Kas geriau SEO ar „Google Ads“?
Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) ir „Google Ads“ (anksčiau vadinta „Google AdWords“) yra dvi pagrindinės SEM priemonės, kurias pasitelkus galima padidinti svetainės lankytojų tikslinį srautą ir pritraukti potencialių klientų. Kadangi šios dvi skaitmeninės rinkodaros priemonės yra nutaikytos į tuos pačius rezultatus – didesnį srautą ir geresnes konversijas, savo pirmąją rinkodaros kampaniją planuojančiam verslui gali būti sunkoka nuspręsti, ką pasirinkti – SEO ar „Google Ads“.
Vis dėlto, nepaisant tokio paties tikslo, šios rinkodaros priemonės veikia skirtingai ir norint tinkamai pasirinkti bei nuspręsti, ar viena iš jų yra geresnė už kitą, pirmiausia reikėtų išsiaiškinti, kas yra SEO ir „Google Ads“, kaip jos veikia ir kuo skiriasi.
Kas yra SEO?
SEO proceso įgyvendinimo metu svetainė yra optimizuojama internetinei paieškos sistemai, siekiant, kad pagal tikslinius raktažodžius ji būtų rodoma aukštesnėse paieškos sistemos rezultatų puslapių (SERP) pozicijose. Svetainės optimizacijos metu taikomi kompleksiniai sprendimai, kurių pagalba svetainė turi tapti patrauklesnė paieškos sistemų algoritmams ir palankiau jų vertinama. Profesionaliai optimizuota svetainė pasižymi aukštomis pozicijomis internetinėje paieškoje, todėl generuoja didesnį tikslinių lankytojų srautą, o tai savo ruožtu didina konversijas ir pardavimus.
SEO privalumai
- SEO yra veiksmingas ilgalaikis sprendimas svetainės pozicijų gerinimui „Google“ paieškos sistemoje.
- SEO proceso metu gerinamos pozicijos organiniuose rezultatuose, todėl nereikia mokėti už paspaudimus – lankytojai į svetainę atkeliauja nemokamai.
- Į svetainę pritraukiamas tikslinis organinis srautas, todėl sumažėja atmetimo rodiklis ir gerėja konversijos.
- Organiniais rezultatais klientai pasitiki labiau nei skelbimais.
SEO trūkumai
- Svetainės optimizavimui vidutiniškai reikia 3–6 mėnesių, kad būtų galima pamatyti jos pozicijų pagerėjimą. Priklausomai nuo rinkos ir joje vyraujančio konkurencijos lygio, optimizacija gali trukti ir iki 12 mėn. ar dar ilgiau.
- Skirtingai nei „Google Ads“ reklamos naudojimo atveju, optimizuojant svetainę greiti rezultatai nėra matomi ir nereikia tikėtis greitos investicinės grąžos.
- Siekiant konkurencingoje rinkoje išlaikyti pasiektas aukštas pozicijas, reikalingos nuolatinės ir sistemingos pastangos.
- Svetainės optimizavimui reikia daugiau laiko ir ilgalaikių investicijų, kol bus pasiekti norimi rezultatai.
Nors SEO procesas reikalauja daugiau laiko ir pastangų, optimizacijos metu svetainė paverčiama tinkamesne paieškos sistemų atžvilgiu, todėl pagerėja ir jos pozicijos organiniuose rezultatuose, kurie yra nemokami. SEO yra ilgalaikis skaitmeninės rinkodaros sprendimas, kurio metu tobulinama svetainės vidinė būklė, kuriamas tikslinis turinys, optimizuojamos konversijos, formuojamas vidinių ir išorinių nuorodų tinklas, didinama svetainės sparta ir kt., paverčiant svetainę patogesne ir patrauklesne vartotojams ir palankiau vertinama paieškos sistemų.
„Google“ paieškos sistema svetainių pozicijas nustato atsižvelgdama į įvairius veiksnius, tarp kurių yra ir:
- Raktiniai žodžiai. Vykdant svetainės optimizaciją visų pirma būtina pasirinkti tikslinius (t.y. su teikiamomis paslaugomis ar parduodamomis prekėmis susijusius) raktažodžius, kadangi labai svarbu pagerinti savo svetainės pozicijas internetinėje paieškoje pagal susijusius raktažodžius ir raktines frazes, kurias klientai naudoja vykdydami savo internetines užklausas. „Google“ jūsų svetainę reitinguos pagal pasirinktus raktažodžius, todėl jie privalo atitikti tai, ką jūs siūlote.
