Vietinis SEO, kokia jo nauda, koks procesas

Vietinis SEO: kokia jo nauda ir koks procesas

Turint vietinį verslą, kartais gali atrodyti neprasminga investuoti į svetainės optimizavimą paieškos sistemoms – juk tokiu atveju dažniausiai tenka konkuruoti su labai gerai žinomais prekių ženklais. Tačiau tai gali būti aktualu tik kalbant apie bazinius raktažodžius, kurie sulaukia didžiausio užklausų skaičiaus. Vietinei paieškai, kurioje vartotojai internetinės paieškos pagalba ieško vietinių verslų, šis principas negalioja.

Nepaisant to, ar jūs vykdote prekybą fizinėje parduotuvėje, ar veikiate tam tikroje konkrečioje geografinėje teritorijoje, vietinis SEO gali padėti pritraukti daugiau tikslinių vartotojų iš vietinės aplinkos, pvz., miesto ar rajono. „Google“ jau prieš kurį laiką į savo vietinės paieškos algoritmą įtraukė artumo veiksnį. Tai reiškia, kad „Google“ paieškos sistemos algoritmai atsižvelgia į vartotojo buvimo vietą, kai jis naudojasi paieška, pasitelkdamas vietinio pobūdžio raktažodžius. Ir tai taikoma net ir tais atvejais, kai vartotojas užklausoje nenurodo konkrečios lokacijos.

Kita vertus, vietinė paieška nėra nauja funkcija, tačiau ilgą laiką, kol vartotojai naudojosi tik stacionariais kompiuteriais, ji buvo pakankamai apribota ir neefektyvi. Tačiau, kai situacija mobiliųjų technologijų rinkoje pasikeitė ir išaugo mobiliųjų paieškų apimtys, vietinis SEO įgavo naują prasmę ir svarbą, tapdamas labai svarbiu kiekvienam vietiniam verslui.

Kas aktualu vietinio SEO procese

Kai pasinaudojame internetine paieškos sistema, organiniuose „Google“ rezultatuose mes matome tiek vietos žemėlapius, tiek ir standartinius paieškos rezultatus. Tačiau abu šie rezultatai priklauso nuo skirtingų algoritmų. Ir tai reiškia, kad, pasitelkus tinkamas taktikas, galima būti matomiems tiek vietos žemėlapiuose, tiek ir standartiniuose organiniuose paieškos rezultatuose.

Jei turite vietinį verslą ir norite, kad jūsų verslas būtų geriau matomas tikslinei vietinei auditorijai, labai svarbu nustatyti, į ką turėtumėte atsižvelgti ir kam vertėtų skirti didžiausią dėmesį.

Vykdant vietinį SEO, labai svarbų vaidmenį didesniam matomumui turi lokalizuotas, t.y. su konkrečia teritorija susijęs turinys ir vietinės atgalinės nuorodos. Ir šiuo atveju tai yra atitikmuo tradiciniam svetainės optimizacijos procesui, tačiau tokie veiksmai turi įtakos vietos paieškos algoritmui.

Taip pat svarbu, kad įmonės svetainėje būtų sukurti vietiniai nukreipimo puslapiai – tai ypač aktualu tada, kai įmonė turi daugiau nei vieną fizinį filialą skirtinguose rajonuose ar miestuose. Ir tokiu atveju būtina nurodyti ne tik savo įmonės pavadinimą, bet ir jos kontaktinius duomenis, kurie aktualūs tiksliniams vartotojams, atlikti meta pavadinimų ir aprašymų optimizaciją ir užtikrinti geriausios SEO praktikos taikymą.

Žinoma, nereikia pamiršti ir savo įmonės įtraukimo į „Google My Business“, taip pat vietos citatų ir vartotojų atsiliepimų, o sprendžiant, su kokia konkurencija teks susidurti, atsižvelgti ir į vietinėje paieškoje pateikiamus konkurentus.

Prieš pradedant įgyvendinti vietinį SEO savo svetainei, reikėtų pasitelkti ir SEO įrankius, kurių pagalba galėtumėte atlikti vietinėje paieškoje esančių konkurentų SEO auditą, nustatyti tikslingiausius vietinės reikšmės raktažodžius, gauti įžvalgų, susijusių su vietine auditorija, „Google My Business“ sąrašais, citatų kūrimu ir kt. Be to, didelis dėmesys turėtų būti skiriamas ir svetainės turiniui, o tai yra labai svarbus veiksnys tiek vietiniame, tiek ir tradiciniame algoritme. Tačiau pastaruoju atveju, optimizuojant savo svetainę vietinei paieškai, į svetainės turinį turėtų būti įtraukti ir su konkrečia verslo vieta susiję veiksniai, tokie kaip „Google My Business“ ar vartotojų atsiliepimai.

Vietinio SEO nauda

  • Padeda padidinti parduotuvės lankytojų srautą. Kai išauga matomumas vietinėje paieškoje, padidėja ir į parduotuvę atkeliaujančių lankytojų srautas.
  • Didina matomumą internete. Įgyvendinant svetainės optimizaciją vietinei paieškai, dėl tokių veiksnių, kaip atgalinių nuorodų tinklo kūrimas, citavimas, atsiliepimai ir kt., padidėja matomumas internete. Visa tai padeda tapti geriau matomais internete.
  • Pritraukia į svetainę didesnį tikslinį srautą. Kai svetainė yra tinkamai optimizuota vietinei paieškai, gali reikšmingai išaugti tikslinių lankytojų srautas į svetainę, o tai savo ruožtu gali padidinti pardavimus, potencialių klientų skaičių ir kt.
  • Stiprina autoritetą rinkoje. Vietinio SEO įgyvendinimo metu sistemingai taikant turinio rinkodaros sprendimus būna daug lengviau padidinti savo autoritetą rinkoje.
  • Skatina pardavimus. Jei, atliekant vietinį SEO, daug dėmesio skiriama vartotojų atsiliepimų rinkimui, tampa lengviau padidinti pardavimus, nes nemaža dalis šiuolaikinių vartotojų savo galutinį sprendimą priima remdamiesi internete skelbiamais atsiliepimais.
  • Gerina konversijos rodiklius. Svetainę optimizavus vietinei paieškai, kartu gali padidėti ir konversijos rodiklis – nepaisant to, ar tai būtų didesnis naujienlaiškių prenumeratorių skaičius, ar kontaktinės formos užpildymas.
  • Padeda pritraukti vietos verslą remiančius vartotojus. Daugiau nei pusė vartotojų teigia mieliau apsiperkantys vietoje ir palaikantys vietos verslą, o vietinis SEO suteikia tokias galimybes.
  • Padeda sulaukti daugiau skambučių. „Google My Business“ optimizavimas gali padėti padidinti „Google“ žemėlapių matomumą, dėl ko padidės skambučių skaičius.
  • Didina verslo konkurencingumą. Vietinis SEO turi tiesioginės įtakos ir verslo konkurencingumo augimui.
  • Didina vartotojų pasitikėjimą. Vykdant vietinį SEO, galima sistemingai valdyti verslo reputaciją internete, tokiu būdu sustiprinant ir vartotojų pasitikėjimą įmone.