jos nustatytų taisyklių pažeidimų, taip pat nurodo, ar svetainė yra tinkamai pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, nėra pernelyg lėta (o tai gali neigiamai paveikti vartotojų patirtį), kad joje nėra našumui, vartotojų patirčiai ar paieškos sistemos robotams kenkiančių klaidų ir kt.

Svetainės indeksavimas

„Google Search Console“ suteikia galimybę svetainių savininkams matyti, kaip gerai jų svetainė yra indeksuojama „Google“ paieškoje, t.y., kokia jų svetainės dalis yra indeksuota. Laikui bėgant „Google“ indeksuotų puslapių skaičius turėtų didėti. Ataskaitose taip pat pateikiama informacija apie tai, kodėl konkretūs puslapiai gali būti neindeksuoti, kokias klaidas reikėtų pašalinti ir kokie puslapiai yra tinkami.

Svetainės savininkui leidžiama pateikti ir svetainės žemėlapį (visų svetainės puslapių sąrašą), kad „Google“ galėtų lengviau ir greičiau nuskaityti svetainės puslapius. „Google Search Console“ leidžia tikrinti ir atskirus URL adresus, sužinant apie jų būseną ir veikimą, o prireikus – prašyti juos indeksuoti. Tai ypač naudinga SEO įgyvendinimo metu, kadangi tampa lengviau tikrinti atskirus puslapius, išsiaiškinant juose esančias problemas ar siekiant spartesnės atnaujinto ar visiškai naujo puslapio indeksacijos.

„Google Search Console“ paskyroje galima sužinoti ir apie tai, ar svetainei nebuvo skirta „Google“ nuobauda, dėl ko jos dalis arba visa svetainė gali būti neberodoma internetinės paieškos rezultatuose. Dažniausiai tai nutinka dėl manipuliavimo paieškos sistemos algoritmais, taikant „Google“ taisykles pažeidžiančias SEO praktikas. Be to, šis įrankis leidžia svetainių savininkams iš paieškos rezultatų laikinai pašalinti tam tikrus savo svetainės puslapius.

Puslapio veikimo greitis ir vartotojų patirtis

Ataskaitose vertinami visų domeno puslapių rodikliai: LCP (angl. „Largest Content Paint“; kiek laiko reikia, kad puslapyje atsirastų prasmingas turinys), FID (angl. „First Input Delay“; kiek laiko reikia, kol vartotojas gali naudotis puslapiu) ir CLS (angl. „Cumulative Layout Shift“; kaip juda puslapio išdėstymas, kol puslapis atsiveria). Šie duomenys suteikia informacijos apie tai, kaip konkreti svetainė veikia pagrindinėse vartotojų patirties srityse. „Google“ skatina gerinti vartotojų patirtį ir laikyti ją svarbia svetainės sudedamąja dalimi, todėl visa tai įtraukia ir į savo reitingavimo veiksnių sąrašą.

Lėtai atsiveriantys puslapiai gali būti žemesnėse „Google“ pozicijose; be to, ilgesnis puslapio įkėlimo laikas gali reikšti ir blogą vartotojo patirtį, dėl kurios paprastai padidėja atmetimo rodiklis. Todėl labai svarbu stebėti savo svetainės puslapių veikimo greitį ir siekti užtikrinti kuo geresnę vartotojų patirtį.

Pritaikomumas mobiliesiems įrenginiams

„Google Search Console“ ataskaitoje pateikiama išsami informacija apie svetainės pritaikomumą mobiliesiems įrenginiams ir problemas, kurios gali kilti naudojantis svetaine per mobilųjį įrenginį. Svetainės savininkui pateikiamas visų puslapių, kuriuose kyla problemų naudojantis mobiliaisiais įrenginiais, sąrašas. Tokiu būdu galima lengviau pastebėti klaidas, jas ištaisyti ir užtikrinti savo svetainės lankytojams geresnę patirtį naudojantis mobiliaisiais įrenginiais. Dėka geresnio svetainės pritaikomumo mobiliesiems įrenginiams, ji turi daugiau galimybių pasiekti aukštesnes mobiliosios „Google“ paieškos rezultatų pozicijas.

„Google Search Console“ – svarbi svetainės priežiūros dalis

Paminėtos „Google Search Console“ galimybės nėra vienintelės prieinamos svetainių savininkams, SEO ir skaitmeninės rinkodaros specialistams, kurie naudojasi šiuo „Google“ nemokamai siūlomu įrankiu. Todėl įgyvendinant bet kurią skaitmeninės rinkodaros strategiją ir siekiant tinkamai prižiūrėti savo svetainę, „Google Search Console“ yra nepakeičiamas įrankis.