„SEMrush“ apžvalga
„SEMrush“ – tai labai populiarus svetainių optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) įrankis. 2008 m. jį sukūrė to paties pavadinimo įmonė, priklausanti dviem IT specialistams – Olekui Ščegolevui ir Dmitrijui Melnikovui. „SEMrush“ programa gali analizuoti konkurentus, tikrinti svetainių atgalines nuorodas, atlikti raktažodžių analizę, rasti mažesne konkurencija pasižyminčius raktažodžius, atlikti duomenų analizę, svetainės auditą ir kt.
„SEMrush“ duomenų bazėje yra daugiau kaip 41 trilijonas atgalinių nuorodų ir 20 mlrd. raktažodžių. Šiuo įrankiu naudojasi daugiau kaip 7 mln. naudotojų. „SEMrush“ galima įsigyti nuo 119,95 USD per mėn., o metinei prenumeratai taikomos nuolaidos. Šia įranga naudojasi ir gerai žinomi prekių ženklai, tarp jų „Tesla“, „Samsung“, „Forbes“, „Amazon“ ir kt.
„SEMrush“ privalumai
- Suteikia didesnį konkurencinį pranašumą ir padeda stebėti konkurentus. Naudojantis „SEMrush“ galima įgyti didesnį konkurencinį pranašumą prieš konkurentus, gaunant apie juos vertingų duomenų. Pavyzdžiui, šioje programoje galima sužinoti, kokius raktažodžius jie naudoja siekdami aukštesnių pozicijų. Tai puikiai pasitarnauja formuojant savo svetainės SEO strategiją. Be to, programos pagalba galima sužinoti apie atsirandančius naujus konkurentus ir besikeičiančias konkurentų svetainių pozicijas, o tai leidžia lengviau koreguoti ir savo strategiją.
- Padeda atlikti vidinių ir išorinių nuorodų auditą. Atgalinės (arba išorinės) nuorodos yra viena svarbiausių išorinio SEO dalių, todėl SEO kampanijos įgyvendinimo metu atgalinėms nuorodoms turi būti skiriamas didelis dėmesys. „SEMrush“ programa padeda nustatyti vidines ir išorines svetainės nuorodas ir palengvina visą svetainės optimizavimo procesą. Be to, programa gali pasiūlyti autoritetingas svetaines, iš kurių būtų naudinga gauti atgalinių nuorodų, tokiu būdu pagerinant ir savo pozicijas internetinės paieškos rezultatuose.
- Leidžia suformuoti veiksmingą strateginę reklamą. „SEMrush“ pagalba galima palyginti savo ir konkurentų naudojamus rinkodaros metodus ir išsiaiškinti, ar konkurentų naudojama reklama populiari tarp vartotojų. Svarbu ir tai, kad šios programos dėka galima išsiaiškinti, konkurentų skaitmeninės rinkodaros kampanijos išlaidas ir investicinę grąžą (ROI). Tokie duomenys padeda veiksmingiau koreguoti savo rinkodaros strategiją.
- Padeda geriau išnaudoti socialinius tinklus. „SEMrush“ siūlomi įrankiai padeda sužinoti, koks yra vartotojų įsitraukimas, prekės ženklo matomumas socialiniuose tinkluose ir socialinių tinklų strategijos efektyvumas. Šios programos suteikiamų duomenų pagalba galima pagerinti savo tikslinės auditorijos pasiekiamumą, konversijos rodiklius ir padidinti vartotojų įsitraukimą.
- Raktažodžių ir PPC reklamos duomenų ataskaitos. „SEMrush“ padeda lengviau įvertinti raktažodžių sudėtingumą naudojantis mokama reklama (PPC) ir pasiūlo pigesnius ir mažiau konkurencingus „long tail“ raktažodžius.
- Padeda suformuoti veiksmingą turinio rinkodaros strategiją. „SEMrush“ padeda išsiaiškinti, kokios temos konkrečiu metu yra populiarios. Turint tokią informaciją lengviau formuoti veiksmingą turinio rinkodaros strategiją, kuriamo aktualaus turinio pagalba padidinant lankytojų srautą, įsitraukimą, žinomumą ir net pardavimus.
„SEMrush“ trūkumai
- Per daug sudėtingas pradedantiesiems. Nors „SEMrush“ įrankiu patyrusiems SEO specialistams naudotis labai paprasta, vis dėlto galima drąsiai teigti, kad jis skirtas SEO profesionalams. Daugumai pradedančiųjų vartotojų jis per daug techninis, kad būtų galima lengvai ir sklandžiai naudotis. Vartotojo sąsaja nėra pati intuityviausia, todėl didelė parinkčių įvairovė pradedantiesiems gali kelti daug klausimų ir labai trikdyti.
- Gali pareikalauti nemažai laiko. „SEMrush“ programa turi labai didelę raktažodžių duomenų bazę. Imantis raktažodžių tyrimo galima nesunkiai pasimesti tarp šimtų raktažodžių sąrašų puslapių, nes juos atsijoti ir sustyguoti gana sudėtinga.
- Ne visada patikimi rezultatai. Kartais raktažodžių sudėtingumą nurodantis įrankis neveikia visiškai tiksliai, o naršymas „SEMrush“ programoje bandant atlikti konkurentų tyrimą ne visada duoda rezultatų.
- Nėra galimybės suformuoti ataskaitą be programos pavadinimo. „SEMrush“ programoje vartotojai neturi galimybės gauti ataskaitą, kurioje nebūtų šios programos pavadinimo. Svetainių savininkams, kurie optimizaciją atlieka patys, tai ne problema, tačiau SEO specialistų, kurie teikia ataskaitas savo klientams, tai nedžiugina.
- Kainos yra šiek tiek didesnės nei konkurentų. Lyginant su kai kuriais kitais svetainių optimizacijai naudojamais šiuolaikinėje rinkoje siūlomais įrankiais, „SEMrush“ programos mėnesio kaina yra šiek tiek didesnė – ypač tiems, kurie neplanuoja ja naudotis profesionaliai ir reguliariai.
Apibendrinimas
„SEMrush“ programa suteikia labai daug naudingos informacijos svetainių savininkams ir SEO specialistams. Dauguma vartotojų yra patenkinti šios programos veikimu ir siūlomomis funkcijomis. „SEMrush“ – tai lyg „viskas viename“ kompleksinis svetainių optimizacijai skirtas įrankis, kuris apims beveik visus skaitmeninės rinkodaros aspektus. Įsisavinus jo funkcijas ir perpratus veikimą, „SEMrush“ gali tapti veiksmingu pagalbininku SEO, turinio rinkodaros, PPC ir socialinių tinklų reklamos kampanijų įgyvendinime.
Tačiau ši programa yra sudėtinga ir reikalaujanti nemenkų SEO žinių, todėl tai nėra pats patogiausias įrankis pradedantiesiems. Dalį vartotojų gąsdina „SEMrush“ programos mėnesio kaina, kuri yra pakankamai aukšta. Tačiau jei šia programa savo reklaminėms kampanijoms planuojama naudotis kompleksiškai, pasitelkiant daug jos siūlomų galimybių, kaina gali būti pateisinama. Taigi, nepaisant programos populiarumo, rinkdamiesi jums tinkamiausią SEO įrankį turėtumėte atsižvelgti ne tik į jo pliusus, bet ir minusus. Jei nesate tikri, ar ši programa jums tiks, galite pasirinkti nemokamą programos bandomąjį laikotarpį ir išsamiau susipažinti su „SEMrush“ funkcijomis ir vartotojo sąsaja.