- Turinio kokybė. „Google“ paieškos sistemos pagrindinis tikslas yra nukreipti vartotojus į jų suformuotas internetines užklausas geriausiai atitinkančius puslapius, kuriuose pateikiama informacija geriausiai atsako į jų klausimus ir padeda pasiekti jų norimą rezultatą. Todėl paieškos sistema didžiulį dėmesį skiria aukštos kokybės, informatyviam ir lengvai suprantamam turiniui. Be to, kokybiškas ir išsamus turinys prailgina vartotojų buvimo laiką svetainėje, didina įsitraukimą, mažina atmetimo rodiklį ir parodo „Google“ paieškos sistemai, kad tokia svetainė yra naudinga ir vertinga.
- Išorinės nuorodos. Tai svarbiausia svetainės išorinės optimizacijos dalis, kurios metu formuojamas išorinių nuorodų tinklas. Kuo kokybiškesnes išorines nuorodas gauna svetainė, tuo labiau didėja „Google“ pasitikėjimas ja. Išorines nuorodas „Google“ vertina kaip „balsus“ arba „pasitikėjimo signalus“ iš kitų svetainių, todėl atgalinės nuorodos iš autoritetingų ir gerai vertinamų tinklalapių padeda pagal tikslinius raktažodžius lengviau pagerinti svetainės pozicijas paieškos rezultatuose.
- Svetainės greitis. Šiuolaikinis vartotojas yra nekantrus, todėl kiekvienas siekia kuo greičiau gauti jam rūpimą informaciją. Kuo lėčiau atveriama svetainė, tuo labiau tikėtina, kad vartotojas nuspręs palikti tinklalapį jame nė neapsilankęs. „Google“ tai supranta ir didesnį puslapių greitį vertina kaip teigiamą rodiklį, dėl kurio svetainė yra verta geresnių pozicijų, todėl kuo sparčiau veiks jūsų puslapis, tuo geresnių rezultatų galėsite tikėtis.
- Vartotojo patirtis. Optimizuojant svetainę paieškos sistemoms svarbu pasirūpinti ir teigiama vartotojų patirtimi (UX), kadangi vertindamos svetaines paieškos sistemos tam skiria nemažą dėmesį. Todėl svarbu pasirūpinti patogia navigacija, leidžiančia vartotojams lengvai rasti juos dominančią informaciją, užtikrinti tinkamą ir aiškią svetainėje pateikiamo turinio struktūrą, naudoti vaizdinę medžiagą ir kt. Teigiama vartotojo patirtis padidins ir svetainėje lankytojo praleidžiamą laiką, todėl kartu gerės ir svetainės pozicijos internetinėje paieškoje.
- Pritaikomumas mobiliesiems įrenginiams. Vis daugiau vartotojų internetu naudojasi savo mobiliuosiuose įrenginiuose, todėl „Google“ jau kurį laiką didelį dėmesį kreipia į svetainių dizaino pritaikomumą mobiliesiems įrenginiams. Jeigu jūsų svetainė bus lengvai pritaikoma bet kuriuose mobiliuose įrenginiuose, ji ne tik taps patogesnė vartotojams, bet ir bus palankiau vertinama „Google“ paieškos sistemos algoritmų.
- Svetainės saugumas. Interneto vartotojų privatumas ir jų asmeninės informacijos saugumas yra ypač svarbūs ir jautrūs veiksniai šiuolaikiniame skaitmenizacijos pasaulyje, todėl „Google“ jau ilgą laiką tinkamai apsaugotas (naudojančias SSL sertifikatą) svetaines vertina kur kas palankiau. Vadinasi, norint įgyti didesnį paieškos sistemos palankumą, būtina apsaugoti savo svetainę.
Kokybiškos SEO strategijos įgyvendinimas padeda užtikrinti didesnį lankytojų srautą, didina vartotojų įsitraukimą ir konversijas, stiprina prekės ženklo žinomumą, matomumą, pasitikėjimą ir pardavimus. Todėl tai turėtų tapti svarbia ir neatskiriama kiekvieno verslo rinkodaros dalimi.
Kas yra „Google Ads“?
„Google Ads“ yra mokamos PPC (angl. Pay per click) reklamos už paspaudimą platforma, kurios pagalba verslas gali lengviau ir greičiau pasiekti savo potencialius klientus.
„Google Ads“ veikia pagal mokamos paieškos principą, kuomet mokama už vietą mokamuose „Google“ paieškos sistemos rezultatuose – skirtingai nei SEO atveju, kuomet svetainės optimizuojamos siekiant, kad jos būtų rodomos aukštesnėse organinės (nemokamos) paieškos rezultatų pozicijose.
