Atsiliepimų svarba šiuolaikiniam tinklalapiui
Apklausos rodo, kad šiuolaikinio vartotojo sprendimui pirkti didelį įtaką turi atsiliepimai internete. Daugiau nei 90 % vartotojų teigia, kad, prieš priimdami sprendimą pirkti, jie peržiūri internete esančius atsiliepimus ir bene tiek pat vartotojų nurodo dėl neigiamų atsiliepimų priimantys sprendimą nepirkti. Tai reiškia, kad tik retas vartotojas aklai priima sprendimą pirkti ir dažniausiai pirmiausia peržiūri atsiliepimus internete.
Pasikeitę vartotojų apsipirkimo įpročiai lėmė tai, kad atsiliepimai šiuolaikiniam tinklalapiui įgavo ypatingą reikšmę ir nuo jų dažnai priklauso tai, ką vartotojai nuspręs pasirinkti. Todėl vartotojų atsiliepimų rinkimas, stebėjimas ir valdymas turėtų būti labai svarbi kiekvieno verslo skaitmeninės rinkodaros strategijos dalis.
Kodėl vartotojų atsiliepimai yra tokie svarbūs?
Vartotojams internetiniai atsiliepimai yra tiesiogiai susiję su didesniu verslo patikimumu, todėl nieko keisto, kad teigiamų atsiliepimų pagalba verslui tampa lengviau pritraukti daugiau potencialių klientų. Tačiau vartotojų atsiliepimai turi ir daugiau privalumų.
Didesnis socialinis patikimumas
Teigiami internetiniai atsiliepimai potencialiems klientams suteikia didesnį socialinį patikimumą, o tai lemia ir didesnį pasitikėjimą konkrečia įmone, prekės ženklu, produktais ar paslaugomis. Kadangi kiekvienas verslas apie save kalba tik iš gerosios pusės, vartotojams rekomendacijos tampa daug patikimesne įmonės patirtį, žinias, kompetenciją ir kokybę atspindinčia priemone, tokiu būdu sumažinant bet kokias dvejones ir nerimą dėl įmonės pasirinkimo. Todėl, jei verslas turi daugiau teigiamų atsiliepimų, tikimybė, kad vartotojas nuspręs atlikti pirkimą, yra didesnė.
Didina autoritetą ir kompetenciją
Internetiniai atsiliepimai taip pat patvirtina ir įmonės autoritetą bei kompetenciją potencialių klientų akyse. Kiekvienas teigiamas atsiliepimas rodo, kad galutinis vartotojas liko patenkintas ir jam parduotos prekės ar suteiktos paslaugos atitiko jo lūkesčius bei užtikrino žadėtą galutinį rezultatą.
Dauguma vartotojų yra gerokai mažiau linkę tikėti įmonių apie save pateikiamais teigiamais apibūdinimais, jei nėra tai galinčių patvirtinti trečiųjų šalių įrodymų, kuriais ir tampa internetiniai atsiliepimai. Kuo geresnę reputaciją rinkoje turi konkretus prekės ženklas, tuo labiau vartotojai juo pasitiki ir, tuo pačiu, tuo sparčiau auga įmonės autoritetas.
Padidina „E-A-T“
„E-A-T“ (angl. Expertise, Authority, Trustworthiness) – tai ekspertiškumas, autoritetas ir patikimumas. Šie trys veiksniai atlieka labai svarbų vaidmenį „Google“ algoritmams reitinguojant turinį internetinės paieškos sistemos rezultatų puslapiuose (SERP).
Kadangi vienas iš pagrindinių internetinės „Google“ paieškos sistemos tikslų yra pateikti savo vartotojams kuo tikslingesnį, patikimesnį, kokybiškesnį ir autoritetingų šaltinių kuriamą turinį, tinklalapiui geriau atitinkant „E-A-T“ kriterijus, paieškos rezultatuose jis būna reitinguojamas geriau. Todėl kuo daugiau teigiamų atsiliepimų internete, tuo labiau „Google“ algoritmai tinklalapį ima vertinti kaip patikimą ir gerą reputaciją turintį rinkos dalyvį.
Didesnis prekės ženklo matomumas
Jau sužinojote, kad didesnis ekspertiškumas, autoritetas ir patikimumas turi įtakos geresniam tinklalapio reitingavimui internetinės paieškos sistemos rezultatuose. Aukštesnės pozicijos lemia ir didesnį matomumą, o tai didina tikslinių vartotojų srautą ir pasitikėjimą, kadangi tuomet vartotojai svetainę laiko didesniu autoritetu konkrečioje rinkoje. Be to, teigiamus atsiliepimus „Google“ yra įtraukusi ir į savo kokybės vertinimo gaires, tokiu būdu dar kartelį parodant, kaip tai svarbu paieškos sistemai.
Be to, reguliarus teigiamų atsiliepimų gavimas padeda sistemingai papildyti nauju turiniu savo svetainę, ką taip pat labai vertina „Google“ paieškos sistema. Todėl į teigiamų atsiliepimų rinkimą galima žvelgti ne tik kaip į priemonę, padedančią vartotojams lengviau priimti informuotą sprendimą, tačiau taip pat ir kaip į galimybę gauti papildomo originalaus ir naujo turinio, kurio dėka galima sulaukti palankesnio algoritmų požiūrio į svetainę.
Daro įtaką sprendimui pirkti
Teigiami internetiniai atsiliepimai turi tiesioginį poveikį vartotojo sprendimui pirkti. Atlikti tyrimai rodo, kad teigiamų atsiliepimų sulaukę produktai gali būti parduodami net 250–300 % geriau nei produktai be atsiliepimų. Todėl internetiniai atsiliepimai yra labai svarbi vartotojų pirkimo proceso dalis. Klientams lyginant panašias ar net identiškas prekes dažnai laimi daugiau teigiamų atsiliepimų turinčios įmonės, nes mažesnis atsiliepimų skaičius pirkėjui asocijuojasi su didesne rizika.
Didesnis pasiekiamumas
Internetiniai atsiliepimai šiandien gali būti renkami įvairiose platformose, tokiu būdu suteikiant galimybę verslui išplėsti savo buvimą internete, neapsiribojant vien tik internetine svetaine. Dabar potencialūs klientai apie įmonę gali sužinoti skaitydami „Google“ apžvalgas („Google My Business“ profilyje), „Facebook“ atsiliepimus, „Yelp“, „TripAdvisor“, „Trustpilot“ ir kt.
Be to, kiekvienoje iš šių internetinių platformų, suteikiančių galimybę vartotojams pateikti informaciją apie savo, kaip kliento, patirtį, taip pat galima tiesiogiai komunikuoti su savo tiksline auditorija, reaguojant į atsiliepimus, atsakant į vartotojų klausimus ir sprendžiant jiems kylančias problemas.
Žodis pabaigai
Klientų atsiliepimai internete turi milžinišką reikšmę potencialių klientų sprendimui pirkti ir jų požiūriui į konkrečią įmonę. Todėl teigiami atsiliepimai internete yra veiksminga priemonė, didinanti prekės ženklo matomumą, žinomumą, patikimumą vartotojų akyse, padedanti pritraukti didesnį potencialių klientų dėmesį, padidinti pardavimus ir net gali įtakoti SEO.