Kodėl Google Planner raktažodžių apimtys nėra tikslios?
Nors nemaža dalis skaitmeninės rinkodaros specialistų, atlikdami raktažodžių analizę, remiasi „Google Planner“ duomenimis, šios programos pateikiami duomenys paprastai nėra tikslūs. Nepaisant to, kokiam tikslui norima naudoti „Google Planner“, vidutinės paieškos apimtys turi trūkumų, todėl naudinga apie tai pakalbėti išsamiau.
Programa suapvalina vidurkį
„Google Planner“ populiariausia metrika yra vidutinės mėnesio paieškos apimtys. Remdamiesi šiais skaičiais, daugelis skaitmeninės rinkodaros specialistų sprendžia, kokius raktažodžius jie turėtų naudoti ir kokio srauto jie galėtų tikėtis sulaukti. Vis dėlto, skaičiai nėra tikslūs. Vidutinė mėnesio paieškos apimtis yra ne tik vidurkis, tačiau tai yra ir skaičius, kuris būna suapvalinamas iki artimiausios apimties. Ir tai parodo konkrečių raktažodžių paskutinių 12 mėnesių srauto duomenys. Todėl, vertinant vidutinę mėnesio paieškų apimtį, labai svarbu atsižvelgti ir į paskutinių 12 mėnesių duomenis.
Raktažodžiai būna „paslėpti“
Kai naudojamasi „Google Planner“ programa, paprastai pasitelkiama konkreti raktinė frazė, pagal kurią siekiama rasti vertingiausių raktažodžių, kurių sudėtyje būtų pateiktas konkretus pirminis (pagrindinis) raktažodis. Tokiu atveju siekiama gauti „Google“ rekomendacijas, atrasti skirtingus raktažodžius, kurie daugiau ar mažiau sutampa, ir kt.
Tačiau, kai pradedama paieška, „Google“ dažniausiai nepateikia vienų iš lankomiausių raktažodžių, kuriuose būtų ir pagrindinis raktažodis. Atlikti tyrimai parodė, kad tarp daugiausiai užklausų sulaukiančių raktinių frazių paprastai patenka tik 35 % raktažodžių, o tai yra labai riboti duomenys, kurie apsunkina raktažodžių analizę. Taigi, galima manyti, kad „Google Planner“ pateikia įvairių terminų pavyzdžius, neužtikrinant išsamumo ir tikslumo. Tai reiškia, kad prarandamos didelės galimybės, nes labai daug svarbių raktažodžių galima praleisti pro akis nepastebėjus. Būtent dėl šios priežasties labai svarbu raktažodžių analizei nenaudoti vien tik „Google Planner“ programos, nes, ja naudojantis, yra didelė tikimybė, kad bus praleistas ne vienas svarbus raktinis žodis.
Paieškų apimčių neatitikimai kombinuojant
„Google“ pateikia rezultatus, kartu nurodydama vartotojui raktažodį su taisyklinga rašyba. Suprantama, kad tai yra naudinga tiems, kurie naudojasi internetine paieška, siekdami surasti jiems aktualią informaciją. Tačiau svetainės savininkui ar rinkodaros specialistui, kuris atlieka raktažodžių analizę, tai gali visiškai sujaukti aktualių raktažodžių paieškų rodiklius. Galima manyti, kad „Google“ visą konkretaus raktažodžio srautą skaičiuoja pagal teisingai parašytą raktažodį arba, kad tai daro atsižvelgiant į neteisingai parašytą raktažodį. Tačiau iš tikrųjų yra taikomas kombinuotas variantas, dėl kurio gautas rezultatas yra labai netikslus.
Netinkamos rekomendacijos
Kai, atliekant raktažodžių analizę, yra naudojamasi „Google Planner“ programa, visuomet norima gauti raktažodžių rekomendacijų. Tačiau iš tikrųjų ši programa rekomendacijas dažnai pateikia labai neteisingai, o tai gali apsunkinti raktažodžių analizės procesą ir padaryti neigiamą poveikį raktažodžių grupių paieškų duomenims.
Raktažodžiai grupuojami pagal srautą
Dar viena priežastis, kodėl „Google Planner“ duomenys nėra tikslūs, yra ta, kad raktažodžiai grupuojami pagal srautą, kuris apibrėžiamas labai plačiai. Pavyzdžiui, raktažodžio srauto apimtis yra 30 000. Tačiau tai tikrai nereiškia, kad jis vartotojų internetinėje paieškoje iš tikrųjų buvo naudotas būtent tiek kartų.
„Google turi apytiksliai 85 skirtingas srauto „kategorijas“, kurios logaritmiškai yra proporcingos. Tarkime, ilgieji raktažodžiai gali patekti į kategorijas, kuriose srautas vienu metu skiriasi tik 10-20 paieškų, o baziniai raktažodžiai gali turėti ir dešimtis tūkstančių paieškų per mėnesį. Taigi, kuo didesnė raktažodžio paieškos apimtis, tuo mažiau tikslus yra vidutinių mėnesio paieškų skaičius, lyginant jį su kitais į tą pačią kategoriją patenkančiais raktažodžiais. Toks apvalinimas „Google Planner“ programoje vyksta dėl patogumo ir atsižvelgiant į realius mėnesio paieškų skirtumus.
Pabaigai
Nepaisant daugybės neigiamų aspektų, kuriuos galima įvardyti, kalbant apie „Google Planner“ programą, vis dėlto, tai yra labai veiksmingas įrankis, kuris yra prieinamas kiekvienam, norinčiam gauti „Google“ paieškų duomenis konkretiems raktažodžiams. Dalį duomenų visuomet galima patikslinti, naudojant raktažodžių paspaudimų srauto duomenis. Tikslesnius duomenis galima gauti vykdant „Google Ads“ kampanijas, kurių metu stebimas parodymų skaičius.
Suprantama, kad dėl daugybės netikslumų „Google Planner“ kartais gali atrodyti kaip labai neefektyvus įrankis raktažodžių analizei atlikti, tačiau iš tikrųjų jį visuomet galima panaudoti savo naudai. Be to, „Google Planner“ įrankį galima palyginti su kitų raktažodžių analizei skirtų programų pateikiamais duomenimis bei rekomendacijomis ir tokiu būdu ne tik išsamiau atlikti raktažodžių paiešką, bet ir įsitikinti, kokie duomenys iš tikrųjų yra teisingi ir kuriais iš jų vertėtų vadovautis.
Galiausiai, reikia žinoti, kad tarp netiksliai pateikiamų „Google Planner“ duomenų galima atrasti ir naudingų rezultatų, pvz., raktažodžių su gausiomis rašybos klaidomis, kurie pateikiami teisingai parašytų raktažodžių kategorijoje, tačiau neįtraukiami į bendrą paieškų apimties rezultatą. Tokie raktažodžiai gali jums suteikti didesnį konkurencinį pranašumą, sukuriant palankesnes sąlygas tolimesnei svetainės optimizacijai. Tai reiškia, kad net jei duomenys ne visada yra visai tikslūs, jūs galite tuo