Dažniausiai naudojami SEO KPI

Dažniausiai naudojami SEO KPI

Svetainės optimizacijos metu pasitelkiami pagrindiniai veiklos rodikliai (KPI) gali skirtis, priklausomai nuo užsibrėžtų tikslų ir verslo pobūdžio. Tačiau visuomet galima išskirti bent keletą dažniausiai naudojamų SEO KPI, į kuriuos verta atsižvelgti, optimizuojant savo svetainę. Tai padeda lengviau įvertinti savo SEO kampanijos pažangą ir sėkmę.

Investicijų grąža (ROI)

Kiekvienam verslui, investuojančiam į SEO, yra svarbu sulaukti pakankamos investicinės grąžos (ROI). Ir tai yra vienas iš pagrindinių sėkmės rodiklių, kuris parodo, kad uždirbama daugiau nei išleidžiama. Vis dėlto, optimizuojant svetainę, investicijų grąžai nustatyti gali prireikti ilgesnio laikotarpio, pvz., kai kuriais atvejais tam reikia ir 6 ar 12 mėn. Kita vertus, reikia nustatyti konkretų ROI tikslą, kad būtų galima lengviau įvertinti vykdomos SEO kampanijos rezultatus.

Konversijos

Konversijų stebėjimas yra labai naudinga priemonė, padedanti lengviau suprasti SEO kampanijos efektyvumą. Tačiau, norint tiksliai nustatyti, kaip pagerėjo konversijos, labai svarbu prieš pradedant SEO strategijos įgyvendinimą, nustatyti iki tol buvusią konversiją. Tokiu būdu galėsite išsiaiškinti, kaip ji kinta optimizacijos eigoje.

Organinis matomumas paieškoje

Organinis matomumas yra dar vienas svarbus KPI, kurį vertėtų sekti, įgyvendinant savo svetainės optimizaciją. Stebint svetainės parodymų paieškoje augimą, galima suprasti, kaip auga svetainės matomumas, net jei svetainė nesulaukia tikslinio vartotojo paspaudimo. Ir nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad paspaudimai, kurių sulaukia svetainė, nėra svarbus rodiklis, vis dėlto jis rodo, kad svetainė ima reitinguotis pagal vis didesnį skirtingų raktažodžių skaičių, judant link numatytų SEO kampanijos tikslų. Trumpiau tariant, didėjantis organinis matomumas paieškoje parodo, kaip dažnai jūsų svetainė yra rodoma SERP pagal konkrečias vartotojų naudojamas paieškų užklausas.

Organinis srautas

Kuo labiau auga organinis matomumas paieškoje, lygiagrečiai gerėjant svetainės pozicijoms, tuo labiau auga ir organinių sesijų skaičius, t.y. didėja lankytojų srautas. Pastarasis rodiklis tampa labai vertingu KPI, kurį privalu stebėti SEO kampanijos įgyvendinimo metu. Kai SEO strategija įgyvendinama sėkmingai, sistemingai auga į svetainę atkeliaujančių lankytojų skaičius, kuris, savo ruožtu, gali virsti konversijomis. Todėl, jei stebėsite organinio srauto prieaugį, kaip vieną iš KPI, galėsite daug lengviau įvertinti savo SEO kampanijos veiksmingumą ir ROI padidėjimą.

Organinis paspaudimų dažnio rodiklis

Organinis paspaudimų dažnio rodiklis (CTR) taip pat gali būti vienas iš KPI, kurį naudinga stebėti, siekiant įvertinti savo SEO kampanijos progresą. Kuo geresnis yra organinis CTR, tuo daugiau tikslinių vartotojų spusteli svetainę internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose. Tai taip pat reiškia, kad lygiagrečiai pritraukiama ir daugiau tikslinių vartotojų. Žvelgiant į CTR rodiklį, galima lengviau išsiaiškinti, kaip efektyviai paieškos rezultatuose rodomi meta duomenys atspindi vartotojų poreikius.

Vidutinis puslapio lankymo laikas

Vienas iš svarbių KPI, kurį naudinga stebėti optimizuojant savo svetainę, yra vidutinis puslapio lankymo laikas. Kuo ilgesnis yra vidutinis vartotojo puslapyje praleistas laikas, tuo vartotojas yra labiau sudomintas jam pateikiamu turiniu ir tuo labiau išauga konversijos padidėjimo tikimybė. Ir šiuo atveju labai svarbu stebėti tiek vidutinį puslapio, tiek visos svetainės lankymo laiką.

Atgalinės nuorodos

Atgalinės nuorodos yra vienas pagrindinių svetainės reitingavimo internetinėje paieškoje veiksnių, kuriam „Google“ algoritmai skiria didžiulį dėmesį. Todėl, optimizuojant savo svetainę, labai svarbu žinoti ne tik atgalinių nuorodų skaičių, bet ir jų kokybę. Atgalinių nuorodų profilis gali parodyti, kaip įgyvendinama SEO kampanija, ir kartu gali leisti nustatyti problemas, kurias būtina laiku pašalinti. Vertinant atgalines nuorodas, vienas iš svarbių KPI, į kurį reikėtų atsižvelgti, yra bendras atgalinių nuorodų ir nukreipiančių domenų skaičius bei gautų naujų nuorodų, prarastų ir kenksmingų nuorodų skaičius.

Raktažodžių pozicijos

Ilgą laiką raktažodžių pozicijos daugeliui svetainių savininkų atrodė pagrindinis ir svarbiausias KPI, į kurį reikia atsižvelgti vertinant SEO kampanijos sėkmę. Tačiau, nors raktažodžių pozicijos rodo pažangą, šiandien tai nėra svarbiausias rodiklis. Kita vertus, raktažodžių pozicijos yra vienas iš KPI, kurį stebėti yra svarbu, nes jis padeda išsiaiškinti, kaip tiksliniai raktažodžiai reitinguojami internetinėje paieškoje.

Atmetimo rodiklis

Atmetimo rodiklis yra KPI, kurį būtina įtraukti į savo SEO strategijos įgyvendinimo sėkmingumo vertinimą, nes šio rodiklio pagalba galite suprasti, ar jūsų svetainėje skelbiamas turinys (nepaisant to, ar tai būtų tekstinis, ar vizualinis turinys) atitinka vartotojų poreikius, jų lūkesčius ir kaip efektyviai sudomina vartotojus. Atsižvelgiant į tai, kokioje rinkoje veikiama, atmetimo rodiklis paprastai būna apie 40 – 60 %. Jei šis rodiklis yra per didelis, tai reiškia, kad puslapis neatitinka vartotojų paieškų užklausų, todėl jie nusprendžia svetainę palikti.

Pabaigai

Kokius KPI nuspręsite stebėti savo svetainės SEO kampanijos įgyvendinimo metu priklausys nuo to, ką esate užsibrėžę pasiekti. Todėl, jei norite, kad jums būtų lengviau tai padaryti, pirmiausia pasistenkite nustatyti pagrindinius tikslus, išsiaiškinant, ką jūs tikitės pasiekti, nustatykite SEO darbams skiriamą biudžetą ir pasirinkite KPI stebėjimui skirtus įrankius.