Kadangi verslui būti matomam tarp pirmųjų „Google“ paieškos rezultatų yra ypatingai svarbu, „Google Ads“ pagalba svetainė gali labai greitai (dar tą pačią dieną) užimti pirmąją vietą mokamuose paieškos rezultatuose, pritraukiant į svetainę tikslinį lankytojų srautą. Tokiu atveju už reklamą „Google“ mokama tuomet, kai vartotojas spusteli jūsų skelbimą. Vieno paspaudimo kaina gali skirtis priklausomai nuo rinkos, konkurencijos lygio ir kitų veiksnių. Tačiau net ir tada, kai naudojamasi „Google Ads“ reklama, paieškos sistema taiko savo algoritmus, kurių pagalba siekia pateikti vartotojams kuo tikslingesnį ir geresnį turinį. Geriau suformuoti skelbimai ir turinys laimi prieš mažiau tinkamus skelbimus, o tai reiškia, kad kokybiškai suformavus „Google Ads“ kampaniją galima sumažinti ir reklamos kaštus. Taigi, reklamos skelbimo pozicijai įtakos turi tiek skelbimo kokybės balas, tiek ir nustatytas kainos pasiūlymas, o skelbimo rodymo dažnumas yra nulemtas iš anksto nustatyto reklamos biudžeto.
Lyginant „Google Ads“ reklamą su daugeliu kitų tradicinių reklamos priemonių, ji vertinama kaip ekonomiškesnis rinkodaros sprendimas, nes mokama tik tuomet, kai vartotojas spusteli skelbimą. Ši reklamos forma yra paremta pasiūlymų sistema, kai pasirenkami raktiniai žodžiai, kuriuos norima naudoti skelbimuose, ir nustatoma didžiausia kaina, kurią norima mokėti, kai vartotojas paspaudžia skelbimą. Kai nustatomas raktažodis, kainos pasiūlymas ir aktyvuojama kampanija, reklamos skelbimas pradedamas rodyti konkretaus nustatyto raktažodžio paieškos rezultatuose.
„Google Ads“ privalumai
- Galima greitai patekti tarp aukščiausiai rodomų svetainių rezultatų (būti matomiems pirmojo puslapio viršuje).
- Galima nustatyti konkrečias valandas, kuriomis turėtų būti rodomi konkretūs skelbimai.
- Galima naudotis remarketingu (pakartotine rinkodara), susigrąžinant lankytojus, kurie anksčiau lankėsi jūsų svetainėje, kartu padidinant ir prekės ženklo patikimumą.
- Patogu ir paprasta stebėti konversijas ir potencialius klientus.
„Google Ads“ trūkumai
- „Google Ads“ reklama nėra ilgalaikis sprendimas, t.y. reklama mokamuose paieškos sistemos rezultatuose rodoma tik tol, kol už skelbimų rodymą mokama.
- Lyginant su SEO, „Google Ads“ reklama yra brangesnė.
- Skelbimai „Google“ paieškos sistemos rezultatuose yra rodomi su užrašu „Skelbimai“, kas gali sumažinti tikimybę, kad vartotojai spustelės reklaminius skelbimus.
Ką geriau pasirinkti – SEO ar „Google Ads“?
Jau sužinojote ne vieną SEO ir „Google Ads“ privalumą bei trūkumą, tačiau atsakymas į klausimą, ką geriau pasirinkti – SEO ar „Google Ads“ – slypi jūsų numatytuose verslo tiksluose.
SEO geriausiai tinka tada, kai norima ilgainiui pritraukti nuolatinį tikslinių lankytojų srautą ir kartu sistemingai didinti savo prekės ženklo žinomumą. Skyrus pakankamai laiko ir pastangų, svetainė tampa geriau matoma paieškos sistemoje ir tokiu būdu galiausiai nemokamai padidinami pardavimai ir matomumas.
Tuo tarpu „Google Ads“ reklama geriausiu pasirinkimu tampa verslui, kuris orientuojasi į greitą potencialių klientų pritraukimą ir pardavimų didinimą, nes šios rinkodaros priemonės pagalba rezultatai yra matomi iš karto.
Tačiau nepaisant paminėtų skirtumų, prieš atliekant svetainės optimizaciją rekomenduojama savo pirminius nustatytus tikslus ir pasirinktus raktažodžius patikrinti naudojantis „Google Ads“ reklama. Jei tai pasiteisina, galima toliau vykdyti ir SEO kampaniją, nes optimizacija yra orientuota į ilgalaikį procesą, o „Google Ads“ – į greitus rezultatus.
Galiausiai, svarbu pabrėžti, kad SEO ir „Google Ads“ tarpusavyje nekonkuruoja, o priešingai – papildo viena kitą. Todėl jei šios dvi skaitmeninės rinkodaros priemonės yra naudojamos kartu, prekės ženklo matomumas didėja dar efektyviau, daug veiksmingiau pasirenkami raktažodžiai, kurie naudojami optimizuojant svetainę internetinei paieškos sistemai, ir dar labiau auga tikslinių lankytojų srautas.