Kaip vyksta raktažodžių paieška

Kaip vyksta raktažodžių paieška?

Raktažodžių paieška arba raktinių žodžių tyrimas suteikia labai vertingos informacijos apie užklausas, kurių jūsų tikslinė auditorija ieško naudodamasi „Google“ paieška. Todėl raktažodžių tyrimo metu gauti duomenys reikšmingai prisideda prie veiksmingos SEO ir turinio rinkodaros strategijos kūrimo ir yra neatsiejama šio proceso dalis.

Nors iš pirmo žvilgsnio jums gali atrodyti, kad puikiai žinote, kokiems raktažodžiams turėtumėte skirti didžiausią dėmesį, nes esate savo srities specialistai, jūsų požiūris ir elgsena gali skirtis nuo jūsų tikslinei auditorijai priklausančių vartotojų priimamų sprendimų ir ketinimų. Todėl jų naudojami raktažodžiai internetinių užklausų formavimui gali labai skirtis nuo to, kas, jūsų manymu, yra tinkama. Be to, savo turinį turėtumėte kurti orientuodamiesi ne į tai, ką jūs norite pasakyti savo auditorijai, o į tai, ką jūsų auditorija iš tikrųjų nori rasti. Todėl SEO kampanijos įgyvendinimo tikslingumas tiesiogiai grindžiamas raktažodžių paieškos metu gautais duomenimis.

Raktažodžių tyrimo procesas

Atliekant raktažodžių paiešką, labai svarbu atrasti raktažodžių idėjas, išsiaiškinti, koks yra raktinių žodžių sudėtingumo lygis ir jų paieškos apimtis, ir nustatyti, ko siekia vartotojai, atlikdami paieškas.

Raktinių žodžių idėjų paieškos ir aktualių temų sudarymas

Nors raktažodžių idėjų paieška nėra sudėtinga, jeigu ją atliekant jums iš pradžių kyla sunkumų, visuomet galite atsižvelgti į tai, ką pasitelkia jūsų konkurentai. Peržiūrėję konkurentų naudojamus raktažodžius galėsite lengviau atrasti ir raktažodžių idėjų, kurias pasitelkę imsitės tolesnių veiksmų.

Šiame žingsnyje jums reikėtų sudaryti ir aktualių temų sąrašą, atsižvelgiant į tai, ką jau žinote apie savo vykdomą komercinę veiklą – tai tiesiogiai prisidėtų prie raktažodžių idėjų formavimo. Pagalvokite apie tam tikras temas, pagal kurias norėtumėte užimti aukštas pozicijas internetinėje paieškoje. Pavyzdžiui, kai sugalvosite nuo penkių iki dešimtiems temų, jums bus lengviau atitinkamai temai priskirti tikslinius raktažodžius.

Net jei sunkiai sekasi sugalvoti daugiau temų, pagalvokite apie tai, kas kasdien būna aktualu jūsų klientams, ko jie jūsų teiraujasi, kaip atrodo jūsų kasdienė veikla ir kt. Jūs taip pat galite pabandyti pažvelgti ir iš savo kliento perspektyvos, kad suprastumėte, ko jie iš tikrųjų ieško. Turėdami tokių temų sąrašą galėsite lengviau nustatyti dalį raktažodžių, kurie jas labiausiai atitiktų ir pagal kuriuos norėtumėte pagerinti savo svetainės pozicijas.

Raktažodžių sudėtingumo ir paieškos apimties nustatymas

Kadangi jau būsite nustatę konkrečias jūsų verslui aktualias temas ir turėsite abstraktų raktažodžių idėjų sąrašą, jums reikės nustatyti, su kuriais iš jų jums vertėtų judėti pirmyn. Tam jums reikės nustatyti raktažodžių sudėtingumą ir jų paieškos apimtį.

Tačiau nustatydami raktažodžių paieškų apimtis, turėtumėte į tai žiūrėti plačiau, nes į raktažodžių apimtis, kurios nurodomos prie raktažodžių, nėra įtraukti ilgieji raktažodžiai ir LSI raktažodžiai. Pavyzdžiui, jei vienas raktažodis sulaukia 3000 užklausų per mėnesį, pagal jį užimant aukščiausią poziciją, jis gali atvesti daugiau nei 3000 lankytojų, nes puslapis bus reitinguojamas ir pagal kitus išvestinius su juo susijusius raktažodžius.

Taigi, kaip nustatyti tikrąją paieškos apimtį? Radę puslapį, kuris pagal konkretų raktažodį užima pirmąją poziciją, pasinaudoję pasirinktu raktažodžių tyrimo įrankiu (pvz., „Ahrefs“), galite pamatyti, kokio lankytojų srauto sulaukia konkretus puslapis. Tokiu būdu jums bus lengviau suprasti, ko galite tikėtis, jei ir jums pavyks pasiekti aukštas pozicijas pagal atitinkamą raktažodį (ir su juo susijusius išvestinius raktažodžius). Tai reiškia, kad sužinosite pasirinkto raktažodžio tikrąjį potencialą, kartu išsiaiškindami ir išvestinius raktažodžius (susijusius su pagrindiniu raktažodžiu), pagal kuriuos verta optimizuoti savo svetainės puslapius.

