Kas yra „long tail“ raktažodžiai? Kodėl jie yra svarbūs?
Atliekant svetainės optimizaciją ir kuriant SEO strategiją, labai svarbus veiksnys yra pasirenkami raktažodžiai, kuriais siekiama užimti aukštesnes pozicijas internetinėje paieškos sistemoje ir tokiu būdu į savo svetainę atvesti didesnį tikslinių lankytojų srautą. Tačiau, esant didelei konkurencijai dėl pagrindinių (arba bazinių) raktažodžių, gali iškilti sunkumų, siekiant norimų rezultatų. Laimei, yra sprendimas – „long tail“ (arba „ilgieji raktažodžiai“) raktažodžiai. Taigi, kokie tai raktažodžiai ir kodėl jie yra tokie svarbūs?
Kas yra „long tail“ raktažodžiai?
„Long tail“ arba „ilgieji raktažodžiai“ yra daug konkretesni ir rečiau vartotojų ieškomi raktažodžiai, labiau orientuoti į konkrečią nišą. Net jei niša yra labai maža ir siaura, tai nesumažina „long tail“ raktažodžio naudingumo, lyginant su baziniais raktažodžiais. Paprastai „long tail“ raktažodžiai būna sudaryti iš keturių, penkių ar daugiau žodžių, skirtingai nei pagrindiniai raktažodžiai, kuriuos sudaro 1–2 žodžiai.
Kodėl verta naudoti „long tail“ raktažodžius?
„Long tail“ raktažodžių pagalba užimti aukštas pozicijas galima daug lengviau, nei naudojant pagrindinius raktažodžius, nes tokiu atveju dėl jų varžosi gerokai mažesnis svetainių skaičius. Todėl, kuo ilgesnis ir konkretesnis yra pasirinktas raktažodis, tuo lengviau konkuruoti.
Mažesnė konkurencija
Pagal „long tail“ raktažodžius daug lengviau užimti aukštesnes pozicijas, nei pagal pagrindinius (arba trumpuosius) raktažodžius. Taip yra dėl to, kad ilgųjų raktažodžių konkurencija būna mažesnė. Remiantis atliktų tyrimų duomenimis, 70 % visų interneto paieškų atliekama naudojant būtent „long tail“ raktažodžius. Todėl kiekvienam SEO strategiją įgyvendinančiam svetainės savininkui ar SEO specialistui labai svarbu skirti pakankamai dėmesio ilgiesiems raktažodžiams ir tokiu būdu atverti platesnes galimybes ir lengviau įveikti vyraujančią didelę konkurenciją.
Didesnis turinio matomumas
Naudojant „long tail“ raktažodžius, paieškos sistema stengiasi paieškos rezultatus pritaikyti asmeniškai, t.y. atsižvelgiant į konkretaus vartotojo buvimo vietą, jo pomėgius ir kt. Būtent dėl to du internetinės paieškos sistemos vartotojai, kurie naudoja tą patį raktažodį, gali matyti skirtingus rezultatus. Tuo tarpu „long tail“ raktažodžiai gali suteikti svetainės savininkui galimybę pritraukti skirtingoms kategorijoms priskiriamus vartotojus, nes tokie raktažodžiai pasižymi daug didesniu konkretumu ir tikslumu.
Lengviau užimti aukštesnes pozicijas naujoms svetainėms
Paieškos sistema svetainių reitingavimui naudoja labai daug skirtingų veiksnių, tarp kurių yra ir turinio kokybė, svetainės autoritetas ir kt. Jei svetainė yra visai nauja, arba „Google“ paieškos sistemos algoritmai nelaiko jos autoritetinga, jai paprastai daug daug sudėtingiau konkuruoti su pagrindiniais rinkos dalyviais, kurie jau turi didelį autoritetą ir daug atgalinių nuorodų.
Taigi, jei svetainė yra pakankamai nauja arba neturi pakankamai kokybiškų atgalinių nuorodų, vienas iš sprendimų, padedančių lengviau konkuruoti, yra „long tail“ raktažodžiai. Naudojant ilguosius raktažodžius, galima kurti tokį turinį, kuris tiksliau ir išsamiau atsako į vartotojų klausimus, kartu lengviau užimant ir aukštesnes pozicijas pagal konkrečius raktažodžius – nepaisant to, kad svetainė yra nauja ir neturi daug kokybiškų atgalinių nuorodų.
