Kas yra „Google Analytics“?
„Google Analytics“ (sutrumpintai GA) yra „Google“ siūlomas nemokamas žiniatinklio analizės įrankis, kuris teikia išsamią informaciją apie svetainę, statistinius duomenis ir padeda lengviau analizuoti svetainės srautą. „Google Analytics“ naudojamas optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) ir rinkodaros tikslais. Šiuo įrankiu nemokamai gali naudotis visi, kas turi „Google“ paskyrą.
„Google Analytics“ reikšmė skaitmeninės rinkodaros srityje yra labai didelė, kadangi daugumai verslų jų internetinė svetainė yra pagrindinė skaitmeninio srauto generavimo priemonė. Tiek naudodamiesi „Google Ads“ reklamos paslaugomis, tiek reklama socialiniuose tinkluose ar optimizuodami savo tinklalapį paieškos sistemoms (SEO), vartotojai viename ar kitame savo kelionės etape apsilankys jūsų svetainėje. Todėl savo svetainės ir „Google Analytics“ derinimo pagalba galima gauti visapusišką visų savo vykdomų skaitmeninės rinkodaros kampanijų bendrą veiksmingumo vaizdą ir tokiu būdu nustatyti, kurios kampanijos ir rinkodaros priemonės veikia geriausiai.
Naudotis „Google Analytics“ nėra sudėtinga, tačiau norint stebėti daugiau nei bazinius vykdomų rinkodaros kampanijų ir svetainės veiklos rodiklius, reikia labiau įsigilinti į šį įrankį ir padaryti „Google Analytics“ dar veiksmingesniu ir naudingesniu. Kuo daugiau skirtingų kampanijų ir rinkodaros kanalų pasitelkiate, tuo daugiau galimybių atsiranda visa tai optimizuoti taip, kad galėtumėte gauti didesnę investicijų grąžą, nes surenkamus duomenis galite palyginti ir tinkamai įvertinti.
Šį „Google“ nemokamai siūlomą žiniatinklio analizės įrankį galima nesunkiai integruoti su kitais „Google“ produktais, todėl tampa paprasčiau stebėti vykdomas rinkodaros kampanijas ir sekti bei fiksuoti vartotojų elgseną. „Google Analytics“ pagalba galėsite lengvai nustatyti pagrindinius lankytojų srauto šaltinius, sekti vykdomus pirkimus, pvz., kokį kelią nueina vartotojas, kol produktas pasiekia krepšelį, įvertinti vykdomų rinkodaros kampanijų veiklos sėkmę, surasti vartotojų įsitraukimo modelius ir tendencijas, gauti informaciją apie lankytojų amžių, lytį, pomėgius, naudojamus įrenginius, lokaciją ir kt.
Galimybė veiksmingai atlikti esamų ir potencialių klientų elgsenos analizę atveria daugiau galimybių tobulinti rinkodaros kampanijas, didinti svetainės lankytojų srautą ir imtis priemonių, padedančių lengviau išlaikyti lankytojus, kartu paskatinant juos atlikti norimus veiksmus.
Kaip „Google Analytics“ renka duomenis?
„Google Analytics“ duomenis seka pasitelkdama unikalų „Javascript“ sekimo kodą (puslapio žymą), kuris įdiegiamas kiekvieno svetainės puslapio kode ir aktyvuojamas vartotojo interneto naršyklėje, kai jis apsilanko tokį kodą turinčiuose puslapiuose. Tuomet duomenys apie vartotojo veiklą svetainėje surenkami ir siunčiami į vieną iš „Google“ duomenų kaupimo serverių. Šis kodas taip pat nustato ir slapuką kiekvieno lankytojo įrenginyje pagal jo IP adresą, o „Google“ gauna anoniminę informaciją vartotojo asmens tapatybei sukurti.
Surinktų duomenų ir „Google Analytics“ siūlomų funkcijų pagalba lengviau nustatyti lankytojų naudojimosi konkrečia svetaine tendencijas ir modelius. Pateikiamos ataskaitos suteikia galimybę analizuoti, stebėti ir vizualizuoti duomenis, tokius kaip lankytojų skaičius, vidutinė apsilankymo trukmė, atmetimo rodiklis, puslapių peržiūros ir kt., bei naudoti tokius duomenis ir su kitomis programomis. Taip pat galima stebėti turinio ir lankytojų apžvalgą, raktinius žodžius, nukreipiančias svetaines, srauto apžvalgą ir kt.
Svarbūs „Google Analytics“ duomenys
„Google Analytics“ vartotojai gali stebėti iki 200 skirtingų duomenų (arba kitaip vadinamų metrikų), tačiau vienos iš populiariausių yra šios:
- Lankytojų skaičius: nurodomas unikalių (naujų) svetainės lankytojų skaičius.
- Sesija: tai laikas, kurį vartotojas yra aktyvus svetainėje (skaičiuojama atsižvelgiant į 30 min. laikotarpį, t.y., jei lankytojas neaktyvus 30 min. ar ilgiau, jo būsima veikla priskiriama naujai sesijai, o jei vartotojas iš svetainės išeina ir į ją sugrįžta per 30 min. laikotarpį, tai įtraukiama į pirminę sesiją).
- Vidutinė sesijos trukmė: fiksuojama, kiek vidutiniškai laiko kiekvienas lankytojas praleidžia svetainėje.
- Puslapių peržiūros: bendras vartotojų peržiūrėtų puslapių skaičius.
- Atmetimo rodiklis: tai lankytojų, kurie peržiūrėjo tik vieną puslapį, procentinė dalis.
- Puslapiai per sesiją: tai vidutinis svetainės puslapių peržiūrų skaičius per kiekvieną sesiją.
- Naujų sesijų dalis: tai yra pirmą kartą svetainėje apsilankančių vartotojų procentinė dalis.
- Konversijos rodiklis: tai tikslų pasiekimo rodiklis, nurodantis lankytojų, kurie atlieka tam tikrą pageidaujamą veiksmą, skaičius.
Pabaigai
Kiekvienoje skaitmeninės rinkodaros strategijoje duomenys atlieka ypatingai svarbų vaidmenį, o turėdami ir naudoti tinkamus įrankius galėsite būti tikri, kad sulauksite norimų rezultatų. Tik turėdami labai tikslius ir aiškius žiniatinklio duomenis bei tiksliai žinodami, koks yra skirtingų rinkodaros kampanijų efektyvumas, galite padidinti savo investicijų grąžą, todėl „Google Analytics“ naudojimas yra ne tik rekomenduotinas, bet ir būtinas.