Žinodami raktažodžių paieškų apimtis turėtumėte išsiaiškinti ir raktažodžių sudėtingumo lygį, kurį jums taip pat gali parodyti raktažodžių tyrimo programos. Tačiau vertinant raktažodžių sudėtingumą, kuris nurodomas balais, reikėtų atsižvelgti ir į pačių svetainių, su kuriomis teks konkuruoti, autoritetą. Nes jei jis bus labai didelis, net ir esant žemam raktažodžio sudėtingumo balui, jums, kaip naujai svetainei, gali būti daug sunkiau konkuruoti.

Paieškos tikslų ir ketinimų nustatymas

Atlikę anksčiau minėtus veiksmus, jau turėsite sukaupę pakankamai ilgą tikslinių raktažodžių sąrašą, todėl ateis metas išsiaiškinti, ko iš tikrųjų siekia jūsų tikslinė auditorija, pateikdama atitinkamas užklausas internetinėje paieškoje.

Kalbant apie tikslinės auditorijos paieškos ketinimus, reikia paminėti, kad jie gali būti tiek informaciniai, tiek susiję su siekiu rasti geriausią pasiūlymą ar atlikti pirkimą. Išsiaiškinti, kas yra aktualu vartotojams, galite ir analizuodami savo konkurentų svetaines, kai peržiūrinėsite svetainių, kurios pagal atitinkamus jums aktualius raktažodžius yra aukštose pozicijose, informaciją, orientuodamiesi į tai, ką jūsų konkurentai naudoja ir kaip formuoja turinį.

Vartotojai, kurių ketinimai yra informacinio pobūdžio, dažniausiai ieško informacijos apie tai, kas yra konkretus produktas, kaip jis veikia ar kaip jį naudoti. Jei vartotojai atlieka tyrimą, t.y. ieško geriausio pasiūlymo, jie pasitelkia raktažodžius, kurių pagalba bando rasti geriausias prekes ir paslaugas, siekia rasti produktų apžvalgas, nori palyginti skirtingas prekes pagal skirtingus kriterijus ir kt. Galiausiai, jei jų ketinimas yra įsigyti tam tikrą prekę ar paslaugą, jie gali naudoti raktažodžius, susijusius su tuo, kiek kainuoja konkreti prekė, kur ją galima rasti, kaip konkrečią prekę galima užsisakyti internetu, kur prekė siūloma už žemiausią kainą ir kt.

Kai jau žinosite, kokie yra jūsų tikslinės auditorijos pagrindiniai ketinimai, kai ji naudojasi internetine paieška, turėsite labai išsamų raktažodžių sąrašą, kurį galėsite naudoti SEO kampanijos ir turinio rinkodaros strategijos įgyvendinimo metu.

Raktažodžių tyrimui skirti įrankiai

Visame raktažodžių tyrimo procese labai naudinga pasitelkti raktažodžių tyrimui pritaikytus įrankius, kadangi tokiu būdu galima reikšmingai palengvinti raktažodžių paieškas, gauti daug idėjų, nustatyti konkurencijos lygį, paieškų apimtis ir tikruosius paieškų ketinimus. Raktažodžių tyrimui galima naudoti įvairius įrankius, pradedant „Ahrefs“, „Moz“, „SEMrush“ ir baigiant „Google Keyword Planner“, „KWFinder“ ar „KeywordTool.io“.

Pabaigai

Raktažodžių paieška yra labai svarbi kiekvienos sėkmingos SEO kampanijos sudedamoji dalis, kuriai būtina skirti pakankamai laiko ir labai didelį dėmesį. Žiūrint vien tik į raktažodžių paieškos apimtis, siekiant pasirinkti populiariausias raktines frazes, galima labai lengvai ir greitai apsigauti ir priimti neteisingus SEO sprendimus.

Todėl raktažodžių analizė visuomet turėtų būti atliekama išsamiai ir kompleksiškai, vertinant daug skirtingų rodiklių. Be to, niekada nereikėtų ignoruoti mažomis paieškos apimtimis pasižyminčių raktažodžių, nes priešingu atveju galima prarasti galimybę lengviau įgyti didesnį konkurencinį pranašumą. Galiausiai reikia daug dėmesio skirti ir paieškos ketinimams, siekiant užtikrinti, kad jūs visuomet kurtumėte tik tikslinį turinį, kuris iš tikrųjų yra aktualus jūsų auditorijai.

Jei jūsų svetainės raktažodžių analizė prieš imantis SEO kampanijos įgyvendinimo praktinių veiksmų bus atlikta labai išsamiai ir atidžiai, net ir turėdami visiškai naują svetainę, kuri dar nėra spėjusi įgyti jokio autoriteto paieškos sistemos ir vartotojų akyse, turėsite daug didesnį potencialą ir daug daugiau galimybių sėkmingai optimizuoti savo svetainę pagal tikslinius ir vartotojų poreikius geriausiai atitinkančius raktažodžius.