Didesnė konversija
Vartotojai, kurie, naudodamiesi internetine paieškos sistema, pasitelkia „long tail“ raktažodžius, paprastai daug konkrečiau ir aiškiau žino, ko jie iš tikrųjų nori ir ką jie siekia surasti per „Google“ paieškos sistemą. Todėl, jei į svetainės SEO strategiją įtraukiami ir „long tail“ raktažodžiai, galima pastebėti geresnį konversijos rodiklį, nes tokiu atveju turinys, kurį svetainėje randa vartotojas, daug geriau atitinka jo lūkesčius. Taigi, svarbu suprasti, kad vartotojų poreikiai ir lūkesčiai yra internetinės paieškos tikslai, kurie padeda pasiekti ir geresnę konversiją.
Padeda suasmeninti kuriamą turinį
„Long tail“ raktažodžių naudojimas yra susijęs ir su didesniu turinio suasmeninimu, kadangi juose paprastai būna nurodyta ir konkreti geografinė vieta, lytis ar kt. Tokiu atveju atsiveria platesnės galimybės sukurti skirtingą ir ypač tikslingą turinį, orientuotą į skirtingas vartotojų grupes. Todėl ilgųjų raktažodžių pagalba galima veiksmingiau įgyvendinti ir turinio rinkodaros strategiją.
Geriau tinka balso paieškai
Balso paieška labai sparčiai populiarėja, todėl „Google“ tam skiria ypatingai didelį dėmesį. Kuo daugiau vartotojų naudojasi išmaniaisiais telefonais, tuo aktualesne tampa ir balso paieška. Kaip jau buvo minėta, didžioji dalis internetinių paieškų yra atliekamos naudojant ilguosius raktažodžius. Tai reiškia, kad šiuolaikinis vartotojas yra pratęs ieškoti taip, lyg jis tiesiogiai kalbėtų su paieškos sistema ir bandytų jai tiksliai paaiškinti, ko jis iš tikrųjų ieško ir kas jam yra aktualiausia. Tokiu būdu auga ir „long tail“ raktažodžius naudojančių paieškų kiekis.
Kai vartotojas naudojasi „Google Home“, „Siri“ ar „Alexa“ sistemomis, „long tail“ raktažodžiai tampa dar svarbesni ir dažnesni. Todėl, jei svetainė yra optimizuota ilgiesiems raktažodžiams, tai suteikia didžiulį konkurencinį pranašumą prieš kitus rinkos dalyvius, kurie į savo SEO strategiją jų netraukė. Be to, tokiais atvejais vartotojai daug geriau konvertuojasi, o kartu pritraukiamas ir didesnis srautas. Visi šie aspektai tiesiogiai prisideda ir prie geresnių pozicijų internetinėje paieškos sistemoje.
Padidina matomumą ir pagrindinių raktažodžių paieškoje
Paprastai „long tail“ raktažodžių sudėtyje jau būna ir pagrindiniai (trumpieji) raktažodžiai, pagal kuriuos norima užimti aukštesnes pozicijas ir konkuruoti su stambesniais rinkos dalyviais. Tokia ilgųjų raktažodžių struktūra gali padėti pasiekti ir didesnius tikslus, nei tik aukštesnės pozicijos pagal „long tail“ raktažodžius. Tokiu atveju galima stebėti ir pozicijų kilimą pagal pagrindinius raktažodžius, kartu sistemingai auginant ir tikslinį organinį srautą.
Pabaigai
Šie privalumai, kuriuos būtų galima paminėti kalbant apie „lont tail“ raktažodžius, nėra vieninteliai, todėl šių raktažodžių naudojimas įgyvendinant savo svetainės SEO strategiją tampa ypatingai svarbus, norint užimti aukštesnes pozicijas, pritraukti didesnį tikslinių lankytojų srautą, padidinti konversijas ir įgyti didesnį konkurencinį pranašumą.